🍀[14]

25 9 5
                                    

[han pov]

"Han! Tolong aku"

Han yng tengh berselera makn ramen kat rumah tu tersedak. Tiba ii je si Eira mintak tolong dia. Dia pon cemas lah. Dah lah tokleh nk gi sekolah. So sekarng Eira dah mintak tolong ni Han nk gi lah tolong dia. Han hampur nk keluar rumah pastu dia terdengar suara Eira lagi.

"Su-ah?"

Han berhenti pakai kasut. Dia tunggu je kalau ii Eira ada cakap apa ii lagi.

"Dia syng aku lagi? "

Han pon buat muka pelik kat depan pintu tu. Dia ada rasa yng si Su-ah ni yng selamatkan Eira but dia tak caye sbb kan Su-ah buli Eira. Takkn tiba ii nk protect Eira pulakkn? Tiba ii Han rasa sakit kepala. Dia nk gi kat sekolah tapi dah nk buat macm mana kalau dia sakit kepala. So dia hnya berserah kepada Su-ah. Kalau ada apa ii jadi kat Eira nnt dia blame dia sendiri.

[author pov]

Eira ngn Su-ah tengh dduk kat luar kedai smbil makn ais krim. Eira tengok je Su-ah makn ais krim macam org kebulur tak makn sebulan. Pastu Eira nmpak ada ais krim kat hidung Su-ah.

"Oi. Gelojoh nau. Tu ada ais krim kat idung tu" Eira gelengkan kepala dia.

"Lap kan~~" Su-ah dekatkan muka dia kat Eira. 

"Eh, aku bukn boyfriend kau pon nak buat macm tu"

"Alaa tolong lah~~" Dia pouted. Bilasalh dah mengndung, dia mengada sikit. Eira pon lapkan guna tisu dari beg dia. Pastu diorg smbung makn. Tiba ii Eira dengar suara Han.

"Aduh! Mana Eira ni! Dah setenagh jam tak smpai ii lagi" 

"Weyh, boleh aku tnya ko satu bende?" Eira tnya kat Su-ah.

"Ko nak tnya apa?"

"Sejak dua minggu ni kan, aku asyik denagr suara Han je tapi Han takpe pon. Ko rasa kenapa ek?" 

"Ko suka dia kot. Sbb tu ko asyik terdengar suara dia" Su-ah gurau

"Ko ni! Aku tnya betul ii ni!"

"*giggle* Aku pon tak tahu. Maybe korang soulmate kot. Sbb sepupu aku, dia pernah jadi macm ko jugak. Dia asyik denagr stranger punya suara. Bila jumpa psychology, dia kata suara stranger tu senanya dia punya soulmate. And sekarng diaorg dah jumpa ngn dah kawin dah pon" Su-ah cakp habiskan ais krim dia.

"Soulmate? Aku ngn Han? Heh. Lambert lagi" 

"Tapi, macam mana kalau dia mmg soulmate aku?" Eira mind.

[time skip]

Eira dah hantar Su-ah gi balik rumah dia. Sekrang dia otw gi  rumah Han. Dia dah janji nagn Han nk buat movie marathon lepas balik sekolah. Tapi dia gi lepak ngn Su-ah pulak tadi. Dia dah smpai depan rumah Han pastu ketuk lah pintu. Han bukk lepas je Eira ketuk. Laju je tnagn. Muka Han macam tengh marah.

"Kenapa?" Eira tnya Han.

"KO GI MANA?!! AKU RISAU KO THU TAK?!!" 

"Alaa. Aku gi lepak nagn Su-ah je. Bukan gi mana ii pon"

" NGN SU-AH?! KO OKAY TAK? DIA ADA SAKITKAN KO TAK?" Han tnya panik.

"Aku okay jelah. Dia bukn buat apa ii pon. Kita org just gi lepak makn ais krim je"

"Hah? S-so maksudnya ko okay lah ni?"

"Teramat okay" Eira cakp pastu tetiba Han peluk Eira.

"Nasib ko tak apa ii. Ko ingat aku tak risau ke sbb ko tetiba je panggil aku suruh selamtkan ko"

"A-apa yang ko cakp ni? B-bila masa aku-"

"ADA TADI!" Han lepaskn pelukkan tu pastu pandang kat Eira smbil nagis. Eira dah rasa bersalah dah sbb buat Han nangis.

"Kenapa ko nagis pulak ni?" Eira tnya Han. Han pon lap air mata dia.

"Janji ngn aku jangn tingglkan aku lagi. Jangn buat aku risau pasl ko lagi" Han keluarkan pinky promise dia.

"Kau kenapa nok?"

"JANJI PAT!"

"Ye ye janji" Eira pon smbungkan pinky promise Han. Han kesat hingus dia guna lengn baju dia.

"Ya Allah! Jijik!" Eira cakp. Han pon ajak lah Eira masuk dalm rumah dia.

[🌹]

Yang paling pendek sbb otak aku asyik hilang je harini

'can you hear me? [hjs] ✓Where stories live. Discover now