BAB 2(Syarat Yg Tidak Terlunas)

758 36 1
                                    


Xiao zhan masuk ke ruang tamu dengan langkah longlai.ayah dan ibunya turun dari tingkat atas terus menujuke arah anak mereka.

"Zhanzhan..apa kau oke?"

Xzhan membungkuk hormat dan tersenyu manis sehungga gigi kelincinya kelihatan.

"Aku baik baik saja mamy dady.cuma tidak biasa dengan suasana sekolah baru.oh ya,kalian ke kemana rapi begini?"

Tuan dan nyonya xiao tersenyum.nyonya xiao mememluk anak kesayangannya itu yg merupakan anak mereka yg satu satunya mereka ada.

"Mamy dady ada meeting malam nanti.maafkan kami zhan kerna selalu sibuk."

Xzhan sedikit sedih mndengr hal itu.
Tapi dia terpaksa kerana syarikat keluarganya juga penting.

"Kami berangkat dulu zhan."

Nyonya xiao melepaskan pelukannya dan mengikuti langkah suaminya ke gerbang pintu.xzhan melambaikan tangannya dan duduk di sofa.

"KAU KEMANA SAJA PETANG TADI?!!"

"errr...aku.."

"BUKANKAH KELAS MU TAMAT PETANG?!"

"iya ...benar.."

"KENAPA KAU PUKANG LEWAT MALAM BEGINI?!!KAU TENGOK JAM BERAPA SEKARANG!"

"tepat jam 11 malam.."

"JANGAN MENJAWAB!!"

"Ayah juga yg menyuruh aku melihat jam.."

"AYAH AKAN MENYITA MOTOR MU MALAM INI JUGA!"

"AYAH!!"

Tuan wang meninggalkan anaknya yg susah diajar ini.tuan wang masuk ke bilik khas seperti officenya dirumah dengan langkah kesal.

Wang yibo mendengus kesal lalu masuk ke biliknya.dia mmbongkar beg sekolah lalu tersenyum melihat sesuatu hal yg tidak diketahui oleh ayahnya.

"Terima kasih haikuan.betapa susahnya aku mndapatkan ini."

Wyibo membelek belek setiap majalah itu yg megandungi gambar yg tidak senonoh.setiap foto yg tertera di majalh itu adalah foto wanita berpakaian seksi yg amat menyejukkan mata memandang.

Itulah hal yg selalu wyibo lakukan.wyibo,haikuan dan jcheng berkawan sejak kecil lagi tapi keluarga mereka tidak mengetahui bagaimana perangai asli mereka.keluarga mereka tahu hanya anak mereka bersifat nakal dan susah di atur.

-di kelas-

Xiao zhan masuk ke dalam kelas seperti biasa namun dia terasa takut sedikit.semua mata pelajar di kelas itu memandang ke arahnya.para pelajar wanita menjeling dan bergosip manakala pelajar lelaki menggoda xzhan dengan teguran manis atau senyuman.

Xzhan menuju ke mejanya namun dia berhenti di sisi mejanya kerana ada seseorang yg duduk di kerusinya sambil ketawa dengan dua orang pelajar lelaki yg lain.

"Maaf,senior..ini tempat saya.saya ingin duduk.."

Wyibo tersenyum seperti sebuah ejekan dan mengangkat sebelah kening mmberi isyarat jepada kedua kawan rapatnya bahawa mangsa telah datang.

"Tapi aku ingin duduk di kerusimu.cari yg lain."

"Tapi tetap kerusiku.aku ingin duduk dan ulang kaji."

Haikuan memandang ke sisi tempat xzhan berdiri.jcheng menepuk tangan sambil menepuk bahu wyibo.

"Beri dia duduk."

Lantas haikuan dan jcheng menoleh je arah wyibo seperti tidak percaya.

"Apa kata mu?kau mmberinya dia duduk?!yibo kau..."

Bullying Love [YIZHAN][END]Where stories live. Discover now