🍀[11]

24 9 59
                                    

Han terbangun dari dia punya pengsan. Bila dia bukk mata, first thing dia nmpak Eira tengh tido meringkuk kat ats sofa kecik. Dia cabut oksigen mask dia pastu turun dari katil. Dia angkat Eira dlm bridal style pastu letak kat katil dia. Dia baring kat sebelah Eira pastu smbung tido.

Bila dah pagi, Eira bngun dari tido dia pastu dia perasan dia ada kat atas katil. Bila dia pusing je badan dia muka dia ngn Han betul ii dekat nk matey. Terkaku Eira kat situ. Lepastu Han pon bngun jugak.

"Goodmorning" Han cakp ngn raspy voice.

"Bila masa ko bangun? And... Macam mana aku boleh ada kat katil ko ni? "

"Aku terjaga malm tadi. Nmpak ko tido meringkuk kat sofa tu aku angkat ko letak kat sini"

"Oh" pipi Eira jadi warna merah sbb malu. Eira nak bngun dari katil tapi Han tarik dia baring balik sebelah dia.

"Jangn pergi lagi" Han ckap pastu dia gi smbung tido smbil peluk Eira.

"YA ALLAH, SELAMATKAN LAH AKU" Eira mengucap banyk ii kali.

"Korang buat apa? " Eira ngn Han dedua terkejot lepas dengr suara ayah Han tetiba. Eira berdiri pastu betul kan rambut ngn spek dia. Ayah Han pandang Han pastu pandng Eira.

"*chuckle* nnt ii lah dating. Han appa nk cakp bende dengn kamu"

"Apa tu? " ayah Han jaln dduk kat kerusi tepi Han.

"Appa nak kamu buat operation"

"TAKNK! "

"Please Han. Appa dah sign dah suratnya. Kamu kena jugak operate"

"Alaaa... Taknk... Macm mana kalau operation tu tak jalan lancr? Han boleh mati-"

"Hannie. Jangn cakp pasl mati. Kalau kita tak buat operation tu, Han takkn hidup lama tau"

"Biarlah Han mati. Bukan ada orang kesah pon"

"Cehh!  Aku kesah lah hanjing!" Eira mind.

"Yeye je ko" Han cakp pandng Eira. Eira pon blur apa yng jadi. Tetiba je Han cakp ngn dia.

"Appa kesah. Hannie still dalm penjagaan appa tau. Hannie tu ank appa"

"Tapi eomma-"

"Han.. Jangn cakp pasl omma. Dia takde kena mengena dalm hal ni"

Lepas ayah Han cakp macm tu, Han terus tertunduk tak thu nak cakp apa. Eira dah perasan suasana dalm bilik tu tiba ii bertukar so dia mibtak izin nk keluar so dua beranak tu boleh bincang elok ii pasl operation tu.

Eira pergi ke cafeteria ubtuk cari makn. Dia tak makn lepas je Han pengsan tu. So sekarng dia lapareu nak mampusseu. Dia beli roti dengn air mineral. Cukup lah tu untuk fill kan perut dia yng kosong tu. Astu dia ternampak Su-ah keluar dari satu bilik smbil pengng satu kertas. Eira nak tengur tapi dia takut.

Su-ah pandng ats pastu mata dia terconnect nagn Eira. Dia nmpak nervous pastu terus lari dari situ. Eira pon ignore dia pastu gi kat bilik Han balik. Timr dia tengh jaln tu dia dengr suara Han lagi.

"Alaa aku taknk oprate~ Tapi nnt macm mana ngn Eira? Alaa mana boleh aku tinggalkan dia. Aku dah janji nak jaga dia. Tapi aku tknk oprate. Aaaaa tolong! " roti kat tangn Eira terjatuh. Dia pusing 360° but takde pon Hannya. Dia amik balik roti kat lantai tu pastu buang. Dah mmbazir tapi nk wat acanne kalau dah jatuh.

