Semenjak peristiwa ciuman itu,wyibo dan xzhan mengalami hal yg sama iaitu detak jantung mereka akan laju secara tiba tiba jika bersama..Xzhan duduk di meja makan sambil termenung.sarapan yg disediakan oleh maid juga belum terusik.fikirannya melayang ke dunia lain,iaitu kejadian yg berlaku di tandas tempoh hari,dmna dia dicium paksa.
"Zhanzhan..makan sayang.nanti lewat ke sekolah.kau butuh tenaga."
Xzhan terbangun dari mimpinya lalu mmbetulkan duduknya dan terus menyantap sarapannya.
Nonya xioa dan tuan xiao memandang heran dengan anak mereka kerana sikap xzhan berubah setelah seminggu di sekolah baru.
"Apa kau baik baik saja zhan?sikap mu mnjadi pendiam bukan seperti dulu."
Ayah xzhan memecahkan keheningan ruang makan.xzhan menunduk dan terdiam.seperti ya dia harus berubah sikap tapi nanti ketahuan.
"Mamy dady..aku..."
Nyonya xiao memandang anaknya.tuan xiao pula masih bersikap biasa.
"Ada apa zhan?apa uang mu habis.nanti mamy tranfer."
"Bukan itu mamy..tapi..lain.."
"Apa sebenarnya?katakan."
"Zhan zhan i gin pindah sekolah."
Tuan xiao memandang xzhan dengan perasaan heran dan ingin tahu.manakala nyonya xiao masih setia menatap anaknya itu.
"Apa alasan mu ingin pi dah sekolah?itukan sekolah terbaik.mamy sudah pindahkan kamu ke sana,kenapa ingin pindah lagi?"
Xzhan berdiri dan menuju ke pintu luar rumah.tuan xiao mmbiarkan xahn dan meneruskan sarapannya,kecuali nyonya xiao.dia mengikuti anaknya itu dan memeluk xzhan dari belakang.
"Ada apa zhan?..maaf mamy emosi tadi..katakan sayang,ada apa?"
Xzhan melepaskan pelukan ibunya dan berdiri lesu menghadap nyonya xiao.
"Mamy,aku ingin pi dah sekolah dan tinggal di rumah paman kriss wu.aku tidak selesa belajar di sekolah baru itu."
Nyonya xiao tersenyum.dia mengusap kepala xzhan.
"Baiklah.nanti dady akan urus semuanya.kau tidak ingin sekolah hari ini?"
"Malas.."
"Zhan..harinikan hari terakhir kau di sekolah itu..apa kau tidk ingin sekolah untuk yg terakhir disana?"
Xzhan memikirkan sejenak.sejujurnya dia ingin tapi dia takut jika pria pembuli itu akan mmbulinya kembali dengan ciuman paksa.
"Baiklah.tapi jemput zhan awal yah."
"Baik zhanzhan."
Xzhan menuju ke mobil yg disediakan oleh pengawal lalu mereka pergi meninggalkan kawasan rumah itu.
Haikuan dan jchrng diam dari tadi kerana ketua mereka tifak banyak cakap seperti biasa dan hanya memandang langit tanpa ekspesi.
"Yibo..kau kenapa?"
"..."
"Yibo..ada perempuan ingin menyatakan cinta padamu.."
"...."
"Yibo,apa kau dibuli?"
"Diam!"
Hakuan dan jcheng saling memandang.wyibo pula berdiri lalu berlalu pergi menuju ke tangga tingkat atas tempat kelasnya.
"Ada apa dengan yibo hari ini?"
"Aku juga tidak tahu.sikapnya berubah semenjak pria cantik itu muncul."
YOU ARE READING
Bullying Love [YIZHAN][END]
RomanceWANG YIBO♡XIAO ZHAN "kemana aku pergi,mesti dia ada!" xioa zhan adalah seorang pelajar yg pintar namun dia mmpunyai sosok seperti seorang wanita.dia pintar namun kehidupannya terasa menyakitkan akibat kehadiran seorang pria tampan yg selalu mengikut...