Chapter 14

298 7 0
                                    

Diezelfde avond zaten ze met zijn 4en in de woonkamer van Brian, zijn ouders waren niet thuis, die waren op vakantie. Samen hadden ze Lando alles uitgelegd, van begin tot eind. Hij had tranen in zijn ogen, het feit dat zijn meid dit allemaal had doorstaan, het raakte hem heel erg. Olivia keek even naar haar pols en zag dat deze blauw/paars werd. Het bewegen ervan deed heel veel pijn. Jess had dit ook door en pakte een coldpack uit de vriezer, een theedoek voor er overheen en gaf dit aan Lando. Olivia zat naast hem dus kon hij haar pols koelen. Lando plaatste een kus op de zijkant van Olivia's hoofd en trok haar dicht bij zich. "I knew something was off.." mompelt hij en kijkt naar zijn meisje. Ze was gebroken, in elkaar gedoken, dicht tegen hem aan met weinig emotie op haar gezicht, doffe ogen en uitgelopen mascara. "I love you." Fluistert hij in haar oor en ze zucht zachtjes. "I love you too.." mompelt ze en kruipt dichter tegen hem aan.

"No, Lando, I don't want you to be in danger.." Olivia staat voor Lando om hem ervan te weerhouden naar het politiebureau te stappen. "Babe, he's hurting you, I can't just let this happen." Hij zucht diep en haalt een hand door zijn haar. "Trust me, he'll regret everything he has ever done to you." Lando kijkt naar Olivia en geeft een zacht kusje op haar lippen. "I promise I'll be okay." Olivia kijkt naar hem and ziet dat hij zijn hoofd schudt. "Baby please.." mompelt hij en houdt haar in zijn armen. "You're hurting." Fluistert hij.

Twee uur later had Lando zijn baas op de hoogte gebracht, de baas die boven Zak stond. Hij ging ervoor zorgen dat er extra beveiliging zou komen, voor zowel Lando als voor Olivia. Brian en Jess gingen mee naar het politiebureau, just in case. Ze hadden hun verhaal gedaan, en opeens ging de politie er goed induiken. Of het nu kwam omdat Lando erbij was, een bekend persoon, of omdat ze met meerderen kwamen wist ze niet. Ze voelde zich niet op haar gemak, totaal niet, maar het moest gebeuren, haar leven was absoluut niet leuk op deze manier. Ze liepen met z'n 4en naar buiten, richting de auto van Brian. "Thank you.." zegt Olivia wanneer ze naar Lando kijkt. "You don't have to thank me Liv, I'm just trying to help." Lando drukt een kus op haar hand en lacht naar haar. Olivia kijkt naar de grond en vervolgens door de straten. Ze voelde zich veilig bij hem, waarom wist ze niet, maar hij zorgde ervoor dat ze zich op haar gemak voelde, ze kon zichzelf zijn, kwetsbaar zijn, en ze wist dat hij daar was om haar beter te laten voelen. "Guys.." mompelt Olivia als ze recht in de ogen van Jason kijkt die tegen een muurtje aanstond, armen over elkaar, een voet tegen de muur. Hij had een grijns op zijn gezicht en kwam richting de hen toe lopen. Lando kijkt naar waar Olivia heen keek en ziet de jongen naar hen toe lopen. Zijn bloed begon te koken, zijn kaak spande zich aan en hij zorgde ervoor dat Olivia achter hem stond. Brian stond naast hem en Jess hield Olivia stevig vast. "Well, Liv, you have your own little army now hm?" "Shut up mate." Lando hist en de spieren en aderen in zijn gespierde armen waren goed zichtbaar omdat hij zijn handen in een vuist kneep. "You know, I don't get what you see in her." Jason gaat verder. "You don't have to, clearly your brain is malfunctioning." Lando neemt een stap vooruit en kijkt hem aan. Hij was iets groter dan Jason, waardoor Jason iets omhoog moest kijken, maar dit schrok hem niet af. "It's working perfectly fine, mr Norris." Grijnst Jason en kijkt naar Olivia. Zijn blik zendde rillingen door haar lichaam en ze nam een diepe zucht. "What do you want." Zegt ze terug, ze kreeg zelfvertrouwen, ze voelde zich veiliger. "Oh, the lady can speak." Lando neemt nog een stap naar voren waardoor hij tegen Jason aan staat. "You better leave." Mompelt hij en kijkt wanneer Jason een stap achteruit zet. "Hm, I'm quite enjoying the view." Grijnst hij als hij weer naar Olivia kijkt. "Listen up mate, you're done here. You might as well walk in there now." Lando knikt naar de ingang van het politiebureau. "But you better leave my girl the fuck alone, or I'll swear.." hij stopt zichzelf en neemt een diepe zucht. Hij was nooit zo, normaal was hij de goofy kid on the grid. Iets terughoudender, aardig, lief, maar nu, hij kon het niet aanzien dat zijn meisje zo werd gekleineerd door die jongen, ze was bang, het hield haar terug in alles wat ze deed en dit kon hij niet aanzien. "I'll drag you there myself." Jason slikte, hij nam nog een stap terug en keek naar het politiebureau. Was hij nou bang? Voor Lando? "Whatever.." mompelt hij en loopt weg, richting Olivia. Lando houdt een hand tegen Jason's borst en schudt zijn hoofd. "The other way man." Jason draait zich om en loopt weg.

