perlawanan 3

6 1 0
                                    

Hanagaki y/n terkejut melihat baji yang belasah 50 ahli Toman. Dia tidak berani pergi ke abangnya, takemichi.

Y/n mengelip maya berkali kali. Tidak percaya apa dilihatnya.

'Eh?! Bila Masa baji di hadapan kisaki!! Cepatnya!!' bisik y/n di dalam hati.

'Eh?! Bila Masa baji di hadapan kisaki!! Cepatnya!!' bisik y/n di dalam hati

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

                                   ⏳

"Uhuk!!"

Baji terbatuk kuat. Lama kelamaan dia pengsan di hadapan kisaki.

Matsuno chifuyu berlari ke arah lelaki berambut hitam itu.

"Baji!!"

"Kisaki!! Kau buat apa hah?!!" Chifuyu berdiri di antara baji dan kisaki.

"Kau nampak, kan? Aku Tak buat apa apa pun"  kata kisaki sambil menatap chifuyu. Chifuyu mendekati baji semula.

"Baji"

                                  ⏳

Sano manjiro berjalan ke arah draken dah hanma. Anggota valhalla yang lain memberi laluan kepada ketua Toman itu.

"Pergaduhan sudah tamat"

"Hah!?" Hanma mendekati ketua Toman itu.

"Oi,oi pergaduhan dah tamat?" Hanma berhenti di hadapan mikey.

"Kau pandang rendah ka mikey? Tu bukan hal kau untuk tentu-"

Hanma ditendang mikey hingga  terbaring  di atas tanah.

"Dah habis kan?"

Anggota valhalla terkejut melihat hanma dikalahkan begitu sahaja.

"Hanma?"

"Tak mungkin"

"Ini satu penipuan"

"Sekali tendang sahaja"

"Dia mesti main kotor punya"

Anggota valhalla berlari keluar dari tempat pertarungan itu.

"Lari, woi!!"

"Kau kena bunuh nanti!"

"Mustahil!!"

"Tunggu lah aku!!"

Setelah semua anggota valhalla pergi, mikey mendekati kazutora yang terduduk di atas tanah.

"Orang Akan khianati sesiapa sahaja"guman kazutora. Dia berdiri lalu berhadapan dengan mikey.

"Jom Kita tamatkan semua ini, mikey."

"Kau mati atau aku?"


                                   ⏳

"Y/n?" Chifuyu terkejut melihat anak bungsu keluarga hanagaki itu. Sejak bila dia berjaya sampai ke sini.

Y/n meletakkan jadi telunjuk di bibirnya menandakan senyap. Dia tidak mahu menjadi pusat perhatian.


'aku kena Cari pisau tu!" Bisik y/n di dalam hati. Y/n sudah tahu rancangan baji. Dia sudah meramal Masa depan ketika mikey menendang hanma.

"Maaf, baji"bisik y/n lalu meraba jaket baji sementara chifuyu melihat kazutora dibelasah mikey.

'dah dapat!!' bisik y/n di dalam hati lalu perlahan lahan mengeluarkan pisau itu dengan berhati hati. Kalau tersilap langkah mungkin dia juga terkena tendangan mikey itu.

Y/n menyembunyikan pisau itu di dalam poket seluarnya.

Tiba Tiba sahaja baji bangun perlahan lahan. Chifuyu cuba menghentikan baji.


"Mikey!!!"


Ketua Toman itu berhenti membelasah kazutora. Baji batuk sambil mengeluarkan darah.

Mikey mendekati baji dari bawah. Baji tersenyum.

"Kau marah. Demi aku"

"Terima kasih" mikey berhenti bergerak chifuyu cuba menghentikan baji lagi sekali.

Baji perlahan lahan turun ke bawah. Sampai sahaja di bawah dia terus mendekati kazutora.

"Baji..."

"Baji"

"Tch"

"Aku takkan mati. Luka besar macam ni aku takkan mati"

"Tipu. Itu luka yang sangat dalam" guman takemichi. Y/n perlahan lahan turun kebawah mendekati abangnya, takemichi.


"Tak perlu nak ambik kisah sangat la, kazutora"

Baji memasukkan tangannya ke dalam poket.

"Eh?" Baji terkejut.pisaunya hilang. Dia sudah pasti dia membawa pisau tersebut.

Mikey mendekati baji . Chifuyu juga berlari ke arah baji. Kazutora perlahan lahan bangun.

"Baji!!!" Ketiga tiga mereka menjerit lalu memeluk baji.

Draken dan mitsuya mendekati mereka berempat. Y/n hanya tersenyum sendiri.

'berjaya juga rancangan aku' bisik y/n di dalam hati.



















































Masa (Adik Takemichi)Where stories live. Discover now