George

15 2 0
                                    

Initial am crezut ca am uitat eu sa deschid ochii dupa ce am clipit, dar cand am auzit-o pe Olivia intreband ce se intampla, m-am scotocit prin buzunare dupa telefon, lucru pe care ii auzeam si pe restul ca-l faceau. A fost ca o mica intelegere nevorbita intre noi.

-Sunteti cu totii aici?

Eric plimba lanterna telefonului peste fetele tuturor si il vad cum incepe sa se agite.

-George, Sara, veniti cu mine sa cautam lanternele in garaj si pe unde ar mai putea sa le fi ascund tata. Dan, ramai aici cu Rucsandra si Olivia si incearca sa folosesti lemnele alea de langa tine sa aprinzi focul in semineu. O sa fie o sursa buna de lumina.

O iau spre garaj si Sara cu Eric ma urmeaza in tacere. Ma bucur ca niciunul nu s-a opus, deoarece nu e momentul sa facem dezbateri. Ii las sa intre si inchid usa in urma mea. Cand dau sa ma apuc sa caut in dulapurile din garaj, il aud pe Eric soptind ceva slab.

-Ai spus ceva?

Il vad cum sta prijinit de tocul usii si are ochii inchisi. Cand imi aude vocea, Sara se opreste si el deschide ochii.

-Avem probleme mari daca nu va veni curentul rapid. Probleme mai mari decat lumina.

-Eric, ne sperii. Ce probleme atat de grave am putea avea?

-Toata incalzirea in casa este pe curent. La cat e de frig afara, in cateva ore, in casa va fi mai frig decat afara. Singura sursa de caldura din casa e semineul din living.

-Eric, te poti linisti. E doar o pana de curent. Sunt sigur ca pana maine dimineata isi va reveni.

-Si pana maine dimineata ce facem, George? Ce facem cu Nic, care e mort la 2 pereti de noi? Ce facem cu Olivia care e distrusa? Ce facem cu Dan caruia tocmai i-ai spart buza pentru ca nu te poti controla? Ce facem cu Rucsandra sau cum o chema? Sau cu Sara care probabil in urmatoarele ore trebuie sa faca o baie cu trandafiri si sa bea o cafea de la Starbucks?

-Sunt in aceeasi camera cu voi!

Il simt pe Eric cum mai are putin si cedeaza psihic in fata tuturor responsabilitatilor de care trebuie sa se ocupe acum.

-Eric, uita-te la mine!

Ii pun mana pe umar si il fac sa se uite la mine.

-Le luam pe rand, bine? Acum cautam lanterne, iar restul o sa faca focul. Dupa ce ne intoarcem in living si ne asiguram ca Olivia si restul sunt bine, mergem si cautam prin casa paturi, perne si toate hainele groase pe care le ai. Pana dimineata, lemnele care sunt in casa, probabil ne vor ajunge. Daca nu ne vor ajunge, o sa aducem altele. Pe Nicholas o sa l scoatem afara ca sa mai putem sta in casa, bine?

Il vad cum da slab din cap si ma aproba, iar asta e semnul ca putem incepe sa cautam orice sursa de lumina din casa. Eric ne indica cutiile in care ar trebui sa cautam, noi il ascultam si reusim sa gasim ceva ce ar trebui sa ne ajute pana dimineata. Trei lanterne si doua felinare ar trebui sa fie de ajuns momentan. Cand deschidem usa garajului, lumina portocalie a focului din semineul lumineaza tot spatiul deschis, iar mirosul de lemn ars ajunge rapid la noi. Lasam lanternele pe masa de cafea si ne asezam in jurul focului in locurile lasate de restul. Olivia e intre mine si Eric si pare ca s-a mai calmat fata de cum era inainte de a pleca. Ma aplec si o intreb daca e bine, dar sunt absolut sigur ca ma ignora cand se lipeste de umarul lui Eric. El imi arunca o privire de "totul e bine" si ia cuvantul.

-Trebuie sa stabilim niste reguli. Cine e de acord cu ele e poftit sa ramana, cine nu, usa este deschisa!

-Eric, ce faci?

Olivia ii sopteste incat doar eu din restul persoanelor aud.

-In seara asta, in scoatem pe Nic afara. E cea mai buna decizie la momentul actual si nu se va schimba.

Olivia incearca sa protesteze, dar Eric ii arunca o privire care ma face si pe mine sa ma infior.

-Dan si Rucsandra sunteti responsabili de foc. Cand se termina lemnele de aici, mergeti si aduceti din curtea din spate. Sara si Olivia mergeti si cautati in toata casa paturi, haine groase, orice ne ajuta in momentul de fata. Intrati in orice camera, nu ma intereseaza. Eu si George o sa incercam sa facem masinile sa functioneze.

Eric face o pauza in discursul parca al unui politician.

-Toata lumea de acord?

Fiecare da usor din cap atunci cand ii vine randul. Eric se ridica rapid si se indreapta spre garaj fara sa mai spuna alt cuvant. Olivia ramane confuza si, in sfarsit, ma priveste.

-Ce i-ai bagat in cap?

-Eu? Nu stiam ca planuia sa faca ceva. Ma jur, Olivia. L-as fi oprit daca stiam ca se transforma intr-un tiran.

Pentru un moment pare ca ma crede ca spun adevarul, dar imediat o ia pe Sara si pleaca in misiunea data de Eric. Decid sa ma duc sa vad ce l-a apucat si il gasesc cu capul cub capota Mercedesului alb de epoca al tatalui lui.

-Ma bucur ca te-ai decis sa faci ce ti s-a zis!

Ridica ochii si se uita foarte serios la mine. Pot sa jur ca urmeaza sa ma certe pentru nota mica la matematica sau sa-mi spuna sa-mi fac curat in camera.

-Ce te-a apucat? Ai speriat-o pana si pe Olivia!

-Nu-mi vorbi tu mie despre Olivia! E cea mai buna prietena a mea! Nu te baga unde nu e treaba ta! Si daca imi aduc eu bine aminte, din cauza ta a inselat-o Nic in prima instanta. Din cauza curvei tale de iubita.

Ma indrept spre el intr-o furie nebuna si il apuc de hanorac si il tintuiesc in usa garajului. Are un ras bolnav pe fata, ca si cum ii place ce se intampla. Si atunci imi dau seama. Fix asta vrea sa se intample. Vrea sa il pocnesc, sa par cel fara minte si care a luat-o razna, ca toti sa-i planga de mila si sa ma acuze pe mine de moartea lui Nic. Incerc sa imi stăpânesc nervii și ii zic pe un ton soptit:

-Ai face bine sa incetezi toata mascarada asta, ori altfel tu o sa ajungi ala nebun dintre noi. Daca nu cumva esti deja. Momentan, esti la fel de suspect ca restul persoanelor din casa asta! O sa-si dea toti seama cine esti cu adevarat! Pana si Olivia! Iar, atunci cand o sa vada de ce esti in stare, unde crezi ca va fugi? Ai ghicit! Va fugi fix in bratele mele!

Ii dau drumul hanoracului si ies din aceeasi camera in care e nenorocitul.

NicholasUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum