🍀[9]

29 10 48
                                    

"MAKK BORING!!" Eira menjerit. Dari tadi dia ngn Han dok melayan cerita drama. And sekrng Eira dah boring. Han tengh fikir nak buat apa. And ada satu idea yng agak best muncul dalm kepala otak dia.

"Nak ikot aku gi rumah aku tak?" Eira tengok Han dengn muka disgusting dia.

"Taknk aku. Nnt jiran ii nmpak ko bawak ank dara org kang tak pasl ii kena tangkap basah" Eira menggelengkan kepala dia.

"Biarlah. Dapat kau kawin free nagn ko"

"PALE BANA KO!" 

"Haish main ii jelah. Nak ke tak?" Han tnya Eira sekali lagi

"Taknk"

"Betul eh. Aku nk balik mandi. nnt Bangchan datng, aku taknk tolong" Han berdiri pastu jaln gi kat pintu keluar.

"ADUH DIA UGUT"

"OI AKU NK IKOT!!" Eira bangun ikot Han keluar rumah.

"Tahu pon takut"

"Diam ah"

Eira ttup pintu and kunci pintu. Kang tak kunci ada mayat masuk kang. Diaorg jaln berdua gi kat rumah Han. Takde lah jauh mana rumahnya. 

Hn bukak pintu and Eira ikot dia masuk dalm

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hn bukak pintu and Eira ikot dia masuk dalm. Han teros gi kat dalm bilik dia. Dah dia kat nak mandi kan. Takkn k mandi kat ruang tamu lak an. Eira dduk kat sofa menunggu kehadiran Han Jisung. Hampir sejam Eira tunggu, akhirnya Han dah siap mandi.

"Lama nya ko mandi. Berjanggut aku tunggu"

"Ya Allah, hiperbola giler. Perempuan mana ada janggut"

"Alah ko ni aku tnya lain jawab lain"

"Salah ke aku mandi lama pon. Bukan bill ko yng bayar. Aku yng bayar"

"Yokooo" Eira cakp pastu pusingkan mata. Macm pelik je. Rolled her eyes.

"Nyah jom ikot aku masuk bilik" han ajak Eira. Ha nak buat apa tu!?

"Dia dah kenpa?!! Gila ke? Selamatkan lah aku dari shyton yang durjana ini!!" Eira cepat ii gelengkan kepala dia.

"Dirty mind sugguh lah hang ni. Aku bukn nk buat apa ii pon. Meresahkan lah ko ni. Cepat ah!"

"Ye sabo" Eira pon pergi masuk dalm bilik Han.

"Ye sabo" Eira pon pergi masuk dalm bilik Han

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Uuuu... Darkeu" Eira terus gi dduk kat sofa. Dia nmpak ada buku merah kat atas meja Han. Dia amik buku tu pastu bukk first page. 

-----

14 FEB 2018

buku ni tak pernah ditulis tapi harini aku nk tulis. ada satu bende pelik jadi kat aku. I don't know what it is but aku like dengar suara perempuan. tapi bila aku pusing belakang je takde orang. aku punya cari satu rumah sampai ke luar. tapi takde orang. until now I sitll courius tu bunyi apa sebenarnya.

-----

"Uish diary! Dia tulis dari 14 Feb? Bithdau aku?" Eira nak smbung baca tapi Han amik balik buku nya.

"Ha curi baca diary org! Aku sekeh kau kang" Han simpan balik diary dia dalm beg sekolah.

"Ala, sape suruh ko letak buku tu alone atas meja. Aku amik jelah" 

"Pape jelah. Meh sini dduk tepi aku" Han dduk kat ats kesuri kat meja berjar dia. Ada lagi satu kerusi kat tepi. Eira pon pergi jelah dduk sebelah Han. Pastu Han keluarkan fon dia pastu lepak kat tempat buku ii dia. Dia bukk ig pastu buat live.

"APA NI! TAKNK AHH!" Eirake tepi, hilanggan diri dia dalm live tu.

"Jngn malu nyah" Han tarik balik Eira masuk live. Pastu tepon Eira keluar notification.

"WEYHHHHHH!!!!!!" Eira jerit smbil tepok ii bahu Han.

"Apa?"

"J.ONE BUAT HIS FIRST LIVE!!! OMAGAD! IMMA GONNA WATCH IT!" Eira teros bukk ig. Han tengah tahan gelak tu. Eira tengh gelabah tu. Dia tak reti sabo nk tengok muka J.ONE dia tu. Bila dia bukak je live laki kesayangn dia tu..

"WHAT!-" Eira tengok kat Han smbil mulut dia ternganga.

"Nape?"

"Ko? J.one? SUMPAH LAH!"

"Saya bersumpah bahawa saya ialah J.one dan J.one adalah saya" Han angkat tang dia mcam baca ikrar.

"Aku pikir hensem sangt J.one nye. Rupanya hampeh" 

"Jaga sikit mulut ko eh. Aku sumbat pakai tisu karang"

"Sumbat lah. Bluekk!" Eira jelirkan lidah dia. Han dah mengmalas dah nak layan Eira. Dia layan orng yng tengh tengh tengok live dia lagi best. 

"YOW! WELCOME TO MY FRIRST LIVE EVER!! And face reveal. So harini, saya nak buat live sing with this berok tepi ni, Eira"

"BEROK?!!" Eira tumbuk Han punya lengan. 

"SAKIT BODOH!"

"Padan muka"

Han baca lah komen ii yng diaorg send. Kebanykkan nya puji Han hensem, comel, ada yng cakp Han hot. Ghisau siapa yng cakap tu. Tengh ii baca komen tu, Han nmpak satu komen yng menarik perhatian dia.

"You two are a couple or what?" Han baca kuat ii.

"Yes, we're a couple. Right, sayang?" Han cakp ngn Eira.

"Gila" Eira balas smbil disgusting face.

"*chuckle* Btw..." han keluarkan guitar dia. "...you guys seggestkan kitaorng nk nyanyi lagu apa" Han baca lah segala komen. Bnyk pulak yng request lagu. Tapi dia just interest ngn satu lagu je.

"Okay, kita nyanyi lagu... *bunyi drum* Love again! Wooo!  Cepat nyanyi" Han mula main guitar tapi Eira tak nyanyi.

"Nyanyi cepat nyah"

"Aku ke?"

"Eh bukan ko. Aku suruh ponti belakang ko nyanyi"

"Bodoh jangn sebut ii nama dia lah bodoh! Kang malm ni dia datng"

"Ha cepat nyanyi"

"Yelah ii. Kalau suara aku pecah jangn melalak lak"

"Ye syang~~ cepat nyanyi" Han cakp dengn senyuman terpaksa. Eira pon balsa dengn fake smile. 

[🌹]

Ghisau aku ngn this part

'can you hear me? [hjs] ✓Where stories live. Discover now