🍀[19]

30 9 10
                                    

[bangchan pov]

Telefon Eira yang ada kat tangn Bangchan diketuk ii kat atas meja. Bangchan pon bukk lah fon Eira tu. Tapi Eira letak password. Bangchan cuba bukk guna password yang basic. Tak boleh. Pastu dia test tarikh birthday Eira, still tak boleh. Dia guna akal fikiran dia yang pendek tu untuk bukk fon Eira. Pastu dia main tekan je. Sampai lah dia tinggal satu kali lagi percubaan. Dia pon feed up and test tekan '0' eman kali. Terbukak.

"Bodohnya kau. Punya banyak password yng susah ii dalm dunia ni. Ko pakai 0 enam kali jugak. Mmg senang lah aku nk bukak" Eira bodoh ke dia bodoh? Sila bagi komen sikit.

Bangchan pon bukk contact pastu cari mak Eira punya contact. Pastu dia pon tekan lah button yng ada gmbar fon. Telefon Eira dua letak kat telinga dia. Dalam tiga saat macm tu mak Eira jawab.

"Kenapa ni Eira call mak ni? Ada apa ii jadi ke? "

"Maaf puan tapi anak puan hampir nazak"

"Apa maksud encik? Encik ni siapa?"

"Bukn sesiapa yng relate dengn anak puan tapi saya kenal ank puan. Saya call ni hnya nk suruh puan ucapkan kata ii terakir puan kat ank puan, itu sahaja"

"Apa yng ko buat kat ank aku?!! "

"Sabar puan. Ank puan okay je cuma saya tak sengaja lepaskan satu pekuru kat kaki dia"

"Kau bagitau kau ada kat mana sekarng! Kalau tak aku report polis! "

"Report lah kalau berani. Saya takkn bagitau lokasi ank puan. Ada kata ii terakir? "

"KAU MEMANG-"

Bangchan end call. Dia bangun dari kerusi dia pastu gerak pergi kat tempat yang Eira nagn Su-ah tadi.

[author pov]

"URGHHH!! " Mak Eira menjerit. Pastu hempaskan fon dia kat lantai. Habis pecah. Ayah Eira ngn Han dedua pandang mak Eira pelik. Yelah tiba ii je mengamuk. Btw, Han dah tersedar dari koma dia lepas je Eira keluar dari hospital sebenarnya. Bila mak Eira smpai je Han dah termenung tengok lat luar tingakp. Ayah Eira pergi lah kat mak Eira and tnya kenapa.

"Awak kenapa baling ii fon bagai ni? Ada benda jadi ke? " Mak Eira pandang ayah Eira nagn mata berair.

"Ank kita awak... "

"Kenapa dengn Eira mak cik? " Han tnya.

"Ada orang call mak cik guna fon Eira and kata Eira hampir nazak. Mak cik tak thu dia siapa and dia kata dia takkn bagitau kat mana Eira ada sekrng ni" mata Han terus terbukak luas. Yelah dia baru je bangun dari koma thu ii Eira dah nk nazak. Apa cite.

"E-EIRA!! " Han menjerit panggil Eira.

"Eira... Jangn tinggalkan aku... " Han mind. Dia dah menangis dah kat situ. Mana taknya. Dia sayang Eira kot. Takkn nk biarkan Eira mati macm tu je. Merana boleh hidop Han kalau takde Eira. Han menangis teresak ii sama ngn mak Eira. Ayah Eira lah yng kena comfort kan diaorg berdua tu. Secara tiba ii Han dengar suara Eira.

"H-han-a... K-ko dah bangun? " mata Han terus bersinar. Dia ingatkan Eira dah mati rupanya ii stil lagi hidop.

"Makcik! Eira hidup lagi! " Han bagitau kat mak Eira.

"Macm mana kamu thu? "Ayah Eira tnya.

"Saya boleh dengar suara dia! " Satu idea terus masuk dalm kepala mak Eira.

"Kamu tnya Eira dia ada kat mana sekarng" Han pon anggukkn kepala dia, and hantar mesej kat Eira pakai minda dia.

"Eira. Ko boleh dengar kan. Bagitau aku ko kat mana sekarang" Han mind.

"Aku ada kat gudang lama dekat xxxxx"

Han dah dapt jawapn dia pon bagitau kat mak Eira. Pasru mak Eira ajak ayah Eira pergi kat tempat tu. Han kata dia nak ikot tapi mak Eira tak bagi. Han tak putus asa dia terus merayu banyak ii kali. Pastu still jawapannya tak boleh. Dah dia baru je lepas operate tiga bulan lepas pastu baru bangun. Mmg tak boleh lah jawabnya. Pastu mak ayah Eira pon keluar lah dri bilik Han and pergi kat tempat yng Eira bagitau tadi. Mak Eira dah call polis siap ii so polis dapt datng ngn cepat.

[kat gudang]

Muka Eira dah pucat dah sbb banyk sngt darah yang hilang. Su-ah tak boleh nk buat apa ii sbb tngn dia dah kena ikat. Dia hanya mmpu tengok kawan dia tu menanhan sakit kat atas lantai tu. Pastu Bangchan pon datng kat arah Eira.

"Nah fon ko. Thank you bagi pinjam" Bangchan campak kat atas lantai. Nasib tak pecah. Pastu Bangchan jalan kat arah Su-ah. Dia gi tarik rambut Su-ah ke belakang.

[warning!! hemophobia!!]

"Ko dah buat keputusan belum? " Su-ah diam je tak cakap apa ii. Bangchan talk pipi dalm dia guna lidah. Pastu dia pon keluarkan pisau dari poket seluar dia. Pastu dia tunjuk pisau tu betul ii kat depan muka Su-ah. Eira nak jerit, nak suruh Bangchan stop tapi dia dah tak mmpu nk buat apa ii.

"Punya lama aku bagi ko masa, ko still lagi tokleh decide ke? Okay aku bagi kau sepulah saat lagi untuk berfikir" Bangchan cakp and dia mula kira dari sepuluh.

"10..." Su-ah pandang Eira. Eira mata dia dah keluarkan air dah.







"9..." Su-ah cuba untuk pilih yang mana dia nak selamatkan.







"8..." Mata Eira makin lama makin layu.







"7..." Bangchan lepaskan rambut Su-ah.







"6..." Pisau kat tngn Bangchan tu dia buat main pusing ii kat jari.







"5..." Mata Eira dah hmpir tertutup rapat.







"4..." Bangchan datng balik kat Su-ah.







"3..." Su-ah tarik nafas and akhirnya dia dah buat keputusan.

"Kau bunuh je aku" Su-ah cakp without hesitation.

"Ohhh. Berani ehh nk mati. Interesting" Bamgchan smirk pastu pisau yng ada kat tngn dia tu dia gi letak kat Su-ah punya jawline. Dia nk tarik pisau tu tapi dia stop lepas dia ada dengr suara org dari belakang.

"POLIS! LETAKKAN SENJATA ANDA! "

Bangchan dah terkejot berok kat situ. Dia dah tak thu nak buat apa. Nak lari tapi polis dah kepung dia. Eira pulak betul ii dah nak nazak dah kat situ. Bangchan letakkn pisau dia slow ii kat tanah pastua ngkat tngn dia kat atas. Dia serah diri je. Pastu polis pon gari lah dia. Mak ayah Eura baru smapi nd nmpak Eira yang nk mmpos tu. Cepat ii diaorg bawak Eira pergi hispital yng berdekatan. Su-ah pon ikot sekali.

[🌹]

'can you hear me? [hjs] ✓Where stories live. Discover now