Xiao zhan duduk di ruang tamu rumah pamannya iaitu kriss wu.disebelah xzhan pula duduk seorang wanita yg merupakan seorang pelajar yg seumur dgan xzhan iaitu,yan li."Esok adalah hari pertama persekolahan mu,zhan.jadi,kau harus ikut kemana saja aku pergi,aku akan mmbantu mu.lagipun mamy dady mu menyuruhku mnjagamu di seklah nanti."
Xzhan mengangguk sambil tersenyum hingga menampakkan kedua gigi kelincinya yg amat comel.
"Baik.anak penurut.kau comel sekali!"
Yanli tidak tahan lalu dia mencubit pipi xzhan dengan kuat.
"Yan li,sakit!"
"He.he.maaf..salahmu juga terlalu cantik dan comel."
Xzhan terdiam dan kembali menunduk setelah mendengar perkataan yan li tadi.
"Perkataan mu sama seperti seseorang yg pernah..."
Xzhan berhenti berkata kerana yan li sudah berlari menuju ke kamar tidur.
Wajah xzahn kembali sedih dan mmbaringkan dirinya di sofa.otaknya kembali mengingat pria yg memcium paksa dirinya itu di tandas."..menciumku dengan paksa..."
Wang yibo tidak hadir ke sekolah selama 2 hari.semua pelajar menanyakan keberadaan wyibo namun tiada yg tahu dia dmana.haikuan dan jcheng jga tidak tahu dmana dia berada.walaupun wyibo seorang yg tidak berdisiplin,dia sentiasa hadir walaupun selalu escape kelas.
Wyibo menggeliat apabila pintu biliknya diketuk berkali kali.
"Tuan muda.ayah anda memanggil anda di bawah."
"Hu!baik!baik!"
Wyibo bangun dengan keterpaksaan kerana matanya berat akibat semalaman bermain game.
Tuan wang menatap anaknya yg seperti orang gila turun dari tangga.
Wyibo duduk di hadapan ayahnya sambil menguap dan mengusap mata.
"Apa alasan mu tidak ingin ke sekolah hari ini?apa kau sakit kepala lagi?"
"Tidak.kepala ku sudah baik."
"Jadi,kenapa kau tidak ingin sekolah hari ini?sakit apa lagi yg menyerang mu?"
Wang yibo menyandar di sofa sambil bermain jarinya.tuan wang masih fokus menaip sesuatu di ponselnya sambil menghirup kopi kesukaannya.
"Penyakitku hari ini lain dari yg lain..dan..tidak dapat diubati."
Tuan wang ingin terbatuk dengan perkataan anaknya itu yg terlalu romantis dengan paduan suara manja anaknya.tuan wang ingin ketawa dengan anaknya namun harus berpura pura tegas
"Kau omong apa?itu bukan penyakit!lagipun dengan siapa kau bersakit hati?!"
"Daddy...."
"Kau bermanja dengan ku bila meminta sesuatu kan?aku sudah tau permintaan mu.mesti motor baru kan?"
Wyibo menggeleng.tuan wang memandang anaknya.
"Jadi apa?"
"Aku ingin pindah sekolah."
"Apa sekolah mu tidak baik di sana?lagipun untuk apa kau ingin pindah?apaalasan mu?dan siapa yg akan menjagamu jika kau pindah?kau.."
"Ayah....."
Wyibo semakin kesal.walau pun ayahnya garang,terselit rasa sayang dan prihatin di hati.
"Aku bosan dengan sekolah lama.aku ingin pindah ke tempat baru supaya lebih bersemangat.nanti ayah belikan aku apartemen."
YOU ARE READING
Bullying Love [YIZHAN][END]
RomanceWANG YIBO♡XIAO ZHAN "kemana aku pergi,mesti dia ada!" xioa zhan adalah seorang pelajar yg pintar namun dia mmpunyai sosok seperti seorang wanita.dia pintar namun kehidupannya terasa menyakitkan akibat kehadiran seorang pria tampan yg selalu mengikut...