12

150 8 0
                                    

******

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

******

"Assalamualaikum maksum ohh maksum!?"

beri salam cayla dan memanggil puan kalsum yang tidak tahu berada di mana

Cayla melangkah ke dapur melihat sosok tubuh yang di cari. sticky note berwarna merah terletak di atas meja kaunter dapur

'cayla maksum keluar mungkin balik lambat sebab maksum ada meeting penting cayla makan lah apa Yang ada, kalau rajin masak la apa ii'

"Hmm! baru nak mengadu dekat maksum pasal laki perangai tak helok tu!"


Malas mahu berlama-lama cayla memilih untuk ingin merehatkan badan dan diri agar esok dapat merasa sedikit segar apabila bangun dan memandangkan esok dia akan pergi temu duga sebenar.

"Aaaa sedap nya baring. Haih apa lah nasib aku nanti kalau maksum tahu huuhuhu tak ready kena bebels"

Ujar cayla dan mengeluh buat seketika. Cayla mengeluh bukan sebab penat tapi dia risau jika puan kalsum tahu dia cedera jikalau tahu habis 2 hari 1 malam dia  dileterkan lagi-lagi cedera kerana kes bahaya

Entah baginya menolong orang sudah cukup memadai untuk dia berbuat pahala dan cayla pula tidak jangka dia ada dalam situasi buruk sebegitu mungkin Allah nak beri petunjuk sesuatu yang baik.

"Tapi mamat tapir tu memang buat aku menyakitkan hati harini! ishhh!!geram nya!!!"

ujar cayla sambil mencengkam bantal peluknya dengan kuat untuk melepaskan geram.

*******

Pagi yang indah dan tenang turut udara segar serasa agak baik untuk menikmati pagi hari dengan tenang. Awal pagi lagi cayla sudah berada di tempat menunggu bas.

Harini cayla mahu mencuba nasib untuk temu duga di syarikat hun's holdings di sebabkan kejadian semalam cayla tidak dapat ke temu duga ke sana.

"Ya allah, semoga rancangan ku berjalan dengan lancar aamiinn!."

Berdoa cayla agar setiap langkahnya harini menjadi sebab pintu rezekinya terbuka untuk harini dan hari yang akan datang.

Bas yang di tunggu-tunggu sudah tiba di hentian bas, ramai orang sudah berpusu-pusu masuk untuk menyentuh kad TnGO sebagai bayaran pada tiang bayaran.

20 minit kemudian

Bangunan besar yang tersegam indah kini cayla sudah menjejaki. Berharap dapat membawa hasil setelah keluar daripada bangunan tinggi ini

"Bissmillahirohmanirohim kau permudahkanlah urusan hamba mu ini aamiinn!"

Tanpa henti berdoa kepada tuhan agar hari-harinya berjalan dengan lancar tanpa sebarang gangguan. Dan berharap mempunyai sinar untuk hari ini.

"Hai! Morning! Saya salah seorang datang untuk interview untuk assistant marketing "

"Hai! Morning miss! Boleh guna lift sebelah sana dan naik ke tingkat 30 ye! Di situ calon temu duga sudah berada di sana"

"Baiklah! Terima kasih! "

"my pleasure! Good luck miss!"

Kata pekerja lobi itu pada cayla memberi sedikit semangat

"Thank you! wish me luck"

Lalu punat tingkat 30 di tekan sesuai makluman pekerja lobi itu tadi. Hampir 5 minit menunggu ke tingkat tersebut dengan lantai keseluruhan bangunan itu adalah 40 tingkat.

"Sorry sir , boleh tahu dekat mana ruang menunggu temu duga?"

soal cayla pada pengawal tingkat tersebut

"Cik, boleh masuk terus bilik Tuan lutfi "

"Thank you!"

ucap cayla dan pengawal tersebut hanya mengangguk sebagai ucapan sama-sama

'MARKETING EXECUTIVE : LUTFI AFHAM BIN TENGKU ISMA '

'Tok..tok'

"Come in"

ujar lutfi daripada dalam kelihatan masih menyemak senarai nama para temu duga. Cayla melangkah dengan yakin ke dalam bilik lutfi dan mengambil tempat di kerusi yang telah di susun.

"Hai! Welcome miss Cayla Kiesha? Please Introduced your self first."

Ujar lutfi bersikap professional dan formal kerana ada beberapa pegawai lain yang turut terlibat untuk temu duga tersebut. Cayla yang memberi senyuman yang terbaik kepada para pegawai yang terlibat.

" My name Cayla Kiesha Binti Zafrul Azim. I'm 23. Born in Shah Alam. Lepasan diploma Business management. "

*****

"Kertas apa pulak tu?"

monolog puan kalsum baru sahaja ingin menutup pintu peti ais dan terlihat sekeping sticky note berwarna biru yang dilekat pada pintu peti itu.

'Maksum cayla harini interview tau so cayla tak breakfast dekat rumah tau, maksum jangan tunggu cayla okay bye assalualaikum maksum cantik'

- Cayla comel

"Haih budak sorang ni! Ada saja perangainya."

Geleng puan kalsum sambil mengemas sedikit dapur. Kebetulan harini puan kalsum cuti boleh sedikit sebanyak mengemas rumah sekian lama tidak berada rumah.

"semoga urusan cayla di mudahkan! aamiinn!"


doa puan kalsum yang di maklumkan bahawa harini cayla pergi temu duga pekerjaan. Puan kalsum sedikit sebanyak terharu melihat kesungguhan cayla ingin membantu dirinya


CAYLA KIESHA •ON GOING•Where stories live. Discover now