"Woi bangunlah" kejut y/n hanagaki di sisi katil abangnya, takemichi.Disebabkan kesabaran y/n mulai menghilang, dia pun menjerit di telinga takemichi.
"BANGUN DAH PAGI!" Jeritnya. Takemichi lantas bangun.
"Aku dah bangun" kata takemichi.
Merenung lama wajah abangnya. Mana tahu dia tidur semula. Disebabkan merenung terlalu lama dia pun mengedipkan mata.
Tiba Tiba dia melihat sosok abangnya membuka baju. Y/n terkejut. Dia lalu bergegas keluar dari bilik abangnya sambil memejam mata. Dia pergi ke ruang tamu.
"Hauslah pula" y/n tiba Tiba kehausan. Dia pun pergi ke dapur. Dia mengambil cawan yang tersusun di sebelah singki dapur. Dia pun mengisi cawan itu dengan air suam. Y/n duduk di kerusi.
'kenapa aku selalu terpikir benda benda yang nak terjadi'
Y/n keliru. Ini bukan pertama kali kejadian itu berlaku. Adalah itu hanya imaginasi dia? Hendak dikatakan imaginasi ,tetapi tetap terjadi.
"Termenung apa tu? Crush ke?" Ada suara yang menyerdarkan dia dari mengelamun.
"Takdalah" kata y/n lalu pergi ke singki. Dia pun menyuci cawan itu lalu meletakkan di tempat sepatutnya.
"Jom" kata takemichi. Y/n pun hanya mengaguk sahaja.
Sebelah sampai disekolah......
"Woi takemichi" Sapa seseorang. Mereka berdua pun menoleh.
Takuya , sahabat mereka dari kecil. Dibelakangnya terlihat tiga sosok yang sangat dikenali.
"Hai y/n" kata lelaki yang memakai kacamata, yamagishi.
"Y/n kau nak Tak gaduh dengan sekolah sebelah?" Tanya makoto.
"Sakitla bod*" katanya selepas diketuk oleh ketua mereka, akkun.
"Dia tu perempuan " katanya lalu mengetuk kepalanya sekali lagi. Makoto pun merintih kesakitan.
"Aku nak pergi kelas dululah" kata y/n. Dia sempat menjeling ke arah abangnya.
"Haih" y/n mengeluh. Abangnya itu memang Suka berbuat masalah. Dia selalu didenda oleh cikgu kerana tidak menyiapkan kerja sekolah, tidak membawa buku dan lain lain.
Namun senakal nakal takemichi, abangnya itu jugalah yang sentiasa menjaga dan mempertahankan daripada gangguan budak budak nakal ketika mereka masih kecil.
Y/n ingat lagi bagaimana takemichi bergaduh dengan ahli geng yang mencuba menganggunya ketika dia dalam perjalana pulang ke rumah dari Taman permainan perumahan mereka.
Abangnya di belasah habis habisan oleh ahli geng itu. Sudahla mereka itu lebih tua dari abangnya. Dia hanya bisa melihat dari kejahuan.
Walaupun dipukul berlalu kali abangnya tetap bangkit semula. Ahli geng itu pun berhenti memukul takemichi kerana kepenatan. Dia pun meniggalkan takemichi yang terlantang di tanah.
Selepas memastikan ahli geng itu pergi, y/n pun berlari ke arah abangnya. Dia menangis sambil meletakkan kepala takemichi di atas pahanya.
"Aku minta maaf" katanya berulang kali. Dia pun mulai menyalahkan diri sendiri.
Tiba Tiba ada tangan yang mengusap air mata y/n.Rupa rupanya itu tangan abangnya.
"Sakit sikit ja ni" katanya lalu berdiri. Y/n pun berdiri.
"Jangan la nangis banyak sangat kata nak jadi kuat" kata takemichi sambil menarik tangannya.Mereka pun pulang ke rumah.
Semenjak dari itu, y/n pun setiap Hari pergi belajar taekwondo. Hasil dari memujuk ibunya.
Walaupun hanya y/n sahaja pergi ke kelas taekwondo takemichi tidak cemburu. Malah dia selalu memberi semangat kepada y/n.
"Y/n jom pergi kelas" kata seseorang. Terlihat perempuan berambut dan bermata hitam. Dia adalah sasha.
"Jom" Mereka pun berjalan ke arah kelas.
Setelah sampai di kelas y/n pun duduk di tempatnya. Tempat duduk y/n dihujung kelas.
Baru saja duduk cikgu sudah masuk ke dalam kelas.y/n pun terpaksa berdiri.
"Asalamualaikum semua" kata cikgu. Cikgu pun terlihat marah kerana as lagi yang belum masuk ke kelas.
Setelah hampir sekolah selesai.....
Setelah cikgu hayato masuk ke kelas. Y/n asyik berfikir pasal kejadian pagi tadi. Munkinkah dia harus menanyakan kepada ibunya yang sedang berkerja di luar negara. Terasa waktu sekolah begitu lambat, menders jiwa tidak terperi.
"Y/n apa yang kamu menungkan! Sekolah tempat belajar, bukan berkhayal." Marah cikgu hayato. Cikgu tu bukan nak Tanya ada masalah ke tidak. Nasib baik cikgu itu hensem.
"Y/n memang macam tu cikgu"
"Ada pakwe kot"
"Bukan dia single ka?"
"Untungla"
"Siapalah lelaki bertuah itu"
"Aku baru nak confess"
Terdengar bisik bisikan nakal pelajar pelajar lelaki kelas itu. Walaupun mereka berada di kelas pertama perangai mereka memang tahap tahap melampau. Bertampah pahala y/n.
Kringg......
Waktu kelas pun sudah habis. Tidak sempat pulacikgu hayato menenda y/n. Pelajar pelajar sekolah menengah keluar terpusu pusu dari kelas.
Setelah sampai di rumah......
Perempuan itu apa lagi. Setelah masuk pintu rumah dia menutup lalu bergegas ke bilik. Teresa gesa y/n menyalin baju.
Tangannya mengambil telefon yang berada dia atas meja tulis. Dia pun menekan telefon bimbit itu.
"Ibu y/n ni" kata y/n setelah ibunya mengangkat telefon.
"Kenapa ni y/n"
Y/n menjelaskan kejadian kejadian yang terjadi padanya.
"Ouh"
"Ibu ni benda serius ibu.y/n Tak tipu."
"Kamu memiliki kuasa seperti datok kamu"
Y/n pun lantas terkejut dengan apa yang diucap kan ibunya.
"Y/n kan mempunyai kuasa keturunan"
"Maknanya takemichi pun adalah"
"Lelaki ni lambat sikit"
"Ouh. Jadi macam Mana nak gunakan kuasa ini.
"Senang sahaja. Y/n hanya perlu mengedipkan mata dua kali."
"Cara menghentikan pula kamu perlu menutup mata sekali sahaja."
"Hebatnya"
"Dahbla, bye."
"Bye"
Ibu y/n pun memutuskan panggilan mereka.y/n terlihat sangat senang. Dia ingin memberitahu takemichi tetapi takut takemichi tidak percaya.
"Aku mengantuklah" y/n pun pergi ke katil nya. Membaringkan diri.lama kelamaan dia pun terlelap
YOU ARE READING
Masa (Adik Takemichi)
AcciónTOKYO REVENGE FANFICTION Masa. Perkara paling Mahal di dunia dan tidak dapat dibeli. Y/n hanagaki. Adik dari hanagaki takemichi. Selepas beberapa Hari,y/n selalu dapat melihat Masa depan. Dia anggap itu hanya imaginasi sahaja. Tetapi dia...