6

158 19 0
                                    

TAEYONG POV

' cantik tapi ganas . Geram aku ' gumamnya perlahan .

" Hey tyongie?? Dah fall in love ke ? " Tanya johnny yang perasan dengan kelakuan taeyong .

Taeyong orang paling susah nak berbual dengan perempuan . Walaupun dia dah kenal lama dengan redvelvet tapi dia still tak banyak cakap dengan mereka . Antara NCT dia lah yang paling pendiam tapi disebalik pendiam dia . Dia juga lah yang paling baik . Walaupun dia mafia .

Punca dia jadi macamni disebabkan kisah silam dia . Dulu dia seorang yang ceria tapi disebabkan seorang gadis . Dia berubah menjadi seorang yang dingin dan pendiam . Semua tu berlaku 3 tahun lepas . Tapi masih segar di ingatan taeyong . 

Oky ii back to the story ..

" Taeyong ?? Kau suka dia ke ? " Tanya jaehyun yang berada disebelahnya dengan berbisik .

" Nanti aku bagitahu kau oky " jawab taeyong sambil tersenyum .

" Yelaa " kata jaehyun sambil mengangguk .












_________________________________________

DIRUMAH ......

Aku naik ke bilik untuk bersihkan diri . Lalu berehat .

Setelah beberapa minit aku mandi . Aku pun keluar dari bilik mandi , kemudian menuju kebilik dimana tempat letaknya semua bajuku .

Setelah siap pakai baju , aku menuju ke katil lalu aku mencampakkan diriku di atas katil .

Baru sahaja aku mahu melelapkan mata ku . Tibatiba pintu aku diketuk oleh seseorang .

" Masuk " kataku lalu memandang kearah pintu .

" Eo jaehyun ? Wae ? " Tanyaku kepada jaehyun .

" Hyung nak tido ker ? " Tanya jaehyun .

" Nak tido dah ni . Kenapa ? "

" Ermm ... Hyung kata hyung nak bagitahu sesuatu tadi ? Masa kat majlis tu ? " Jawab jaehyun ..

" Ouh . Ha sini laa . Duduk sini " kataku sambil menepuk tilam ku . Supaya dia duduk disebelahku .

" Sebenarnya hyung rasa hyung dah jatuh cinta dengan dia laa . Taktahu kenapa tapi secara tibatiba . Sejak pertama kali hyung jumpa dia kat mall , takde perasaan apa apa pulak . Tapi bila nampak dia masa naik pentas tu kan , hati hyung berdebar dengan cepat . Dan dia sangat cantik bila berpakaian begitu . " Kataku panjang lebar .

" Bagusla tu , sekurangkurangnya kalau hyung dah ada penganti baru . Hyung boleh lupakan perempuan yang pernah mainkan hyung tu . " Katanya .

" Okay , tapi korang kene tolong hyung pikatkan hati dia . Oky? " Tanyaku sambil tersenyum .

" Boleh je hyung tapikan seulgi kata yujin tu lah paling susah nak rapat dengan lelaki . Tengoklah tadi tu , layan kita macam nak tak nak . Siap bergaduh dengan bapak dia sebab tanak duduk dengan kita . " Kata jaehyun

" Itulah tu . Tapi aku suka cara dia yang dingin tu . " kataku

" Siapa je tak suka perempuan yang dingin macamtu . Hyung nak tahu , perempuan yang dingin ni . Biasanya bila dengan orang yang dia sayang . Dia jadi manja gilaa . Itu apa yang saya tahu laa . Taktahu laa kalau dia macam mana . " Kata jaehyun

" Ye tak ye jugak en . "

" Takpe ii , hyung kene pikat hati dia sampai laaa dia jatuh cinta dengan hyung . Tapi hyung kene suka dia dengan ikhlas jangan pernah sakitkan hati dia . " Kata jaehyun sambil menunjuk 👌 kearahku .

" Okay , tapi sebelum tu aku nak kau suruh winwin carikan maklumat tentang perempuan tu . Aku perlu tahu semua benda tentang dia . " Kataku dengan serious .

" Oky , dah laa hyung . Aku nak tido dulu . Kau tido laa , esok kita start plan kita . Oky ? "

Aku hanya mengangguk tanda faham . Kemudian jaehyun terus keluar daripada bilikku .

' satu hari nanti , aku pastikan yang aku akan dapat kau . Tiada siapa boleh dapat kau selain daripada aku ' gumamku perlahan sambil smirk .





TO BE CONTINUED.....

Okay guys seperti biasa . Jangan lupa vote dan comment . Terima kasih ☺️

[ MAFIA TOGETHER ] - lee taeyong Where stories live. Discover now