Eira keluar dari bilik dia senyap ii. Dia tengok kalau ii ada ayah or mak dia dekat ruang tamu or dapur. Nasib takde orng. Eira slowly jalan ke pintu keluar. Dia amik kasut dia and nk keluar tapi dia dengar suara mak dia dari belakang. Terkaku dia kay situ.
"Kamu nak kemana tu? " Mak dia tnya. Eira pusing bafan dia perlahan ii ke belakang hadap mak dia.
"Dah pukul 2 pagi Eira. Kamu nak kemana lagi? "
"Eira... Nak gi jumpa... Su-ah? "
"Takde. Sekarang tengh pagi buta. Buat apa kamu jumoa dia? No no. Gi masuk bilik semula"
Eira muncungkan bibir dia pastu masuk dalm bilik dia semula. Senanya dia nk jumpa Han. Dia dah janji ngn Han nk jumpa kat Hangang Park. Diaorg mmg selalu gi lepak malm ii buta macm tu. Nk lepaskan stress. Sekarng macm mana dia nk keluar. Otak dia cuba untuk berhubung dengn akal ii yng dia ada. Ada satu akal dia yng paling bijak terhubung.
"Kalau aku cakap dari minda Han dengar tak? " Eira tarik nafas pastu pejamkan mata dia. Dia harap sngt yng Han boleh dengar and tolong dia keluar dari rumah.
"Han-a. Aku harap ko boleh dengar lah ye. Tolong aku escape dari rumah aku boleh? Mak aku perasan aku nak keluar tadi. Tolong aku" Eira mind.
Dia bukk mata dia pasru tunggu Han datng. Nape dia tak call or text je? Sejujurnya lah kan, dia tkde num Han. Bukn malu nk mintak tapi nnt mak dia check fon dia. Pastu nmpak num Han. Mmpos dia nnt. Mak dia tak suka dia dekat ngn lelaki. Lepas sepuluh minit dia tunggu, dia ada dengar suara Han.
"Ya. Gi kat koridor bilik ko cepat"
Eira pon ikot jelah arahan Han tu. Dia bukk pintu koridor pastu nmpak Han kat tingkat bawah.
"Ko betul ii boleh dengar minda aku ke? " Eira buat muka tanda soal kat Han.
"Nnt lah aku jawb! Cepat lah lompat" Han jerit smbil berbisik.
"LOMPAT?! Ko giler ke? "
"Lompat jelah, aku smbut"
Eira padang belakang pastikan pintu bilik dia dah terkunci, so mak dia ingt dia dah tido. Eira keluarkan satu kaki dia dulu pastu lagi satu. Dia cuba nak lompat sekrng but tinggi so dia rasa takut.
"Cepat lah tenok! "
"Sabar lah barbie"
Eira tarik nafas dulu sebelum dia lompat dari situ. Dia lompat smbil tutup mata sbb dia takut. Dia bukak mata as soon as dia rasa ada org smbut dia. Dia bukk mata pastu mata dia terus terconnect ngn mata Han. Dia blushing kat situ.
"Turun kan aku cepat" Eira cakp pastu Han turnkan Eira.
"Jom lah cepat. Nnt mak aku nmpak pulak"
Eira tarik tangn Han pastu diaorg pergi ke tempat lepak diaorg. Hangang Park tu bukn jauh mana pon. Buat apa bazir duit naik teksi kalau diaorng boleh pakai kaki. Lepas diaorng sampai situ, Eira terus ajak Han pergi makn ttaebokki.
"Jom makn ttaebokki. Aku lapar"
Eira buat puppy eyes kat Han. Han mengeluh pastu ikot je Eira nk gi makn ttaebokki dia. Diaorg berhenti makn kat kedai ttaebokki tepi jaln. Eira dduk smbil tunggu ada orng dtng amik order. Pastu org tu dtng lah.
"Bagi saya ttaebokki yng tak pedas punya. Just yng normal" Eira cakp pastu org tu angguk jelah kepala dia pastu pergi masuk dapur.
"Han. Ko tak jawab lagi soalan aku"
"Soalan mana satu ni? "
"Alah ko ni. Ko betul ii boleh dengr minda aku ke? " Eira ulang balik soalan dia. Han pon angkat bahu smbil buat muka innocent. Pastu pekerja dia lepak pinggan ttaebokki ats meja.
