BAB 7(Kembali bertemu)

458 24 1
                                    

Setelah 5 tahun lamanya berpisah,mereka berdua tidak punya khabar dan mereka melanjutkan kehidupan masing masing.mereka juga tidak pernah bertemu bahkan berhubung sekali pun..

Setelah 5 tahun berlalu,kini mereka bertemu kembali tanpa diduga dan tanpa disengaja..❤💚..

"Apa kau sudah mencari orang yg sesuai untuk model pakaian ini?"

"Sudah tuan."

"Sila suruh dia masuk."

"Baik tuan."

Orang itu pun segera keluar dari office pemilik syarikat terbesar itu.lelaki itu terus memanggil seseorang yg sedang duduk di sofa dan tangannya memegang fail merah.

"Tuan,sila masuk."

"Terima kasih."

"Semoga berjaya.aku pamit dulu."

Xzhan tersenyum ramah kepada lelaki muda tadi yg sedang mengangkat fail.

Xzhan merapikan bajunya,dia memakai baju seperti seorang bos pejabat namun tidak keterlaluan.

Xzhan masuk dan kembali mengunci pintu.dia kagum dengan ruangan ini yg sangat elegan dan harum.

"Sila duduk."

Xzhan tersentak dari lamunan akibat ruangan ini dan terus duduk.dia sedikit takut apabila mendengar suara pemilik syarikat ini yg perlahan namun amat garang dan mendalam.

"Dimana fail anda?"

"Err..i.ini."

Xzhan meletakkan fail merahnya tadai di depan lelaki yg sibuj menaip sesuatu di laptop dan menunduk melihat kertas.

"Tunggu sebentar."

Xzhan menyandarkan duduknya di sofa lembut itu.dia melirik di setiap sudut ruangan itu dan pandangan nya terhenti di sebuah foto yg terletak di hadapan meja.

Foto itu dihias cantik dengan rekaan yg amat unik,bingkai foto itu dihias dengan bentuk hati disetiap sisi dan foto itu gambar XIAO ZHAN dan WANG YIBO pada zaman sekolah menengah.

Xzhan memperhatikan foto itu tanoa berkedip.jantungnya juga berdegup kencang.siapa sebenarnya lelaki di hadapannya ini??dan mengapa foto dirinya dan seseorang yg pernah dia cintai itu berada di sini?

"Baik.anda lulus bekerja di sini sebagai seorang pemodel pakaian."

Xzhan tersenyum gembira hingga menampakkan gigi kelincinya.

"Terima kasih.oh ya.ada saya ada satu pertanyaan."

"Katakan."

Xzhan melirik ke foto itu dan kembali melirik bosnya itu yg tidak menatapnya kerana sibuk menaip.

"Tentang foto ini,siapa yg berada disana?"

"Jangan banyak tanya.sila keluar atau ku halau sekarang juga!"

Xzhan sedikit terkejut dan takut.dia berdiri namun dia berhenti seketika dan menatap bosnya itu.

"Boleh aku tahu nama tuan?"

"Sudah ku kata keluar!"

"Tapi..nama mu sangat penting..bagaimana jika ibuku menanyakan ku siapa boss ku?"

"Wang Yibo!"

Xzhan kaku.dia menatap wajah itu dengan mata yg sedikit berkaca.

Yah,bos xzhan adalah wyibo seorang bos yg memegang syarikat besar di china.

Wyibo merasa kesal dengan pemodel baru ini.baru pertama hari menginjak kaki disini,sudah banyak tanya.

"Sila keluar atau aku sendiri yg mengheretmu di depan pintu."

Bullying Love [YIZHAN][END]Where stories live. Discover now