8

161 16 2
                                    

LUNCH

Tibaaa ii ada orang call .

_________________________________________

UNKNOWN NUMBER

?? : Kau kat mana ?? Turun sekarang , aku kat bawah . Tiada bantahan .

Me : ishh aku tak suruh pun kau amik aku , degil la mamat ni .

Taeyong : TURUN NOW !!!

Tak sempat aku nak balas , taeyong terlebih dahulu mematikan panggilan .

Aku ni dah menyumpah seranah dah dia dalam hati aku . Masalahnya aku boleh pergi lunch sendiri , gedik ii nak amik aki bagai .

_________________________________________

Tanpa melengahkan masa aku pun menuju ke tempat dimana taeyong berada .

" Turun pun ingatkan tanak turun . " Kata taeyong dengan dingin . Ala dingin luaran je , dalam dah bunga ii .

" Takkan la aku nak biarkan kau tunggu aku lama ii ? " Kataku sambil mengulingkan biji mata .

" Tak payah nak gulingkan biji mata sangatla . Sekarang ni kau nak masuk dalam kete ke tak nak ? " Tanya taeyong

" Tak nak ! " Jawabku dengan ringkas .

" Tak nak sudah ! Aku bagitahu ayah kau nanti . " Kata taeyong sambil berura ura macam nak gerak dah .

" Ish yela ii " aku pun masuk dalam kereta dengan pasrahnya .

DALAM PERJALANAN ...

" Tak bole ke kita lunch kawasan dekat ii je ? " Tanyaku .

" Takboleh , aku yang memandu . Suka hati aku lah nak bawak kau pergi mana sekalipun . Ada masalah ke cik han yujin ? " Kata taeyong .

Aku hanya mengeluh . Malas nak bergado dengan laki ni . Gado lebih ii nanti kang sampai ke esok takkan habis .

SETELAH BEBERAPA MINIT PERJALANAN , AKU DENGAN TAEYONG PON SAMPAI KE DESTINASI .

Tapi kenapa tempat ni nampak macam tempat yang sesuai untuk pasangan bercinta eh ??

Nak kata aku dengan dia bercinta ? Tak pon . Apa kene ni wey ?

" Kenapa awak bawak saya kat sini ? " Tanyaku pelik .

" Kenapa ? Ada masalah ke ? " Yer soalan dibalas dengan soalan . Annoying bukan ?

" Tempat ni setahu aku untuk pasangan bercinta je ? Kita ni bukannya bercinta pun . " Kataku sambil menroll mata aku .

" Kalau macamtu , ha marilaa kita bercinta . " Katanya dengan muka dingin .

' laki ni nak kenekan aku ke macam mana ? Aku tahu lah aku single . Takpayah nak menunjuk sangat . ' gumamku dalam hati .

" Tak payah nak main ii . Aku tanya bebetul dia main - main pulak " kataku sambil dahiku dikerutkan .

" Kau nampak aku main ii ke ? " Tanyanya .

Aku malas nak jawab then aku pun terus berlalu pergi . Menyampah nak layan dia tu , tak betul .

[ MAFIA TOGETHER ] - lee taeyong Where stories live. Discover now