Keesokan harinya......
"Abang adik pergi dulu" kata seorang perempuan yang berdiri di ruang tamu.
"Pergilah...." Kata lelaki berambut kuning di meja makan. Dia sedang bersarapan.
Perempuan itu memakai kasut sekolahnya. Selesai sahaja memakai kasut dia membuka pintu lalu keluar dari rumah dua tingkat itu.
Dia berjalan kaki ke sekolah.
Ada yang menyentuh bahunya. Dia pun menoleh ke belakang. Terlihat seorang berambut kuning dan memakai kaca mata.
"Kisaki" lelaki it mengaguk. Jarang ada lelaki datang awal ke sekolah.
"Awal kau datang" kata perempuan itu. Kisaki mengelengkan kepala.
"Kau yang datang lambat sebenarnya" perempuan itu terkejut. Perempuan itu melihat jam tangan nya. Lagi 20 minit pintu pagar akan ditutup.
"Selalu kau datang awal 1 jam" kata kisaki lagi. Perempuan itu menghela nafas.
"Aku tidur lambat semalam." Kata perempuan.
"Peperiksaaan bukan dah lepas ka?" Tanya kisaki. Perempuan itu mengelengkan kepala.
"Aku bukan ulang kaji" kisaki memandang aneh perempuan itu. Perempuan itu bernama y/n. Dia selalu mendapat nombor 1 di kelas. Kelas pertama pulak tu. Sudahla sekolah ini ramai pelajar pelajar bijak.
"Habistu? Takkan kau gaduh." Kata kisaki.
"Aku masuk geng" katanya sambil menundukkan kepala.
"Kau takut abang kau cedera lagi?" Tanya kisaki. Y/n terkejut. Dia memandang kisaki tajam.
"Macam Mana kau tahu aku ada abang?"
(Kisaki pov)
Macam Mana aku boleh terlepas cakap. Kalau dia tahu, habis rancangan aku. Sudahla y/n percaya pada aku.
"Aku kenal dengan abang kau" kata aku. Aku harap dia percaya.
"Serius ah" aku mengaguk.
"Hinata pun aku kenal"
"Hinata tachibana?"
"Haah. Aku ngan dia kawan Masa kecik dulu"
(Y/n pov)
Kisaki tahu kaka hinata dan takemichi. Mungkin aku boleh mempercainya. Lagi pun dia bukan masuk geng.
YOU ARE READING
Masa (Adik Takemichi)
AzioneTOKYO REVENGE FANFICTION Masa. Perkara paling Mahal di dunia dan tidak dapat dibeli. Y/n hanagaki. Adik dari hanagaki takemichi. Selepas beberapa Hari,y/n selalu dapat melihat Masa depan. Dia anggap itu hanya imaginasi sahaja. Tetapi dia...