Eira pergi masuk dalm bilik Han pastu dia nmpak Han angguk kepala dia pastu ayah dia patted kepala Han. Ayah Han nmpak Eira pastu dia cakap dia nak gi kerja so dia suruh Eira jaga Han. Eira pon okaykan je lah.

"Ko nak operate ke? " Eira tnya lepas je ayah Han keluar dari bilik.

"Haah. Ni pon terpaksa sbb aku dah janji kena buat satu bende. Aku tkkn nk mungkir janji pulakkn. Berdosa aku nnt"

"Janji? Macm sama ngn yang aku dengr tadi je? " Eira monolog tapi Han boleh dengr.

"Ko dengar apa? "

"Waktu aku otw masuk bilik ni balik, aku macm dengr suara ko cakp macm ni "Tapi nnt Eira macm mana? Aku dah janji nak jaga dia" ha lebih kurang macm tu lah" Eira cakp pastu mata Han membulat.

"KAU BOLEH DENGAR MINDA AKU JUGAK KE?!! " Han menjerit buat Eira terkejot.

"Apa maksud ko? Dengr minda? Jugak? Aku tak paham" Eira buat muka blur dia.

"T-takde pape lah. Ko dah makn belum? "

"Dah tapi sikit jelah dapt. Sbb roti aku terjatuh" pastu tiba ii Eira teringat pasl Su-ah tadi.

"Weyh tadi aku jumpa Su-ah. Dia keluar dari bilik apa tah sambil bawak kertas. Pastu dia buat eyes contact ngn aku. Aku boleh nmpak dia punya nervous kat mata dia. Pastu dia terus lari. Ko rasa dia buat apa kat sini? "

"Maybe dia just check dia punya health kot? "

"Kau cakp pasl health ni... ASL KO TAK BAGITAU AKU KO ADA HEART CANCER! "

"Bukan aku taknk bagitau. Aku tknk ko risau je"

"Hshshshs. Aku boleh terkena heart attack waktu doktor tu bagitau"

"Hehe sorry lah"

"Ko tak lapar ke? " Eira tnya Han.

"Lapar tu mmg lapar, tapi takde maknn"

"Ko sabar jap" Eira keluar dari bilik tu. Lepas 15 minit dia masuk semula smbil bawak nasi goreng ngn air teh ais.

"Nah makn" Eira letak kat ats meja pesakit tu pastu bagi Han makn.

"Ko taknk kongsi ke? Tak di kata ko dapt makn sikit je. Meh lah makn sekali. Buknnya aku boleh habiskan pon. Banyk ni" Han mengajak tapi Eira tolak.

"Takpe lah. Aku beli ubtuk ko. Ko makn jelah"

"Hmmmm... Tolong suapkan? " Han buat puppy eyes dia. Eira bagi disgusting face.

"Makn lah sendiri tangn ada kan"

"Tapi aku sakit. Ko kena tolong orng sakit" eira rolled mata dia pastu amik lah nasi tu suapkn kat Han. Pakai sudu bukn tangn!

"Sedap dowh! Cuba ko rasa! "

"Ceh saja je nak suruh aku makn" Eira pun melayan jelah si Han ni. Dia masukkan dua biji nasi dalm mulut dia.

"Sedap" Eira bagi fake smile

"Alaaa ko ni! Makn lah. Nnt ko sakit sape nk jaga aku. Makn banyak ii" Han amik sudu kat tabgn Eira pastu suapkan Eira ngn nasi ybg banyk nk mmpos.

"Ha kan bagus macam ni" Han senyum besar ii smbil nmpakkan gigi dia.

"Alahhh

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Alahhh. Comel pulak anak orang ni! ALABSIAKSBLAJSSS" Eira mind buat Han tersedak nasi dia. Dia cepat ii amik air pastu minum.

"Ko okay tak? Tetiba je tersedak" Eira tnya Han.

"O-okay je"

[🌹]

'can you hear me? [hjs] ✓Where stories live. Discover now