23_طلما قولتي يابهيمه 🙄

14 6 4
                                    

تقي اخت أيه _ يويو.
أيه بخضه _ عااااا انتي مين.
تقي بأستغراب _ انا تقي اختك يا بهيمه انتي.
أيه بمرح _ طلما قولتي يا بهيمه تبقي اخ.. *ثواني وأردفت بصدمه _ اختي مين انا معنديش اخوات.
تقي _ اي ياهبله انتي معندكيش اي.. لتكنيييش بتتبررري منيييي.
الأم وهي تدخل وتضرب تقي علي قافها _ ياريت اهو تخلص منك... يلا يا أيه علشان تروحي شغلك.

أيه وهي ترجع الي الخلف _ زياااااد يا زياااااد.
تقي بأستغراب _ زياد مين.
أيه بهبل _ جوزي.
تقي بمرح _ الله لا حلوه دي وعندكم منه وياسر ولا مين.
أيه يعبط _ لا معندناش وبعدين اي الاسامي البيئه دي.
تقي بصوت عالي _ قااال اي يماما زياد يبقي جوز أيه.
أيه بخوف _ أااه والله جوزي.
الأم بشهقه _ نهاااار اسود يابنت الكلب بقي دي آخرت تربيتي فيكي يا أيه تتجوزي من ورنا وحتي متعزمناش علي الفرح.. ماشي يا بنت بطني.. أااه ياحبيبي تجي تشوف بنتك اللي خلت رسنا في الطين.

اتجهت ايه بسرعه الي الباب وأغلقته بسرعه وقالت بخضه "احيه انا اي اللي جابني هنا...".

واتجهت الي الخزانة لتخرج ملابسها..

ولكن لحظه وجاء صوت يقول..
"هل تعلمين انكي  في المشفي".
نظرت ايه لمصدر الصوت انها عائشه سيده الخاتم..
فنظرت لها بأستغراب وتابعت عائشة..

" هل علمتي أن قصتك الماضية لم تكمل".

فقالت أيه بتردد "ايوا بقي انا عاوزه اعرف هي ما كملتش ليه"

فاردفت عائشه "لأن  حصل خلل لكي في الواقع"..
نظرت لها ايه بعدم فهم فاكملت هي..
"عندما قلتي للملك الذي يدعا زيدان انكي ام ابنه كان هذا من تأثير الخاتم عليكي.. وكانت القصه معقدة كان زياد متزوج من حنين وانتي جاريه لزيدان.. وايضا قلتي له انكي ام لابنه.. ولكن الخاتم لم يستطيع أن يجعلك تستمرين في هذه القصة المعقدة من جميع الجوانب... فقام بنهي هذه القصة ولكن كان وقت إخراجك منها خاطئ لأن الوقت كان قريب من الثانيه عشر ولهذا انتي هنا الان "..

فقالت ايه بهدوء" وانا ليه في المستشفي "...
فاردفت عائشة بتسرع" لأنكي خسرتي طفلك في الواقع.. ولهذا انقلبت اللعنة ".. بقلمي ناديه خطاب

" انقلبت ازاي "..
فقالت عائشة.." أصبح الخاتم ضضك كل القصص ستكون معقده تماما وبها سنوات "..

انفتح الباب بسرعه ودخلت تقي وهي تقول.." بت يا أيه انتي اكلتي الشكولاته بتاعتي اللي كانت في التلاجة امبارح"..
نظرت أيه لها بفزع واختفت عائشه فأجابت ايه..

" اطلعي برا ياللي عاوزه الحرق منك الله ضيعتي الست هجيبها أنا دلوقتي ازاي تاني "..

دخلت تقي تنظر في الغرفه "مين دي اللي ضيعتها يا موكوسه يابنت الموكوسه "..

فقالت ايه بسخريه." طلما انا موكوسه بنت موكوسه انتي تبقي اي".

اجابت تقي بغباء "موكوسه اخت موكوسه ولاد الموكوسه "

لحظه وقذفت أيه الوساده بوجه تقي..

تقي بدوخان" تشكري يازوق انا عرفت ردك خلاص.."

..
بعدما ارتدت ملابسها اتجهت الي خارج الغرفه وعندما فتحت باب غرفتها  وجدت نتيجه حائط قرأت تاريخها" ١٠ مارس ١٩٧٠ ميلادي  و٢محرم ١٣٩٠ هجري... ".

بقلمي ناديه خطاب..
بنت الواقع والخيال..
🍂

🌠ـےـےـ🌠ـےـےـ

فوت يا لطيف علشان البهيمه واختها 😹 😹 😹

خاتم جنون أيه حيث تعيش القصص. اكتشف الآن