_8_

0 0 0
                                    

محمد: من غير رسميات.... انا قريب هبقى حماك..

عمار: ايه.. انت سمعت الحصل من شويه؟

محمد: اه..

عمار فرح جدا: عمو عايز اطلب ايد بنتك روان..

محمد: موافق.. انت شكلك ولد طيب اساسا و ساعدت روان كتير... بس؟...

عمار: حاضر.. اول ما انزل مصر الشهر الجاي هجيب بابا و نيجي نطلب ايد روان...

محمد: كويس.. مستنيينك...

عمار: شكرا..... يلا يا عمو الساعه بقت سته و نص تقريبا زمان روان رايحه على المستشفى.. مش هتلاقيك...

محمد: ماشي..هروح دلوقتي.. يلا سلام..

عمار: سلام...

اوقف محمد تاكسي و ذهب.. عندما وصل كانت الساعه اصبحت 6:35ص.. و وجد روان قد وصلت..

محمد: يلا يا روان بسرعه الطياره هتمشي الساعه سبعه.. بسرعه احنا اتأخرنا..

روان:  ماشي يلا بسرعه..

وصلو المطار في الساعع 6:58ص.. لحقو الطياره قبل الاقلاع.. و سافرو مصر.....

و عندما وصلو مصر....

ذهبو لبيت روان و طرقو الباب...ففتحت امل الباب.. عندما اتت للتكلم قال محمد..

محمد: بريئه و حاجات كتير..يلا ندخل...

امل فهمت:  ماشي.. بس جوه هتشرحولي كل حاجه..

محمد: ماشي..

دخلو للمنزل و نامو...
في الساعه ال 7:30م...
روان نهضت لتشرب ماء و لتأكل شيئا ما لانها جائعه.. فوجدت امها واقفه في المطبخ..

امل: روان...

روان: نعم..

امل: احكيلي بقا.. ازاي طلعتي برائه...

روان: بصي يا ماما.. انا قبل ما اسافر كنت عارفه خالد الجه قالكو اني سرقت فلوس بابا و سافرت.. خالد دا كان.....(نظرت للأرض بحزن..)

امل: كان ايه؟

روان: خطيبي...

امل: نعم!!!!!

روان: بس سيبنا بعض بعد الهو عمله دا..

امل: ازاي تتخطبي من غير ما تقوليلنا!

روان: اسفه.. عماني الحب و هو قالي هنقول لاهلنا بعدين.. و بعديها بنفس الطريقه خدني و سافرنا امريكا.. و قالي لما نرجع نقولكم.. عماني الحب.. كنت بسمع كلامه في كل حاجه...

امل: يا هبله!.. ازاي تعملي كده.. للدرجادي وصل الحب.. ايه التخلف دا!!!

روان:... سافرنا امريكا.. و اشترينا شقه و سابني هناك و رجع مصر... خاني بعد كل العملته.. و قبل ما يسافر كنا مفركشين...

لقد وصلت إلى نهاية الفصول المنشورة.

⏰ آخر تحديث: Nov 04, 2021 ⏰

أضِف هذه القصة لمكتبتك كي يصلك إشعار عن فصولها الجديدة!

انت الترياق و انت السمحيث تعيش القصص. اكتشف الآن