"Tak thu ke taknk bagitau" Eira scoffed pastu makn ttaebokki dia. Once dia masukkn satu ttaebokki dalm mulut, dua terasa pedas kat lidah dia. Dia amik tisu pastu buangkan ttaebokki tu dari mulut dia. Han perasan Eira punya action terus dia tnya Eira.
"Kau okay tak ni? " Han tnya. Eira gelengkan kepala dia. Mata dia dah berair dah. Muka dah merah, tangn dia dok kibas ii muka sbb panas.
"Air! Air! Cepat ii"
Eira dah tak tahan dah. Han pon order lah air kosong untuk Eira. Pekerja tu dtng pastu bagi gelas isi air. Dia nmpak Eira tengh mengis kepedasan. Eira tnya if Eira okay. Eira tak jawab pon pekerja tu punya soalan, terus dia amik gelas tu pastu minum. Habis kau dia minum. Air mata dia dah menitik. Pedas sngt.
"Kau okay tak? " Han tnya lagi.
"O-okay"
"Betul ke ko okay? Macm tak okay je? "
"Saya mintak yng tak pedas kan? Nape ni pedas! " Eira ckp kat pekerja tu.
"Aik? Saya rasa itu dah tak pedas dah tu cik? "
"Hey! Saya mintak yng pedas! Kenapa rasa ttaebokki ni tak pedas" Ada orang customer mengadu.
"Ohhh sorry cik. Saya tertukar. Maaf ya. Biar saya buatkan yng baru"
"Takpe tak payah. Han jom teman aku gi satu tempat kejap" Eira berdiri smbil pegang perut dia. Dia punya effect dah start. Dia jaln perlahan ii. Pastu dia terduduk sbb perut dia dah sakit giler nak matey.
"Weyh ko okay tak ni? " Dah tiga kali Han tnya silan sama. Eira gelengkan kepala dia. Han tnya kalau Eira boleh jaln ke tak and Eira gelengkan kepala dia lagi. Han pon angkat Eira dalm bridal style. Han pon berhentikan teksi yang lalu kat situ. Dia masuk dalm pastu cakp kat oemandu teksi tu suruh hantar diaorg gi hospital.
Lepas diaorg dah smpai, Han angkat Eira gi masyk dalm hospital. Pastu doktor datng and dia suruh letak Eira atas katil. Han pon letak Eira ats katil. Han tunggu Eira kena check kat luar bilik. Lepas dia nmpak doktor keluar dari bilik cepat ii dia tnya pasl Eira.
"Macm mana dengn keadaan dia doktor? Kenapa dia tiba ii sakit perut? Macam mana dia kat dalm tu? Dia dah okay ke? Ke dia tengh tahan sakit dalm tu? Doktor tolong bagitau saya cepat doktor" bertubi tubi soalan yng Han tnya kat doktor tu.
"Sabar. Girlfriend awak okay je dalm tu. Cuma dia sakit perut akibat makan maknan yng pedas. Itu sahaja"
"Jadi dia okay jelah? Takde tanda ii dia nak mati ke? Mmg okay lah ni? " Doktor tu angguk.
"Nasib baik. Dia selalu buat saya risau. Nak kena tembak pakai AWM rasanya"
"Bawak berenang. Untung dia dapat boyfriend yang caring macm awak ni"
"Aku boyfrie- ASJAHSKABSGAY"
"Takpe lah saya ada kerja lain nak buat. Awak boleh masuk dlam. Dia sedng tido kat dalm dan esok dia boleh keluar" Han cakp terima kasih pastu dia masuk dalm jumpa Eira.
"Nyah. Nape ko tak bagitau aku ko tokleh makn pedas? Hshshshshs. Saja nak bagi aku risau" Han staring kat muka Eira lama ii. Dia toling cabutkan spek mata Eira pastu letak kat ats meja. Dia pon smbung pandng muka Eira. Dia tenung lama ii smpai mata dia pon ikot tertutup and dia pon tertido kat tepi Eira.
[🌹]
YOU ARE READING
'can you hear me? [hjs] ✓
Fanfiction[complete] mula: 5 nov 2021 tamat: 16 nov 2021 warning⚠: ayat merapu, typo, bahasa pasar okay aku tukar desc sbb cite lari dari desc lama. eira perempuan yng selalu kena buli dengn kawan lamanya. mak ayah angkat eira selalu gaduh malam ii. eira dah...