13

156 13 0
                                    

' aku rasa ni la rumah dia kan ? ' soalku dalam hati

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

' aku rasa ni la rumah dia kan ? ' soalku dalam hati .

" Boleh tahan besar jugk eh rumah dia , walaupun duduk sorang . " Kataku

Aku pun bergegasla kearah pintu utama untuk memeriksa condition yujin .

Aku tekan lonceng yang berada ditepiku sebanyak 2 kali . Tak lama selepas itu , pintu dibuka dari dalam oleh seseorang .

" eo ? Kenapa awak kat sini ? " Tanya gadis itu .

" Saya cuma nak melawat awak . Staff awak kata tadi awak tak sihat sebabtu tak datang office harini . " Kataku

Yujin hanya mengangguk sahaja , yes gadis yang buka pintu tadi adalah yujin .

" Lainkali tak payah susahkan diri datang sini . By the way , mana awak tahu rumah saya kat sini ? " Tanya yujin dengan santai .

" Ala itu tak penting , yang penting sekarang ni . Awak taknak bagi saya masuk ke ? Tak kesian kan saya ke ? Sejuk ni kat luar . " Kataku .

" Siapa suruh datang ? Duduk jela kat luar tu . " Katanya dingin .

Aku hanya menunduk .

" Cepatlaa masuk , kang mati anak orang saya yang disalahkannya . " Katanya dingin + rasa simpati .

Aku pun masuk dengan cool nya kedalam rumah dia . And seperti yang aku fikir , hiasan dalaman rumah dia sangat lawa . Dia luar lawa , tapi didalam lagi cantik .

" Awak dah makan ? Nak saya pesan makanan atau saya masak ? " Tanyanya .

" Eh takpayh susah ii masak , boleh je order makanan ." Jawabku .

Yujin hanya menggangguk .

" Ha orderlaa , saya pergi buat air untuk awak jap eh . " Katanya .

Aku hanya menggangguk sambil mata focus memandang telefon ku .

" Dia suka makan apa ? Aduh ! Aku nak order apa ni ? " Tanyaku perlahan ....

YUJIN POV

' Kenapa dia caring sangat dengan aku eh ? Dia ada apa ii muslihat ke ? ' tanyaku dalam hati .

Arghh lantak dia laa , mungkin dia risaukan aku ke . Apa ii jela , yujin think positive okay .

Aku mengangkat dulang minuman ke ruang tamu .

" Ha minumlaa , saya buat air apa yang ada kat dapur tu je . Sebab saya jarang duduk rumah ni . So minumlaa . " Kataku tanpa nada .

Dia hanya mengangguk , tetapi matanya masih focus kearah telefon .

Aku duduk ditepinya tapi jauh la sikit sambil memandang taeyong dengan teliti .

Kenapa aku baru sedar yang sebenarnya dia ni handsome sangat ? Jap ii aku dah suka kat dia ke ? Eh tak , yujin kau bukan macamni . Kau bukan gadis yang mudah jatuh cinta walaupun muka dia macam Edward Cullen sekalipun . Tapi muka dia macam ada seiras - iras Edward Cullen tapi sikit sajelaa .

" Awak datang sini memang nak main fon je ke ? " Tanyaku dingin sambil memandangnya dengan pandangan yang susah ditafsir .

" Hm tadi kau suruh aku order makanan kan ? Aku tengah orderlaa ni . Sabar jap eh " katanya matanya focus di telefon .

Dia ni sekejap awak saya , sekejap kau aku. Mana satu laa dia ni . Lantaklaaa kau nak panggil kau aku ke , awak saya ke . Tak kesah and malas nak amik tahu .

" Mengumpat aku laa tu  " katanya sambil mengrole mata .

' macam mana dia tahu eh ? Dia bole baca fikiran orang ke ? '

" Reaksi kau pun dah tahu "

' wahh ni seram , betul ii dia bole baca eh . '

" Dah order belum ? " Tanyaku

" Dah "

" Jadi kau macam mana ? Aku rasa semalam elok ada jee , sihat walafiat lagi . " Katanya

" Entah la dah dia nak datang sakit , nak buat macam mana kan . " Jawabku mata masih focus kearah tv

" Kau ada pergi mana ii ke malam semalam ? " Tanya dia .

Tersentak aku , jangan cakap dia tahu yang perempuan semalam tu aku . Haishh kalau dia tahu mati aku .

" Yujin ? "

" Yujin ? "

" Woi ?! Aku panggil kau ni ha "

" Ye apa ii ? " Jawabku , terkejut juga bila dia tiba ii separa jerit tu .

" Aku tanya kau ni , Kau ada pergi mana ii ke malam semalam ? " Tanya dia lagi .

" Takde , lepas kau hantar aku kat rumah lagisatu tu . Aku terus tido . Lepastu aku tersedar then aku lapar bila pergi kat dapur takde makanan , jadi aku pergila kedai berdekatan . Lepastu aku terus gerak kat rumah aku ni ha . " Jawabku bohong .

" Hayelaa " percayanya

" Btw aku nak tumpang tido sini bole ? Aku malas ar nak bawak kete balik rumah . " Tanyanya .

" Takpayah , kau bawak jela kereta kau tu balik rumah . Ada rumah sebok nak tido rumah aku . " Kataku

" Ala malamni je . " Katanya lagi

" Tak-- " tak sempat aku nak cakap habis dia dah potong .

" Kau tak kasi aku tido sini , aku cium kau ? " Katanya sambil mengangkat kening sebelah .

" Ishh yela ii , nanti aku sediakan bilik untuk kau . Kau duduk sini diam ii jangan pergi mana ii ." Kataku sambil tunjuk kearahnya .

Taeyong hanya mengangguk . Tanda faham apa yang dikatanya .

.
.
.
.

" Taeyong kau nak tido sekarang ataupun nanti ? Kalau nak tido sekarang aku tunjukkan bilik untuk kau ? " Tanya ku .

" Hm bole laa lagipun aku penat ni . "

Aku hanya mengangguk lalu aku melangkah pergi diikuti taeyong dibelakang. 

Bilik tetamu yang disediakan untuk taeyong lah tibe hehe sorry author tertibe pulak

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Bilik tetamu yang disediakan untuk taeyong lah tibe hehe sorry author tertibe pulak .

Okay ii back to story. 

" Ha ni bilik kau . " Kataku

" Lawa , tapi kenapa warna hitam ? " Tanyanya pelik

" Dah aku suka warna hitam sukahati aku laa nak warna apa ii pun.  " Jawabku

" Hm yelaa ii . Aku masuk dulu eh , ke kau nak masuk sekali ? " Katanya sambil tersenyum nakal .

Aku pandang muka taeyong lalu tunduk kebawah . Malu do dia tanya macamtu .

" Kau kenapa , dah la aku pergi dulu . " Kataku lalu terus beredar dari situ tanpa menunggu balasannya .







TBC .

[ MAFIA TOGETHER ] - lee taeyong Where stories live. Discover now