ذهبت سوما..و نهضت روان و جلست على السرير..أخرجت بعض الأوراق من درج المكتب و وضعتهم أمامها...أمسكت بمجموعة ورق في صدمه و دهشه كان مكتوب في بدايتها -مشروع البرج العاشر- ........
روان : مش دي هي الملفات الطلبتها سوما؟!... امل ايه الأنا ادتهولها دا؟!..احيه!!! .. ممكن تكون كتاباتي الخاصه!!!!!
فتحت روان الدرج بأسرع ما يمكنها و بحثت عن ملف كتاباتها الخاصه .... و لم تجدها !!!
أمسكت روان الهاتف و اتصلت على سوما..اتصلت كثيرا لكن سوما لم تجيب...قلقت روان كثيرا.....
أخذت روان نفسا عميقا ثم قررت أن تزهب و تتمشى لكي ترفه عن نفسها قليلا....
ارتدت روان جيبه حتى أسفل ركبتها قليلا زيتي و عليها بلوفر رمادي فاتح و عليها حقيبه قصيره لونها اسود.....
ذهبت روان و اشترت مثلجات و ذهبت و جلست على شاطئ البحر...
"ما اجمل شاطئ البحر..يبدو كالسماء المليئة بالسحاب الابيض الصافي المتحرك...."
خالد : جميل البحر مش كده؟!
روان : اه..جدا..
خالد : روان..
روان : نعم؟!
خالد : بصي كده..
روان : ايه؟!..ايه دا؟! .. بترسم ايه على رمل البحر هتتوسخ..ايه ده!!
خالد : ايه رأيك؟!
روان : ايه دا....
خالد : القلب العلى اليمين ليكي و القلب العلى الشمال ليا...انا و انتي
"لن ابكى لفقدانك مره ثانيه.."
قالت روان تلك الكلمات البارده بثبات و بدون ولا قطرة دموع.......
عادت روان إلى البيت في الساعه ال 9:18م و غيرت ملابسها ثم ألقت بنفسها على السرير بتعب و عندما حاولت تنام تذكرت انها لم تأخذ الملفات من سوما فأخذت الهاتف و رنت على سوما و ردت سوما .... :
روان : Suma !
المعنى : سوما !
سوما : What is there, Rawan? When I opened the phone and found you, I called me a lot.. sorry I fell asleep upon my return from you and turned off the phone ..
المعنى : في ايه يا روان لقيتك رنه عليا كتير..اسفه اصلي نمت و قفلت الموبايل..
روان : Soma, those files that I gave you in the morning were not the correct files..Give them to me tomorrow and I will give you the correct files, okay? ..
المعنى : سوما..الملفات الاديتهالك النهارده الصبح طلعت انها مش الملفات الصح..اديهالي بكره في الشركه و انا هديكي الملفات الصح ماشي؟..
سوما : okey..
أغلقت روان الخط ثم لم تشعر روان بنفسها إلى في الساعه ال 9:07ص.....
أنت تقرأ
انت الترياق و انت السم
Romanceروان الفتاة التي عاشت اتعس لحظات حياتها بسبب الحب...هبا نادمة الان ف هل سيغفر لها ام ماذا سيحدث؟