20- نـــــــــص آنــســآنــهّ ولكن.

15 6 0
                                    

أيه بملل " يابني الدنيا حر هموت يا ابن القرشانه امتي عتحول".

فقال ببرود "عندما تصبحين نشيطة".

"يخربيت اااامككك بقولك الدنيا حر".

فتذمر زياد ببرود "يا لكي من لحوحه وما المشكله هنا".

فقالت بحزن "المشكله اني بحبك ومش قدرة اعيش اكتر من كده في جسم قطه ده انا بقالي تسع ايام معاك هنا وخلاص زهقت وانت غبي ابن غبيه زي امك ومش مهتم بيا".

فقال بأستغراب "تأكلين صحيح ".

فاجابت بعدم فهم" ايو".

فاكمل "تشربين ".

فأجابت" اممم ايو ".

فاكمل "تنامين وتقضين حاجتك ".

فتذمرت" قولنا ايوا وبعدين ".

فقال بسخريه وبرود" لما لا تصبحين نشيطة وتخلصين من الحاحك ".

فقفزت إليه  بسرعه لتجلس بجانبه علي الاريكه..
"طب ما تساعدني انت ابقي نشيطة أو رجعني لكوكبي".

اردف زياد ببرود "لا لن تسطيع الخروج من الزهرة الا عندما تكونين انسانه".

فقالت بعصبيه" هو انتي شايفي حيوانه قدامك"...

نظر لها بأستفهام فقالت بإخراج" بعيد عن جسم القطه ده وذمت فية قطه بتتكلم".

فقال زياد  بسخريه "افهم لغه الحيوانات ".

فقالت أيه"ونا مش بفهم لغه الابراص فكلمني زي ما بكلمك ".

فتذمر" لغتك ليس لها قواعد والجميع يتحدث مثلي وقد تكون لغتك لغت الأشخاص الكسوله".

" ااه مهو انت قولت في أول مره انها لغه السحرة وحتي انا مطلعتش سحر.. بس المره دي انت صدقت".

فكر ثواني وأردف" قد من الممكن أن اساعدك ".

فتذمرت ايه" ابهرني ".

" سنعمل علي عمل تمارين رياضية  وأنشطة يومية خلال أسبوع ستتحولين الي انسانه كامله "...

قالت بحزن  "حتي وانت مش عارفني شايف اني نص انسانه ومحتسبه انسانه علي البشرية منك الله ".

اردف زياد وهو يقوم "من الأجمل أن نقوم بعمل تمارين من الآن لأن راسي قد ينفجر من الحاحكي ".

فأخذت ايه تقفذ علي الاريكه والأرض ومن ثم الاريكه ومن ثم الأرض وهي تقول.. "هوب هوب هوب هوب ".

فنظر لها بحيره فتوقفت وهي تنهج من التعب" لا لا يابو برعي انا الكلام ده ما ينفعنيش الدونيا حر وحاجه آخر تلزيق فسبني ".

فتح عيونه بشده فنظرت له وتذمرت" والله انا مش تمثال طالع موضه علشان تبحلقلي كده".

"نصف انسانه.. انتي أصبحتي نص انسانه "...

خاتم جنون أيه حيث تعيش القصص. اكتشف الآن