Ting...tong...ting....tong
"Siapa pula yang datang ni" kedengaran y/n memarahi penekan loceng yang mungkin tidak terdengar luahan harinya.
Sesudah mencuci Muka, gadis itu berjalan ke ruang tamu. Dia membuka pintu itu.
"Kunci hila-"kata y/n terhenti ketika melihat keadaan abangnya, hanagaki takemichi.
Bagaimana tidak terkejut? Melihat abang sendiri yang seperti baru habis dibelasah. Kalau sikit tidak apalah, ini seperti dipukul satu kampung.
Sesudah abangnya masuk ke rumah, dia pun mengambil kotak p3k. Dia mengambil ya di atas peti sejuk.
Semasa y/n mengubati luka abangnya keadaan sunyi sepi. Tiada suara.
Akhirnya y/n memecahkan kesunyian itu.
"Abang lawan dengan siapa? Sampai cedera parah ini. Kalau Ibu tahu Ibu mesti tidak benarkan abang keluar rumah"ucap y/n panjang lebar.
"Abang....minta..... maaf......" Abang pun memeluk y/n.
Selepas beberapa Hari.......
(Y/n pov)
Kenapa dengan abang aku? Setiap Hari dia pulang dengan cedera parah. Pernah sekali abangnya sampai pengsan.
"Y/n "kata seseorang lalu menepuk bahuku. Aku pun menoleh ke arahnya. Sasha kawan baik aku.
"Jomlah pergi kelas"ajaknya. Aku pun hanya mengaguk menyejutuinya.
Selepas beberapa langkah, aku merasakan ada yang menyentuh bahu aku lagi. Aku pun melihat ke belakang. Tachibana hinata. Gadis paling cantik di sekolah . Dia juga teman wanita abang aku.
"Hai y/n" Setelah berkata seperti itu dia pun tersenyum. Aku pun membalas senyuman itu.
"Y/n pergi dulu ya" Walaupun kami Sama umur tetapi aku selalu mengagapnya seperti kakak sendiri.
Ketika di dalam kelas......
Cikgu Sakura sedang membalas tentang pelajaranya, matematik. Aku pun mestilah fokus. Kalau tidak jadi seperti kejadian Hari itu.
Kringg......
Bunyi loceng yang menandakan sudah waktu rehat. Pelajar pelajar pun bergegas mengemas meja.
"Jangan lupa habiskan tajuk ini di buku aktiviti" pesan cikgu Sakura kepada murid muridnya. Kami pun hanya mengaguk sahaja.
Aku pun meniggalkan kelas selepas mengemas meja. Ketika aku berjalan ke kantin aku perasan hinata sedang berjalan dengan laju. Aku pun mengikuti langkahnya.
"Kenapa kak hinata?" Dia pun menoleh ke arah aku.
"Tadi aku melihat takemichi berjalan dengan dua orang berambut kuning yang tidak dikenali."
"Mungkin ini sebabnya dia selalu pulang dengan keadaan cedera parah. Kata hina.
Setelah beberapa langkah kami pun berjumpa dengan mereka. Hina langsung menampar salah seorang dari mereka berdua. Semua orang di Sana pun terkejut.
"Takemichi jom balik"hinata memegang tangan takemichi dan tangan aku.
Tiba Tiba seseorang memegang bahu hinata.
"Oi kau ingat boleh pergi macam tu lepas tampar orang, jalang." Hina pun melepaskan apa yang dipendamnya.
Habis sekolah...
"Maafkan Saya" Jerit hinata. Dia meminta maaf selepas dapat penjelasan dari takemichi.
"Tidak apa apa" kata orang yang ditampar kak hinata. Aku hanya melihat gerak gerik mereka sahaja.
Selepas hinata berlalu pergi 3 pasang mata melieik ke arah aku.
"Y/n boleh Tak jangan memberitahu Ibu pasal kejadian ini"Aku pun mengaguk sahaja.
"Bye " kata aku lalu pergi meniggalkan mereka bertiga.
(Mikey pov)
"Bye" gadis itu meniggalkan kami.
"Takemicchi siapa dia?" Tanya aku.
"Adik Saya, y/n."jawab takemicchi.
