9

150 15 0
                                    

" oh ya yujin , takpe ke kalau kita keluar lama ii ni ? " Tanyaku

Yelaa sebab kiteorang daripada lunch tadi sampai laa dah senja . Best sangat main kat tepi pantai saya tak sedar dah pukul berapa .

" Takpe laaa " balas yujin

Tibatiba telefon yujin berbunyi menandakan ada panggilan masuk .

_________________________________________

MyFather♡

Me : hello ?

Papa : yujin dekat mana ? Staff kata yujin keluar dari tadi tak balik balik . Yujin gi mana ha ?

( Tanya ayah yang seperti nak marah )

Me : yujin keluar dengan taeyong . Dia ajak gi pantai lepastu gi makan .

Papa : oh keluar dengan taeyong takpe . Dah laa have a nice day yer sayang . Byebye .

Me : eh----

Tak sempat nak habiskan ayat , papa terlebih dahulu mematikan panggilan . Bukan main lagi , tadi nak marah lepastu tibatiba okay . Pelik laa .
_________________________________________

" Papa kau call ke ? " Tanyaku .

" Haah " jawabnya .

Lalu aku hanya menggangguk tanda faham .

SKIP DIDALAM KERETA ...

" Kau nak aku hantar dekat rumah kau ataupun kat pejabat ? " Tanyaku

" Rumah jelaa , lagipun saya dah takde kerja kat pejabat . " Jawabnya .

" Habis kereta kau ? " Tanyaku . Takkan nak tinggal kereta dia kat sana kot .

" Saya tak bawak kereta harini , abang saya yang hantar pagi tadi . Memandangkan kaki saya masih sakit . " Jawabnya sambil membelek belek kakinya .

" Ha kenapa dengan kaki awak ? " Tanyaku

" jatuh tangga haritu , jadi kaki saya terseliuh sikit . " Katanya. 

" Ouhh " jawabku

YUJIN POV

" Jatuh tangga haritu , jadi kaki saya terseliuh sikit . " Tipuku .

Sebenarnya kaki aku terseliuh sebab dibetes oleh pihak musuh .

" Ouh " jawabnya .

' Nasib baik tak tanya banyak soalan. ' mengeluhku. 

DIRUMAH YUJIN

Baru sahaja kami sampai , tibatiba irene and suho pun baru sampai . Ye semestinya diaorang pergi date , pergi mana lagi kalau bukan date . 24 hours nak berkepit je memanjang .

AUTHOR POV

" Eh taeyong kau buat apa kat sini ? " Tanya suho pelik , nak kata dia ada girlfriend kat sini takde pun . Lepastu setahunya taeyong ni tak berminat langsung dengan perempuan. 

" Aku keluar makan dengan yujin tadi . " Jawab taeyong .

Suho hanya mengangguk tanda faham .

" Ha alang ii kau kat sini , marilah masuk borak ii ke ? Dah lama tak jumpa kan . " Kata irene .

" Eh dia nak balik tuuuu , ada----- " kata ii yujin dipotong oleh taeyong .

" Eh boleh je , dah lama tak berbual kan . " Jawab taeyong .

Yujin memandangnya dengan pasrah . Takkan tak nak kasi tetamu masuk rumah kot .

Kami berempat pun masuk kedalam rumah tersebut.

" Wahhh besar pastu lawa pulak tu decor dia . " Kata taeyong

" Biasalaaa , rumah ni yujin punya . Lepastu decor ni semua seratus peratus dia yang buat sendiri . Yujin ni memang pandai decor . " Katanya si irene .

" Eh mana ada diaorang pun ada tolong jugak " kata yujin .

" Rumah ni kau punya ? " Tanya taeyong kepadaku .

Aku hanya mengangguk .

" Wahh !! Pandai kau pilih rumah . " Katanya sambil tersenyum .

AJSBSKBSSHSJSBJAJSJNS dia boleh tersenyum pulakkkkk shittttt ..

" Takpela korang bual laa saya nak kene naik bilik dulu . Terima kasih juga sebab hantar saya sampai rumah . " Kata yujin sambil tersenyum kearah taeyong .

Yujin pun berlalu pergi ..

" Wahhh , bukan main mesra lagi kau dengan yujin tu . Ada apa ii ke ? Ke kau suka dia tapi tak boleh nak cakap ? " Tanya irene .

" Mestilah dia suka yujin tapi tak boleh nak cakap " kata yeri yang tibatiba datang dari arah belakang .

" Aishhh kamcagiyaaa .. bila masa kau kat sini ha ? " Tanya irene .

" Dari tadi , tapi takde siapa pun perasan . " Jawabnya. 

" Apa ii jelaa . " Balas irene .

" Ha taeyong senang je nak pikat yujin tu . Aku boleh tolong kau . Tapi satu syarat " kata yeri

" Apa syarat nya ? " Jawab taeyong .

" Semestinya kene ada upah " kata yeri sambil tersenyum

" Apa ii jela . Yang pasti aku nakkan yujin . " Balas taeyong

" Korang ni macam jual beli yujin pulak " kata irene .

" Jual beli apa ni ? " Tanya seulgi yang tibatiba datang .

" PENYIBUK !! " jawab mereka semua serentak .

Seulgi hanya memuncungkan bibirnyaa .






THE END .......










TAPI BOHONG HAHAHHAHAHAHHA





HA AMACAM BEST TAK ? MESTILAA TAK BEST . AWAL II NI MACAM BOSAN SIKIT . NANTI PERTENGAHAN TU MACAM CRINGE SIKIT TIBE .HAHHHAHAHAHAH SPOILERRRR ANDWAEEEEE 🤣

SEPERTI BIASA ANAK II READERS SAYA , RINGANKAM TULANG RINGANKAN JARI RINGANKAM FIZIKAL KORANG UNTUK VOTE AND COMMENT . AGAK II TERLEBIH RAJIN TU BOLEH LAH FOLLOW . KALAU TERLEBIH RAJIN LAA YER .

OKAY AKU MALAS NAK TYPE PANJANG LAGI . JADI SEKIAN ......

TO BE CONTINUED .....

HAHHAHAHAHHA KENE SCAM

[ MAFIA TOGETHER ] - lee taeyong Where stories live. Discover now