أنتهى ذلك اليوم بمعجزه و ذهبت روان للمنزل و غيرت ملابسها و جلست في غرفتها.....
_فلاش باك_
المديره : I am sorry..I am very sorry, Rawan.. I did not know this .. You can be absent at any time you want .. I am sorry for what I did to you before ..
المعنى : انا اسفه..اسفه جدا يا روان ..مكنتش اعرف انك بتشتغلي شغل اضافي ..تقدري تغيبي وقت ما تعوزي..و انا اسفه على العملته معاكي قبل كده...
روان : Do not apologize, Director, I am wrong, because I am coming
المعنى : متتأسفيش يا مديره انا الغلطانه لأني كنت بتأخر..
المديره : You can go to your classroom so that you are not late ..
المعنى : تقدري تروحي لفصلك..يلا علشان متتأخريش...
خرجت روان و عمار من مكتب المديره و وقفت أمامه..لوهله لم تصدق روان ما حدث..حتى ناداها عمار ليخرجها من أفكارها...
عمار : روااان !
روان : عمااااااااااررررر..انا مش مصدقههههه..شكراا جدا على العملته دا ..مش عارفه هردلك الجميل دا ازاي..شكراا جدااااا...
عمار:هههههه..دا كان واجبي..يلا لفصولنا علشان اتأخرنا..
روان:ماشي يلا...
ذهب كل من عمار و روان لفصلهما ...
_عوده للواقع_
روان:هي حاجه غريبه فعلا...بس شكرا اوي..مكنتش عارفه من غير عمار كنت هعمل ايه...بس دلوقتي نفكر في المنطق...بعيد عن خالد..انا عارفه اني مش هعرف اتقبل ولا هتقبل أنه خانني..بس انا لازم أدرك كده..يعني لو...
قاطع تفكير روان صوت رن الجرس..نظرت للساعه فوجدتها السابعه و النصف مساءً..استغربت..فقد حل المساء..من قد يأتي إليها الان؟..نهضت روان و نظرت من عين الباب لترى من..ثم صدمت من ما رأت...
روان:الشرطه!
فتحت روان الباب في هلع...
ظابط الشرطه:Are you Rawan Muhammed Mansoor?
المعنى:هل انتي روان محمد منصور؟
روان:Yes, sir..Is there something?
المعنى:أجل سيدي..هل هناك شئ؟
ظابط الشرطه:Miss Rowan ... A case has been brought against you for stealing things that are not your property and spending money that does not belong to you ...
المعنى:انسه روان...مرفوع عليكي قضية سرقة اشياء ليست تبع ملكيتك و صرف أموال لا تخصك...
روان:What?! .. Who brought this case?
المعنى:ماذا؟!..من رفع هذه القضيه؟
ظابط الشرطه:Mr. Mohamed Mansour and his wife, miss ..
المعنى:السيد محمد منصور آنستي..
روان:Dad! Why ?!
المعنى:ابي!..لماذا؟!
أنت تقرأ
انت الترياق و انت السم
Romanceروان الفتاة التي عاشت اتعس لحظات حياتها بسبب الحب...هبا نادمة الان ف هل سيغفر لها ام ماذا سيحدث؟