_5_

0 0 0
                                    

المحامي: معندكيش اي ادله تانيه؟

روان: لا مظنش...

المحامي: طب احنا عايزين ادله اكتر...

روان: ممكن يكون الفلوس المعاه دليل!؟

المحامي: ازاي يعني؟

روان: هو مش معاه فلوس و ابوه تقريبا معاه بتاع 10 الاف او اقل و بيحوشهم علشان يوم ما يتجوز خالد علي ما اظن..بس لسه مش متأكده..

المحامي: هروح انا و اتأكد بنفسي..هاتي عنوانه؟

روان: عنوانه في********

المحامي: تمام..بكره الصبح هنزل مصر اتأكد من البتقوليه دا..و هتأكد من الكلام العلي الحيطه...عنوانك ايه؟

روان: بيتي في******** و المفتاح اهه..

اخرجت روان مفتاح من جيبها و اعطته للمحامي فأخذه..

المحامي: ماشي..

وقتها اتي عمار يرقد و بدأ بالتكلم و هو يلهث....

عمار:..هه..ههه...ا..السيد محمد..ن...

ثم اخذ نفس عميق و تكلم...

عمار: نزل مصر يا روان...

روان: ايه!..يعني ايه الكلام دا!..هو مش هيحضر الجلسه كمان اربع ايام ولا ايه..ازاي سافر دلوقتي..!

عمار: سمعت من رئيس القسم انهم بعد ما اتكلموا جت للسيد محمد مكالمه...و المكالمه دي صدمته و خلته ينفعل و يمشي يسافر مصر حالا...

روان: و مين الاتصل؟

عمار: معرفش...

روان: طب و ايه الحصل؟

عمار: معرفش بس رئيس القسم بيقولي جاب علاقه بواحده اسمها رزان و مستشفي..بس دا كل السمعه...

روان: ايييه!!..رزان اختي و مستشفي!..يا تري ايه الحصل؟!

المحامي: من بكره الصبح هنزل مصر اشوف سبب سفر السيد محمد و اجيبه معايا و اتأكدت من دليلك انسه روان...

روان: ماشي شكرا...

المحامي: العفو دا شغلي...

و في صباح اليوم التالي سافر المحامي مصر من الساعه 8 صباحا...و عاد اخيرا في الساعه ال 9 مساء...و ذهب لروان...

روان: هه؟..جبت بابا؟

المحامي: ايوه...

روان: و هو فين؟

المحامي: مستنيكي برا...

روان: طب هو كان سافر ليه؟

المحامي: اختك الانسه رزان اصيبت بنوبه قلبيه و اغمى عليها و ذهبت المستشفي و لما وصل السيد محمد هذا الخبر نزل مصر بسرعه...

روان: اييهه!..رزان جاتلها نوبه و اغمي عليها!!!

المحامي: اهه.......بس هي بقت كويسه تقريبا..

انت الترياق و انت السمحيث تعيش القصص. اكتشف الآن