TIME SKIP

Anderhalve maand verder, Jason was inmiddels opgepakt, Lando en Olivia waren gelukkig, alles zag er een stuk beter uit. De winterstop naderde, waardoor Lando meer tijd voor zijn relatie had. Olivia steunde hem in alles wat hij deed, het racen, Quadrant, en de rest. Het voelde alsof ze elkaar al jaren konden, hoewel dit in de realiteit maar 3 maanden waren. De laatste race, Yas Marina circuit in Abu Dhabi, in de avond, het was prachtig. Lando startte P3, het zag er gunstig uit. Daniël startte P6, ook helemaal niet slecht. Lando had veel progressie gemaakt tijdens de laatste paar races. Hij stond vaker op het podium, en vandaag was de kans om ook daadwerkelijk een overwinning binnen te halen.

De lichting gingen aan, 1... 2... 3... 4... rode bollen op het scherm, de laatste, 5... de lampen gingen uit en de auto's gingen vol gas. Lando bleef P3, Daniël schoof op naar P5. Verstappen op P1, Hamilton op P2. Het was een duel, Verstappen liep uit en Lando creëerde bocht na bocht een kans om Hamilton in te halen, dit bleef doorgaan. 'Box box, box box this lap Lando.' Ze gingen een undercut op zowel Hamilton als op Verstappen proberen. 'Pit confirmed' Lando reed naar binnen en Olivia wachtte vol spanning af. De pitstop ging perfect, 2.1 seconden. Iedereen begon te juichen en Lando kwam terecht achter Daniël, die nu P3 reed. De banden van zowel Hamilton als Verstappen begonnen te verslechteren, dus moesten ook zij de pit in. Daniël reed op P1, lando P2. 'You can finish the race on these tires Daniël.' De banden waren iets slechter dan die van Lando, maar nog goed genoeg om de race uit te rijden. Verstappen begon dichter bij Lando te komen richting de paar laatste rondes. 'Can I go past him? I can go much quicker!' De mensen bij Mclaren waren aan het overleggen en aan het rekenen. 'Okay Lando, copy, you can overtake him, overtake Daniël.' Lando deed dit dan ook, Daniël was het ermee eens, want hij wist dat Lando sneller kon. 'Last lap mate, last lap, let's bring this win home!' Iedereen rende naar het hek om hieroverheen te hangen, juichend. Daar kwam hij, Lando Norris, P1 in Abu Dhabi. 'Yes mate! Well done! What a race!' 'Hell yes boysssss!!' Lando juichde en Olivia hoorde zijn stem trillen, hij was emotioneel. Jarv wenkte naar Olivia en ze rende naar de radio. 'Well done baby, I'm so proud of you.' Olivia voelt tranen branden in haar ogen en lacht wanneer ze zijn stem hoort. 'I love you so much babe, thank you, for everything.' Lando parkeert zijn auto en stapt uit, legt zijn stuur op de voorkant van de auto en springt in de oranje menigte. Verstappen was P2 geworden en Daniël P3, een top prestatie.

"Gosh, I love you so so much." Lando knuffelt Olivia wanneer hij zijn helm af heeft gedaan. Ze stond te wachten totdat hij zijn interviews afgerond had. "I love you so much too Lan.." fluistert ze terug. Hij had tranen in zijn ogen en een glimlach op zijn gezicht. "I couldn't have done it without you." Mompelt hij en drukt een kus op haar lippen. Er werden allemaal foto's gemaakt, ze hadden nog niks op social media geplaatst, maar het was inmiddels wel duidelijk dat ze samen waren voor de buitenwereld.
Eenmaal binnen pakt Lando zijn telefoon en plaatst de foto die ze buiten hadden gemaakt op zijn insta. Het was een foto van Lando en Olivia, de beker voor hen op de grond. 'It's a double win for me this weekend. I love you.' Hij tagt Olivia in zijn post en sluit zijn telefoon af. "You're amazing." Mompelt hij en kust Olivia vol met passie.

———————————————————————————
A/N ooof, lekker lang hoofdstukje weer. :) wat willen jullie nog zien? Ik wil namelijk beginnen aan het einde!

A life changing momentWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu