baji (2)

8 2 1
                                    


Kringg..... kringg

Hanma mengeluarkan telefonnya.

"Kisaki?" Hanma menjawab panggilan telefon.

'kisaki. Bukankah kisaki ketua divisi tiga? Kenapa dia menelefon hanma?'

"Aku pergi sekejap" hanma berlalu pergi. Y/n, baji dan kazutora hanya melirik ke arahnya.

"Baji, aku nak pi beli air. Kau nak ikut Tak?" Kazutora melepaskan y/n lalu berjalan keluar dari tempat valhala.

"Tak"  baji menatap y/n.




"Aku minta maaf sebab pukul abang kau Hari tu"  y/n menundukkan kepalanya.

"Kenapa?" Baji melihat kiri dan kanan. Dia memegang tangan y/n lalu keluar dari tempat valhala.

Mereka berdua berhenti di sebuah motor. Baji menaiki motornya.

"Naik kalau kau nak tahu lebih lagi" y/n menaiki motor baji.



























"Jadi kenapa kau pukul abang aku?" Tanya y/n.

"Aku terpaksa. Aku perlu menjadi perisik Toman"

"Takkan sebelum ni pun kau buat macam tu?"

"Ni kes lain. Aku kena buat kazutora dan mikey berbaik semula"

"Mikey masih ada dendam dengan kazutora?"

"Ya"

"Sebab tu kau Tak takut mati. Kau sanggup semata mata kazutora dan mikey berbaik semula?"

"Macam Mana kau tahu aku akan mati, y/n?"

"Baji, aku cadangkan kau tidak perlu membunuh diri sendiri. Kau akan buat perkara lebih teruk"

"Habis tu.macam mana? Aku kena buat apa?"

"Kalau kau bunuh diri mungkin keluarga kau akan sedih. Sahabat sahabat kau pun"

Baji menghentikan motornya. Y/n dan baji turun dari motor.

Mereka berdua duduk di kerusi Taman.

"Wei aku nak minta Tolong. Boleh Tak y/n?" Y/n mengaguk tanda dia setuju.

"Kau rasa mak aku menangis Tak kalau aku mati?" Tanya baji sambil menatap y/n.

"Menangis" jawab y/n.

Baji memeluk y/n. Dia meletakkan kepalanya di dada y/n.

"Kau dah kenapa?"

"Aku taknak tengok mak aku nangis lagi...." Kepala baji beralih ke bahu
Y/n.

Y/n merasakan baju sekolahnya basah. Dia mengusap rambut baji. Baji mendongak.

Rupa rupanya baji menangis.














Masa (Adik Takemichi)Where stories live. Discover now