🍀[18]

27 8 2
                                    

[90 days later]

Dah hampir tiga bulan Han terbaring kat atas katil tu. Tak gerak seinchi pon. Eira hari ii tido kat situ. Dia tak gi sekolah hnya nak teman Han kat hospital. Baju dia, mak dia akn bawak setiap hari and dia buat hospital tu macm rumah dia. Sbb apa dia taknk balik? Sbb dia nk jadi orang pertama yng Han tengok nnt bila ii dia dah sedar. Dia nak jadi orang pertama yng Han sebut nama. Segala pertama dia nak dari Han. Eira makn lunch dia kat tepi Han.

"Look what i have for a lunch today. Nasi Goreng, with telur dadar. Aku nak kongsi ngn kau tapi ko tokleh nak makn. Takpe nnt ko dah bagun aku suap ko ehh"

Eira mmg ahri ii macm tu. Borak ngn Han, walaupon Han tak boleh balas pon apa ii ynag dia cakp. Dia thu bila kita tengh bercakp ngn orng yng tengh koma ni senanya org tu boleh dengar apa yng kita cakp. Sbb tu Eia borak ngn Han, So takde lah Han rasa sunyi. Tu bagi dia lah.

Time dia tengh sedap menikati maknn dia smbil borak tu, tetiba dia dapt satu call. Dia tengok contact name. Rupanya Su-ah. Diapon angkat jelah. Dia nak cakp tapi kena otong denagn suara Su-ah.

"Weyh! Weyh! Weyh! Tolong aku!" Su-ah jerit membisik. Eira pon ikot jelah dia bisik sekali.

"Kenapa? Apa jadi?"

"Bangchan!"

"Kenapa ngan Bangchan?"

"Dia dari balik pintu pagar sekolah follow aku dari belakang! Aku tak sedap hati. So aku masuk dalm toilet awam and call ko"

"Dia buat apa nok follow kau? Ke dia-" Eira kena potong lagi dengn suara Su-ah menjerit.

"KAU NAK APA!! LEPAS KAN AKU!! AKU-HmMHMMHhHMhmmH-"

Ttuutt...

"Oi. Su-ah! Jangn main prank ii macm ni! OI!!" Eira panggil tapi takde sape jawb.

Eira dah tak thu nk buat apa. Dah lah Su-sh tu mengandung. Dia mmg taknk gugurkan kandungn tu sbb dia tknk budak yng takde salh tu mati macm tu je. Dia nk bagi budak tu merasa pijakkn kaki kat dunia ni. Eira letak maknn dia kat tepi pastu call mak dia. Dia suruh mak dia datng hospital jaga Han. Pastu ak dia okaykan jelah. Dia amik handbag dia pastu jalan laju keluar dari hospital tu. 

Untung Eira ni bijak dia mengalahkan laut china selatan. Dia detect kat mana fon Su-ah. Dia detect kat fon yang Su-ah guna buat call tadi. Dia nmpak fon tu ada dekat ii dengn kawasan sekolah. Dia pon berhentikan teksi yang lalu kat situ, pastu suruh pemandu tu bawak dia kat tempat yng dia dapt detect tadi. Samai je kat situ, Eira gi cari kat man Su-ah. Dia keliling gi cari kat tempat tu tapi tak jumpa.

First ii dia dah feed up dah cari, tapi dia teringat yng Su-ah ada lagi satu fon untuk emergency. Dia terus detect fon tu pulak. Kedudukan fon tu boleh dikira jauh lah dari tempat Eira berdiri sekarng ni. Dia pon berhentikan teksi lagi and pergi kat tempat yng dia detect tadi. Dalam sepuluh minit lepas tu, teksi tu berhenti betul ii depan gudang lama.

 Dalam sepuluh minit lepas tu, teksi tu berhenti betul ii depan gudang lama

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Pak cik sure ke ni tempatnya?" Eira tnya pemandu teksi tu.

"Betullah ni" pemandu teksi tu jawab.

Eira cakp terima kasih pastu dia keluar dari teksi tu. Dia tak sedap hati senanya tapi dia nak selamatkan Su-ah so dia kena beranikan diri. Dia pon masuk dalm. Bila dia bukk je pintu gudang tu, gelap. tak de lampu. Dia pon suluh lah guna flashlight fon dia. Pastu dia jaln slow ii sebb ada bnyak air kat lantai. Kang laju ii jatuh gedebush takde sape nak tolong. Gudang tu besar. Eira tak thu nk gi kat mana. Dah lah gelap, tak nmpk apa ii pon.

