BAB 9(Restu)

485 22 2
                                    

Setelah dua minggu xzhan bekerja di syarikat wyibo,dia selalu senyum bah kan selalu mnjadi hot trend oleh para karyawan di sana kerana xiao zhan selalu masuk di office wyibo sesuka hati.kadangkala,mereka melihat wyibo dan xzhan berjalan nersama dan pulang bersama.tuan wang mereka yg tidak pernah senyum walaupun dipaksa juga telah senyum tanpa paksaan,kadang kala tersenyum sendiri sewaktu melihat ponsel.

"Apa pandangan kalian terhadapa tuan wang kita?"

"Dia sepertinya telah berubah..."

"..semenjak keberadaan seorang model jenala GUCCI itu di syarikat ini."

"Eh,bukan kah model itu bernama xiao zhan???"

"Dia cantik malah lebih ramping dariku.patut pun tuan kita menyukainya."

Mereka saling berbalas pantun sambil membuat kerja.nama tuan wang dan xiao zhan tidak pernah tertinggal di setiap perkataan mereka.



Xzhan duduk di sebelah wyibo sambil menyandarkan kepalanya di bahu wyibo.maklum saja wyibo tinggi dibandingkan dengan xzhan.

Mereka sedang duduk di taman waktu ini sambil memakan eskrim.sesekali wyino akan melap sisa eskrim di bibir xzhan.

"Yibo..aku rasa kita harus memaklumkan hubungan kita kepada ibu ayah..bagaimana dengan pendapat mu?"

Wyibo tersenyum bahagia.hatinya berbunga sekarang.

"Ku rasa saran mu itu baik.kita berdua memaklumkan hubungan kita kepada keluarga masing ².setelah itu kita minta restu mereka.bagaimana?"

Xzhan tersipu malu.dia memandang ke tempat lain namun wajahnya ketara disapu blasher pink terang.wyibo tidak tahan dengan rasa comel xzhan lalu dia mengecup bibir itu dengan sekilas.

Syukur tempat mereka sedang duduk tidak begitu ramai orang.



-xzhan-

Xzhan duduk di ruang tamu bersma dengan tuan xiao dan nyonya xiao.

Nyonya xiao sedikit heran dengan sikap putra kesayangannya kebelakangan ini kerana selalu senyum sendiri..makin pelik lagi,putranya suka memeluk nyonya xiao dan suka berkata kata manja seperti anak kecil.
Tuan xiao membiarkan putra sperti itu kerana xzahn mungkin suka berperangai seperti itu.
(Manja banget sih zhan zhan.🤣.apa lagi sama yibo..💚💚💚💚💚💚✨..)

"Mamy.."

"Ada apa sayang?"

"Mamy.."

Nyona xiao menghembuskan nafas sebentar dan bermain dengan rambut anaknya itu yg kebelakangan ini terlalu manja berlebihan.

Xzhan membetulkan duduknya lalu menggenggam erat tangan mamy kesayangannya itu.

"Mamy..aku ingin memberitahu sesuatu dengan dady dan mamy..tapi."

"Tapi apa?"

Nyonya dan tuan xiao menatap xzhan dengan penuh ingin tahu.mereka tahu anak mereka akan selalu meminta benda yg baik saja.

"Mamy dady jangan marah jika aku memberi tahu sesuatu yg mungkin tidak disukai mamy dady..aku cuma takut di marahi."

Nynya dan tuan xiao terkekeh mengejek anak mereka ini.

"Buat apa kami marah jika kau belum memberitahu apa yg kau ingin. katakan saja."

Tuan xiao meletakkan buku yg dibacanyabtadi kemudian membetulkan duduknya dan menghadap xzhan.

"Eerr..zhan sedang berkencan dengan seseorang...dan.."

"APA??!!!!"

serentak suara nyonya dan tuan xiao keluar hingga bergema di setiap sudut rumah mmbuatkan para maid memandang ke arah mereka.

Bullying Love [YIZHAN][END]Where stories live. Discover now