7-سُـ'ـُٱحُـ'ـُره بٱلُـ'ـُكُـ'ـُوٌريُ

26 9 4
                                    

نظرت له ايه بخوف ثواني وجاءت في بالها فكره وغمزت له "تصدق يا زيزو طول عمري كان تفسي تبقي باد بوي بس واحنا في بيتنا مش هنا"... نظر لها بأستغراب فاخذته من يده وجلست علي السرير..

"تسمع أغنيه".. فعقد حاجبه وقال "وما هي الاغنيه".. فتوترت ايه وقالت "قصيده أو شعر".. فنظر لها بانبهار "هل تعرفين"... فعدلت ايه شعرها" اوووووووووووووماااااااااااااال "

فنام علي السرير وقال" هيااا اريد ان اسمع"... فمست أيه وهي تنظر بعيد "واجيب منين شعر ده انا من يوم ما جيت هناا وانا ميح"... فجلس زياد مره آخر "هل ستقولين القصيده ام لا "... نظر له بغيظ "بفكر فيها هااا بفكر فيهااا"...فهمست" اجبله منين أغنيه يفهمها ده.... حلو الكوري برضوا"..

(زي المره اللي فاتت ياشيباب)

قالت أيه ببرود "اوتجوميون تشيك إيل ديشي مارس سول سول نا اولكا... اوتينجي موريكي مون ناريل تالمين غوت غاتا "

(ربما تخرج كلماتي ببساطه وكأنني اقرأ كتابا... بطريقه مايبدو انك تشبهيني)

أوقفت أيه كلامها عندما رأته يقوم من علي السرير وقال بسخريه "ما هذا"...

فجاءت فكره في دماغها وقررت تنفزيها وقالت" احم نحن السحره نقول القصائد هكذا "...

فأقترب منها زياد ووقفت هي بسرعه " انتي تعترفين انكي ساحره"... فقلبت عينها وقالت ببرود "أجل أيها العبيط".. عقد حاجبيه "ماهو العبيط"...

قالت بسخريه "انت"... فنظر لها بحده وقال "وما هي معني الكلمه"... قدر شعرت أن رقبتها ستطير فقالت" دي أجمل واحلا صفه عند البشر  ياحب".

فنظر لها بغرور واقترب منها وقال" حسنا "... ف اوقفته أيه بيدها وقالت "لا عيب ماينفعش ".

"ماذا تقولين"... نظرت له ايه "لا يجوز"... فظر لها بغباء "ماذا"... فبعتد أيه عنه وقالت" احم لازم تتعلم السحر الأول"..

فظر لها بفرحه ممزوجه بخبث" هل ستعلميني السحر"... فقالت ايه وهي ترفع يدها بفخر "اوومااال ده انا معايا دكتوراه ومحو الاميه فيه  "..

" متي سنبداء "... قالها بحماس فاحبت وهي تتجه الي السرير لتنام "الصبح وعليك خير اذا صحيت اصلا"...

اتجه هو الآخر للنوم في الطرف الآخر للسرير... مرت بضعه ساعات وايه تنظر إلي السقف ولكن شعرت بشئ

فقامت ببطء شديد وخرجت الي البلكونه وفتحت فمها بصدمه وقالت "انتي ازاي عرفتي اني هنا"...

فنزلت ديادو الي الأسفل قليل "مرحبااا عزيزتي "... قالها زيدان بابتسامه واقترب منها لتقف ايه علي السور وتمسك بيده وتركب معه ديادو.

طار بهما حتي وصلو الي مكان فارغ  ونزلا الاثنان من علي ديادو.

ولم تتكلم أيه طول هذا الوقت ولكن هاا هي تكلمت" كيف عثرت عليها"... فنظر زيدان الي ديادو "لم اعثر عليها بل هي من عثرت علي".

فنظرت لها بانبهار "ازاي  تعاملت معاها".. فوضع زيدان يده علي ديادو "انها جميله ومطيعه"...

فنظر زيدان لأيه بشده "متي تعلمتي السحر"...
فنظر له بإحراج وفكرت بسرعه "ده موهبه والله "..

فنظر لها بانبهار "انتي... متي اكتشفتيها "..." والله مش فاكره ".. قالتها بفخر...

فقال زيدان بتوتر" هيااا عليكي الهرب من هنااا.

" اي "قالتها بخوف شديد وقال زيدان "هيااا ديادو خذيها من هنااا الي بعيد

فاتجه له أيه وامسكته من يده" زيدان"... قال زيدان بتوتر" هياا يا أيه ".. فامسكت أيه وجه بين يدها" زيدان اسمعني بكرا انا ههرب بنفسي لكن دلوقتي لا "...

وصعدت الي ديادو "يلا تعالا وديني القصر"... فنظر لها زيدان بقله حيله وركب معاها واوصلها الي القصر وذهب مع ديادو.

فدخلت من البلكون وجدت زياد جالس علي السرير "أين كنتي "قالها زياد بنعاس...

فدخلت أيه وقالت" ليه الديناصورات للملوك ".. فابتسم زياد بخفوت وقال "لأنها الملوك"...

قالت ايه بخبث" واين ماك أيها الرجل"... فقال زياد بأستغراب "انهو في منزله لماذا".. جلست ايه بجانبه وقالت "وفين منزله"... قال زياد بنعاس "في شرق القصر".. وأكمل وهوو ينعدل للنوم "هياا لتنامي "...

ولكنها ذهبت مره آخرا البلكون ونظرت كيف من الممكن النزول منه وبالفعل استطاعت النزول منه

ولكنها وقعت علي الارض بشده مما جعلها تتألم... وقافت بسرعه وقالت "كده الشرق ولا كده.. اممم لا كده الغرب يبقي كده الشرق."...

واتجهت الي حيث أشارت مشت بسرعه حتي وجت مبني محاط بحديد ووجدت حرس حوله ... ووجت علي الارض حجرا..

فامسكته وحاولت حذفه علي رأس  أحدهم ونجحت فا اتجه إليه الاثنان الاخران ولكن أمسكت ايه برأسها وضربتهما في بعضهم البعض...

ولكن فجاء التفت لها الاثنان وهما ينطران لها ولكن بحركه خفيفه من أيه سحبت احدي عصاهم وضربت بها واحد علي راسه ونظرت لآخر وضربته علي بطنه ثم علي راسه. (هو انا كده بأڤور ولا اي).

ومن ثم اتجه لتفتح الباب الحديد ولكن فشلت فأخذت بتبحث مع الحراس علي المفتاح ووجدته مع أول واحد ضربته بالحجره.. ففرحت واتجه لتفتح الباب..

ولكن فتحت فمها بانبهار وخوف وفرحه...!؟

بقلمي ناديه خطاب..
جميله الروائيون..
🌠ـےـےـ🌠ـےـےـ🌠

اهلا بامتابعين القمر...
ما تنسوش النجمه...
اسفه أن البارت قصير..

يارب سمحني علي اللي انا كتبته فوق عنها 👆
وهي اصلا بتخاف تضرب الصورصار اه والله..


خاتم جنون أيه حيث تعيش القصص. اكتشف الآن