''So this is the pitlane.'' begint Zak. ''This is where you'll be sitting.'' Hij wijst naar een deel stoelen achterin de garage. ''You'll get a headphone for the board radio.'' Olivia knikt en luistert aandachtig. ''So you can like spy on us and hear everything we say.'' Zegt Daniël met zijn Australisch accent. Lando lacht en slaat hem zachtjes op zijn schouder. Olivia lacht mee en kijkt dan weer naar Zak. ''Dad, when will we have dinner? I'm getting hungry.'' zegt Jess als ze naar haar vader kijkt. ''After we finish the tour Jess. I think we might get some rain in a bit.'' mompelt Zak als hij naar de lucht buiten kijkt. ''We better hurry then.'' zegt Lando als hij kijkt naar Zak en ziet hem knikken. Olivia voelt dat Lando naar haar kijkt dus kijkt ze naar de grond. ''Aren't you cold?'' vraagt hij na een tijdje wanneer hij ziet dat ze kippenvel heeft en een beetje begint te rillen. Olivia kijkt hem in zijn ogen aan en knikt. ''Yeah, a little, but I'm fine." Zegt ze. "Maybe you can keep her warm Lan." Jess grapt en wiebelt haar wenkbrauwen, "she's single, just so you know." Olivia kijkt Jess met een serieuze blik aan, ze fronst haar wenkbrauwen en zucht zachtjes terwijl ze haar hoofd schudt, ze wilde er niet aan terug denken. Ze besluit het weg te lachen en kijkt naar Lando, die ongemakkelijk lacht en zijn hand door zijn bruine krullen haalt. "So, the tour." Zak onderbreekt de ongemakkelijke stilte die gevallen was en begint verder te vertellen, de paddock, de plaats waar de interviews gehouden werden en tot slot de auto's, de officiële F1 auto's, beide oranje kleurige Mclaren's stonden in de vrachtwagens. "Wow.." mompelt Olivia als ze naar de auto's kijkt, ze waren nog mooier in het echt. "Yeah, they are pretty awesome aren't they?" Zegt Daniël als hij naast Olivia gaat staan. "They are."
Eenmaal terug aangekomen bij het hotel loopt Olivia meteen door naar haar kamer, ze waren net optijd voor de regen, maar ze had het koud. Ze gaat in de lift staan en drukt op het knopje waar een gouden 5 op staat. Ze staat voor de deur van haar kamer en zucht diep. "Shit.." mompelt ze, Jess had het kaartje dus kon ze de kamer niet op. Olivia fronst en draait zich om om terug te lopen richting de lift. Ze drukt weer op het knopje en wacht tot de lift op haar verdieping was zodat ze in kon stappen. De deuren openen en ze lacht "Hi" zegt ze zachtjes en stapt aan de kant. "Hi, I thought you were going to get a sweater?" Fronst Lando als hij haar nog ziet staan met dezelfde kleren die ze een paar minuten geleden ook aan had. "Yeah... Jess has the card." Lacht ze ongemakkelijk wat ervoor zorgt dat Lando moet grinniken. "Wait here, I'll get one of my sweaters. I have plenty." Olivia bloost een beetje en knikt als ze blijft wachten bij de deur van Lando's kamer, die op dezelfde verdieping was als die van haar en Jess, de verdieping van het Mclaren team. Olivia had een vaag vermoeden wat Jess aan het proberen was, en je kan het waarschijnlijk zelf ook al raden, een date.
Olivia en Jason, ze waren een fantastisch koppel, niet uit elkaar te houden, elke dag samen, ze waren zelfs al aan het kijken voor een appartement. Het ging goed, de vonken spatte er van af, tot die ene dag...
Olivia schrok uit haar gedachten door Lando die voor haar stond met een oranje Mclaren sweater. "Here you go." Lacht hij verlegen. Olivia neemt de trui aan en doet hem meteen aan, hij was heel comfortabel, lekker zacht en rook lekker. Ze stroopt de mouwen een beetje omhoog, omdat de trui iets te groot was. "Thank you." Fluistert ze en kijkt hem aan in zijn ogen. "You're welcome." Fluistert hij terug. Lando draait zich weer om en loopt richting zijn kamer. "If you wait a minute, we can walk to the dining hall together." Olivia knikt en besluit te wachten. Ze checkt haar telefoon, ze had behoorlijk wat berichtjes gemist, haar ouders, vriendinnen. Ze lacht en besluit om haar ouders even te facetimen, dat hadden ze namelijk gevraagd.
"Hey mam, hey pap." Olivia zwaait naar de camera en lacht wanneer haar ouders terug zwaaien. "Hey lieverd, hoe is het daar?" "Ja echt leuk, het weer is vanavond iets minder maar als het goed is wordt het morgen lekker zonnig." Olivia leunt tegen de muur aan en houdt haar telefoon voor haar gezicht. "En we hebben een tour gehad van Zak, het is echt mega groot hier, niet normaal." De ouders van Olivia lachen en ze praten nog even verder. Olivia zat inmiddels op de grond toen Lando zijn kamer uit kwam, ook omgekleed in een joggingbroek en een oranje Mclaren sweater. Olivia kijkt omhoog en lacht naar hem "hey". "Wie is dat? Is dat Jess?" "Nee, een van de F1 coureurs van Mclaren, Lando." Zegt ze en lacht naar Lando, hij verstond er helemaal niks van. "My parents." Zegt ze zachtjes en Lando knikt. "Ik bel morgen weer even, we gaan nu eten." "Oke lieverd, veel plezier, tot morgen." "Tot morgen, love you!" "Love you too!" Olivia hangt op en doet haar telefoon in het buideltje van haar, ofja, Lando's, trui. "That was cute." Olivia kijkt naar Lando en bloost een beetje. Ze neemt zijn hand aan wanneer hij deze uitsteekt en staat op met zijn hulp. "Thanks." Zegt ze en samen stappen ze de lift in.
JE LEEST
A life changing moment
FanficOlivia Rivera, 21 jaar en woont in Nederland. Ze studeert en geniet volop van het leven samen met de mensen die ze lief heeft. Echter is er die ene gebeurtenis die ervoor zorgt dat haar leven drastisch zal gaan veranderen...