7

163 18 0
                                    

NCT POV ...

* KEESOKAN PAGINYA *

" Hyung .... Hyung ..... " Panggil jaehyun kepada taeyong dari bawah . Taeyong kat atas , manakala jaehyun ada kat bawah .

" Yerrrr kenapa ??! " Tanyaku .

" Turun bawah sarapan !!! " Kata jaehyun .

" Ne " lalu aku pun turun kebawah untuk sarapan .

* DIMEJA MAKAN *

" Hyung , aku dah suruh winwin carikan maklumat tentang perempuan tu . Nanti aku bagi failnya kat kau oky . "

Aku hanya mengangguk ..

" Woooo sejak bila hyung berminat nak amik tahu pasal perempuan ni ? Ke hyung dah jatuh cinta dengan perempuan semalam tu ? Siapa eh nama dia ??? Ha !! Yujin kan .  " Tanya haechan sambil tersenyum .

" Kalau aku nak amik kesah pasal dia pun kenapanya ? " Tanyaku

" Tak kesah pun . Aku pun suka , sebab hyung nampak matching gituw dengan dia . " Kata doyoung pulak .

" Btw apa yang aku tahu pasal maklumat dia semalam . Tak semua aku jumpa , sebab dia sembunyikan identiti dia . Macam dia tahu kita cari tahu pasal diri dia . " Kata winwin .

Semua orang memandang kearah winwin begitu juga dengan aku .

" Apa maksud kau ? " Tanyaku .

" Maksud aku waktu aku hack account dia untuk dapatkan maklumat dia . Dia macam tibatiba susah . Sebelum ni kalau aku nak hack account orang lain untuk dapat maklumat tentang seseorang tu kan . Dalam masa 5 minit dah siap . Tapi waktu aku hack account dia untuk dapatkan maklumat dia , dalam masa lebih kurang 5 jam macamtu baru aku dapat . Korang tak rasa pelik ke?? " Cerita winwin kearah mereka semua .

" Siapa sebenarnya yujin ni eh ? " Tanya jeno .

" Dia nampak pelik " sambung jeno .

" Ohh yaaa , semalam masa aku dengan chenle nak pergi tandas . Aku nampak yujin bercakap dengan seorang lelaki ni . Tapi lelaki tu aku tak dapat cam lah muka dia . Sebab dia pakai masker dan topi . Pakaian dia pun semuanya black . Dari gaya cara diaorang berbual tu , nampak macam serious sangat . Aku cuba dengar apa yang diaorang bualkan tapi suara diaorang terlalu kecik , macam tengah berbisik macamtu . Tengok dari muka yujin , dia nampak kusut sangat . Pelik bukan ? " Cerita renjun .

" Haah betul tu " sambung chenle ..

" Winwin , aku nak kau palsukan maklumat kita sekarang . Aku takut nanti identiti kita terdedah . Aku tak rasa dia orang biasa , hati aku kuat mengatakan dia tu ada kerja lain selain daripada ceo . " Kata taeyong .

" Hendery , xiaojun , yanyang dan sungchan . Aku nak korang pergi ke pejabat yujin . Untuk dapatkan maklumat selebihnya . Korang purapura jadi penghantaran makanan . Manakala jeno , jaemin dan johnny . Aku nak kau letak cctv didalam pejabat yujin , semasa yujin takde . Renjun , chenle dan jisung aku nak kau pantaukan kawasan pejabat yujin . Supaya tiada siapasiapa disitu semasa johnny , jaemin dan jeno letak cctv  . Pastikan buat time lunch . Aku akan ajak yujin keluar masa lunch tu . Faham semua ?  . Haechan tolong winwin . Yang lain hanya standby sebab malamni kita ada misi lain . Faham tak ?? " Tanyaku .

" sekejap !! " Kata mark secara tibatiba

" Kenapa mark ada apa ii ke ? " Tanyaku .

" Redvelvet kan bestie and housemate yujin . Why not kalau kita tanya diaorang je ?? Mungkin diaorang boleh bagitahu ke ?? Kalau tak dapat , kita buatlaa cara ni . " Cadangan mark .

" MARK jangan pabo sangat !! Kalau kita tanya diaorang comfirm ii lah diaorang akan bagitahu yujin . Tak ke kantoi kalau kita tanya diaorang ? PABO KAU TU JANGAN TUNJUK SANGAT EH ! " kata renjun dengan muka macam nak marah .

" Ish aku cuma bagi cadangan je . " Balas mark balik

" MASALAHNYA CADANGAN KAU TU BODO SANGAT . BOLEH TAK BODO KAU SIMPAN UNTUK MASA DEPAN ? NEXT KALAU KAU NAK GUNA DIPERSILAKAN TAKDE SIAPA NAK HALANG . " bidas yuta

" Arghhhh hyung , sampai hati " kata mark sambil acah ii nak merajuk .

" DAH II !!  Semua senyap . Masa sekarang ni takde masa nak gado . Jadi manusia ii sekalian sila bersurai . " Kata taeyong .

" Alhamdullilah takde alien kat sini . " Kata lucas dengan muka tak bersalah .

" LUCAS !!! " Marah semua serentak .

" Hmm yela aku salah . " Kata lucas .

Mereka semua pun bersurai .

.
.
.
.
.

YUJIN POV

TING ....

Bunyi notification menandakan ada mesej yang masuk .

_________________________________________

UNKNOWN NUMBER

?? : Lunch ni aku amik kau , kita pergi makan sama ii .

Me : kau siapa ?

?? : did you forget me ?

Me : takbole ke aku bagi soalan
Kau jawab ?

?? : Ofcourse .

Me : kau siapa ?

?? : Aku taeyong .

Me : taeyong ? Tak kenal pun

?? : Lelaki yang duduk ,
Satu meja dengan kau .
Kat majlis tu .

Me : oh kau . Buatapa kau
Nak amik aku ?

?? : Ajak lunch la . Takkan
Nak ajak kau pergi menari
Tiang pulak ?

Me : byuntae . Takpayah
Aku bole pergi sendiri .

?? : Takpayah degil . Aku dah mintak
Izin papa kau. 

Me : i said no . I don't want
Go lunch with stranger .

?? : Whatver , I'll be there in 25 minutes.

Me : AKU TAK NAK LA !!
JANGAN PAKSA AKU .

SEEN ...

ish laki ni kenapa , suka suka hati je nak kawal aku .

_________________________________________






TO BE CONTINUED...













DON'T FORGET TO VOTE AND COMMENT OKAY !!



[ MAFIA TOGETHER ] - lee taeyong Where stories live. Discover now