Pastu Eira tersuluh dekat satu pintu warna merah. Dia nak thu ah apa yng ada kat dalm tu. Yelah mana tahu jumppa Su-ah ke kat dalm tu. Dia pon jaln ke arah pintu tu, tanpa rasa takut. Dia pon bukk pintu tu and nmpak ada tngga menuju ke bawah tahan. Lampu ada kat situ, terang menerang lagi.

Eira pon turun lah ke bawah tahn. Pastu ada dua laluan, ke kann and ke kiri. Eira ikot firasat dia, so dia ke kanan.  Time dia tengh ii jaln tu. Dia perasan jaln tu makin lama makin sempit and lampu pulak makin lama amik malap. Tapi dia nak thu apa yng ada kat penghujung jaln tu, so dia teruskn je peralann dia. Dia jaln je tanpa henti pastu dia nmpak ada cahaya kat hujung laluan tu.

Dia tarik nafas dulu sebelum jaln ke arah cahaya tu. Bila dia sampai je kat situ, terkejot dia bila nmpak Su-ah tengh pengsan tak sedarkan diri. Su-ah punya tangn kena ikat kat belakng tiang yng ada kat stu. Eira nak pergi selamatkan Su-ah tapi ada org pergi ttup mulut Eira pakai kain.

Well as korng thu Eira ni pandai, dia tahan nafas dia pastu siku tu dia guna untuk pukul orang kat belakang dia tu. Tapi org tu kuat nak matey so Eira naikkn kaki dia and sepak dia punya kat bawah tu. terus orng tu lepaskan Eira. Eira pusing belakng nmpak Bangchan tengh tahan sakit dia. 

"BANGCHAN??!!" Eira dah agak dah Bangchan yng culik si Su-ah ni sbb tadi akn Su-ah kata Bangchan dduk ikot dia dari pagar sekolah. So Eira rasa Bangchan yng culik Suah. Bangchan pon berdiri betul ii pastu dia amik pistol kat belakang dia. Eira terkejot berok bila nmpak pistol tu diacukan kat dia.

[BLOOD TRIGGER!!]

"Aku dah agak dah kau akan datng"

"Apa ka nak?!!"

"Aku sebearnya nak suruh Su-ah gugurkan baby, tuje"

"Apa masalah kau?!! Baby tu anak Suah so suka hati dia lah nk simpan ke nak buang!"

"But budak tu pon darah daging aku. Aku pon ada hak"

"KAU-"

"Dah lah. Aku taknk dah dengar apa ii. Yang aku nk adalh budak tu mati. Dan kau pon kena mati jugak!!"

Bangchan lepaskan tembakkn dia. Eira dah elak tapi dia terlambat sikit and peluru tu terkena kat peha dia. Dia pon terjatuh kat lantai. Dia pegang tempat yng terkena peluru tu guna tangn dia. Banyak darah yng keluar tapi Eira tahn.

"Lah. Nak elak tapi tak sempat. Kesian" Bangchan senyum macm org psycho. Time tu pulak, Su-ah tersedar dari pengsan dia, Dia nmpak Eira kat ats lantai tengh tahn sakit.

"K-KAU NAK APA?!?!" Su-ah jerit.

"Eh.. Sleeping beauty dah bangun. Aku nak apa? Aku just nak ko gugurkan baby tu" Bangchan tunding pistol dia kat arah perut Su-ah. Mata Su-ah dah berair dah. Dia syang sangt ngn ank dia tu. Dia betul ii takk buang baby tu.

"K-kalau aku taknk?" Su-ah tnya.

"Hmm... Kalau kau taknk buang. Biar aku tolong. Takpon..." Bangchan pandang Eira dengn smirk "Kawan kesayangn kau ni akan pergi buat selama lamanya" Dia smbung ayat dia. Mata Eira ngn Su-ah dua ii membuntang.

"Aku bagi ko masa. Dah dapt jawapan panggil aku" Bangchan datng kat arah Eira pastu keluarkan fon Eira dari beg tangn Eira.

"Aku akn call mak ko untuk bagi ucapan terakhir untuk ank perempuan dia. Tapi ko tokleh dengar lah. Biar aku yng smpaikan untuk kau" Bangchan pob blah dari situ sambil bersiul.

[🌹]

'can you hear me? [hjs] ✓Where stories live. Discover now