"Di boleh lawan?"
"Boleh.sejak dari sekolah rendah.
"Baguslah"
Selepas beberapa Hari......
(Takemichi pov)
Macam Mana aku boleh buat benda haram ni. Dahla cantik perempuan tadi.
"Aku Tak boleh bahu Hina tahu" Tiba Tiba ada yang menyentuh bahu aku.
"Bagitau apa" Rupa rupanya itu hina dan disebelahnya ada y/n.
"Tidak ada apa apa la" Hina memandang aku dengan tajam.
" Nah abang"y/n memberikan beg plastik. Aku pun melihat isi beg plastik itu. Ada makanan.
"Cukup Tak" katanya lagi. Aku hanya mengaguk sahaja.
Ting
Telefon aku berdering. Aku segera mengeluarkan telefon dari poket aku.
"Jumpa di kuil *****" aku membaca pesan itu. Pesan itu dari draken.
"Aku pergi dulu la" y/n dan hina mengelengkan kepala.
"Kunci rumah ada kat abang" kata y/n.
"Perempuan tidak boleh berjalan berseorangan di tengah malam.'kata hina pula.
Di tempat kuil.......
"Tidak ada orang pun" kata aku.Tiba tiba terdengar bunyi bunyi motor. Data la 3 orang berpakaian hitam dan bertulisan kuning.
"Korang ni Siapa huh"
"Ini tempat pertemuan Toman tahu"
Salah seorang dari mereka menengdang aku. Y/n pun menumbuk di kepalanya. Alhasilnya dia pun terjatuh.
"Kalau kau buat lagi sekali aku patahkan kaki kau" y/n memandang mereka dengan pandangan 'death glare' Mereka pun ketakutan.
"Kau kah yang bernama takemichi" terlihat seorang lelaki berambut ungu.
"Y-ya" Aku berkata tergagap gagap.
"Korang kenapa takutkan tetamu presiden?!" Marah lelaki tadi. Mereka bertiga pun meminta maaf.
"Jom ikut aku" kami bertiga pun mengikutinya. Aku melihat ada mikey dan draken.
"Oi takemicchi" panggil mikey.
"Kenapa kau bawa teman wanita dan adik kau?" Tanya draken ketika melihat aku bersama y/n dan hinata.
"Mereka yang mahu mengikuti aku" jawab aku.
"Maafkan kami kerana kes Hari itu" kata draken kepada hinata sambil mebungkukkan badan sedikit.
"Tidak apa apa" kata hinata lalu draken menoleh ke arah adik aku.
"Ken ryuji panggil draken" katanya kepada adik aku.
"Hanagaki y/n panggil y/n" kata adik aku. Tiba Tiba mikey berdiri disebelah adik aku.
"Saya sano manjiro, ketua Toman. Awak boleh panggil Saya Sayang."mikey tersenyum gembira. Mungkin dia cuba mengurat adik aku.
"Panggil dia mikey sahaja" kata draken. Mikey memandang draken dengan tatapan tidak puas hati.
"Hai mikey" katanya.
"Awat tidak memanggil Saya Sayang" mikey merajuk.
Y/n mengerutkan dahi lalu pun pergi meniggalkan mereka. Dia berjalan ke arah kami.
(Mikey pov)
"Padan Muka. Siapa suruh curi duit aku tadi"
"Oi oi oi jomlah mulakan pertemuan" Baji keisuke. Ketua divisi pertama.Ramai orang memanggilnya pelakon iklan shampoo kerana rambutnya yang cantik.
Lelaki disebelah nya mengaguk sahaja. Lelaki itu bernama chifuyu matsuno. Dia itu selalu bersama baji. Ramai mengatakan bahawa mereka 'gay'. Padahal hanya sekadar kawan.
"Jom"
YOU ARE READING
Masa (Adik Takemichi)
ActionTOKYO REVENGE FANFICTION Masa. Perkara paling Mahal di dunia dan tidak dapat dibeli. Y/n hanagaki. Adik dari hanagaki takemichi. Selepas beberapa Hari,y/n selalu dapat melihat Masa depan. Dia anggap itu hanya imaginasi sahaja. Tetapi dia...