2. Op zoek.

199 16 9
                                    

Ik gaap. Mama en papa pakken de laatste spullen uit de auto. Ik loop naar binnen en ga naar mijn kamer. Er staat nog niks in mijn kamer behalve een bed, bureau, en een kast. Ik plof op het bed. Het is een 2 persoons bed. Lekker groot! Ik trek mijn pyama aan en kijk uit het raam. Ik kijk uit over een groot weiland. Er staat 1 boom, midden in het weiland. Met mooie roze bloemetjes. Ik gaap weer en spring in bed. Ik kijk op mijn telefoon. 00:01 staat er. Ik droom over ons nieuwe huis. En ik val langzaam in slaap...

De volgende ochtend gaan papa en mama kijken voor wat dieren. Anders wordt het gras te lang. Zelf, mag ik ook 1 dier uitkiezen. Ik twijfel tussen een hond of een kat. We lopen de (markt?) in, er staan eerst allemaal koeien, dan een rij met varkens, geiten, dan komen de paarden. Ik zie een hele schattige Shetlander. Ik aai hem over zijn neus. Hij briest. 'Sorry kleintje. Jij bent te lief.' zeg ik tegen de Shetlander. Ik hou niet van een brave pony. Ik loop verder. Daar staat een paard , achter een hek, met een bordje waar op staat: 'bijt, levens gevaarlijk, €50,-' Ik schrik. Hij ziet er zo lief uit! Ik steek voorzichtig mijn hand naar hem uit. Hij snuffelt aan mijn hand. Ik aai hem heel voorzichtig over zijn neus. Het paard is een Fries, weet ik. Hij heeft lange manen. Ik trek mijn hand terug, en ren naar papa en mama. Die een einde verder op waren. 'ik weet welk paard ik wil!' Zeg ik hijgend. 'Een paard?..' Zegt mijn vader. 'JA EEN PAARD, SNEL MEEKOMEN ANDERS IS HIJ WEG.' Ik rende voorzichtig terug naar het paard. Hij hinnikte naar me. Ik glimlachte. Er kwam een man naar mijn ouders toe, en vertelde wat over het paard. 'Ja. Ja. Oke. 50 euro? Oke. Ja. Geen probleem. Ja.' De man gaf mij het halster. Ik deed het halster voorzichtig om. 'Hij heet Thunder.' Zei de man.

Het "Doods paard"Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu