[Su-ah pov] sebelum Eira jumpa Su-ah
Su-ah bagun dari tido dia sbb dia rasa nak termuntah. Dia terus lari pergi masuk dalm toilet dia. Dia pon muntahkan segala bende yng ada pastu flush. Dia terdduk kat dpt jmban tu. Dah seminggu dia macm tu. Kalau mak dia tnya dia okay tk, dia kata dia okay even if kepala dia pening.
"Ya Allah kenapa dengn aku seminggu ni" Su-ah pekup muka dia guna tangn. Pastu dia teringat balik benda yng jadi sebulan lepas. Dia ada buat one night stand ngan Bangchan. Dia ada firasat yng mengatakan dia mengndung tapi dia tk caye.
"Aku kena gi hospital" Su-ah berdiri pastu tukar baju dia. Pastu dia keluar dari bilik dia. Ayah dia tengh kat ats meja makn baca surat khabar, nmpak dia tengh pakai kasut nak keluar.
"Kamu nak ke mana pulak tu Su-ah" ayah dia tnya.
"S-Su-ah nk pergi jumpa E-Eira" dia terpaksa tipu sbb nnt kang bapak dia syak bende.
"Oh. Balik cepat ye. Jangn pergi tempat lain pulak"
"Baik ayah" Su-ah jawb pastu keluar dari rumah. Dia masuk dlm kereta and drive pergi hospital. As soon as dia smpai, dia pergi kat counter pastu cakp nk buat check up. Dia tunggu kat ats kerusi smpai lah nama dia kena panggil.
"Jeon Su-ah!" Dia pon pergi lah masuk dalm bilik. Doktor tu dah tinggu dia pastu buat lah check up. Dah buat ini itu pastu dia dah siap. Dia tunggu doktor tu datng balik. Lepas doktor tu datng balik smbil bawak result.
"Doktor apa jadi eh kat saya" Su-ah tnya smbil glabah.
"*sighed* awak mengandung"
"S-saya mengndung? "
"Ya betul. Dah masuk empat minggu" Su-ah terkejot berok dah kat situ.
"Awak masih muda nak jadi ibu untuk budak ni. Jadi saya cadngkan awak untuk gugurkan kandungn awak. Jika awk taknk, maybe baby tu akan membesar tanpa ayah"
"S-saya...
...tknk gugurkan kandungn ni" Su-ah cakp and doktor tu hnya anggukkan kepala dia. Doktor tu hulurkan borang hasil tedt dia tkdi. Pastu Su-ah pin keluar dari bilik tu. Dia tenung kertas tu pastu pandng atas. Time tu dia nmpak Eira tengh pandng kat dia.
"Apa dia buat kat sini? " Su-ah mind. Pastu dia terus pergi dari situ. Dia pergi masuk dalm kereta pastu terslus drive gi kat rumah Bangchan. Sbb dia nak bagitau pasl bende ni. Bila dia dah smpai depn rumah Bangchan, dia terus ketuk macm nak robohkan pintu rumah.
"SABO! " Bangchan bukk pintu rumah pastu nmpak Su-ah berdiri depan rumah dia.
"Ko nak apa? "
"Aku nak cakp something nagn ko" Su-ah tolak Bangchan ke tepi and gu dduk kat sofa. Bangchan pon dduk lah kat sebelah dia.
"Apa ko nak cakp? "
"I'm gonna go straight to the point. I'm pregnant and you're the father"
"Pastu ko nak aku buat apa? Take the responsibility? Kawin ngn ko? *scoff* ko gugurkan jelah budak tu. Kan senang"
"Aku tknk gugurkan dia. Dia darah danging ko so ko kena bertanggung jawab"
"Ko ingat aku nk kawin ngn ko ke? Sorry sikit eh. Ko tu dah lah pelacur. Takdenya aku nk kawin ngn orang murahan macm ko. Lebih baik aku kawin ngn Eira je. Dia suci" Bangchan ckap smbil smirk.
"Now aku nk ko keluar. Aku tknk dengar apa ii dah" Bangchan halau Su-ah. Mata dia dah berkaca and dia cuba tahan air mata dia. Bangchan bangun and tinggalkan Su-ah kat situ. Su-ah melepaskan nafas yng dia tahan dari tadi. Pastu air mata dia terkeluar. Dia lap pastu terus gi keluar dari rumah Bangchan.
[esoknya] author pov
Harini Han dah boleh keluar hospital. Eira tolong Han bagun dari katil dia. Han boleh je jaln tapi dia kaki dia still lagi lemah. So Eira datng untuk mmbantu. Ayah dia pulak dah siapkkn kerja dia kat sini so dia kena balik Malaysia semula. Han ngn Eira keluar dari hospital. Tapi takde teksi yng lalu pulak kat situ. Eira keluarkan fon dia nak suruh mak dia amikkan Han ngn Eira. Tapi mak dia kata dia busy.
So sekrng ni Eira tak thu nk buat apa. Pastu tetiba dia nmpak Su-ah turun dari kereta dia kat tempat parking kete. Dia tak perasan pon Eira ngn Han kat situ. Eira ignore jelah dia pastu dia pikir cara lain nak balik. Han suruh call Bangchan tapi Eira taknk sbb Eira still takot ngn Bangchan tu. Pastu Han keluarkan fon dia and call kawan dia je. Eira dduk kat tepi Han ats bangku.
"Ko nmpak tak Su-ah masuk dalm tadi? " Eira tnya Han. Han gelengkan kepala dia tanda tak.
"Uish panjang umur betina tu" Han cakp pandng kat pintu masuk hospital. Eira pon pandng lah kat situ jugak. Nmpak Su-ah keluar dari hospital. Su-ah nmpak Eira ngn Han. Terus dia nak lari tapi Eira stopkan dia.
"SU-AH! " Eira lari kat Su-ah. Su-ah stop jelah pastu pusing belakang pandang Eira. Dia tak berani lansung nk pandng Eira. Dia pandang bawah je.
"Ko buat apa kat sini? " Eira tnya dia.
"Apa ko kesah" dia cakp dengn cold but still nervous.
"Ala aku tnya je"
"Dah lah aku dah lambat ni" Su-ah terus tinggalkan Eira kat situ.
"Lah macm tu je"
"OI KAWAN AKU DAH SMPAI! " Han panggil Eira. Eira pon pergi jelah kat Han ngn kawan dia.
[🌹]
YOU ARE READING
'can you hear me? [hjs] ✓
Fanfiction[complete] mula: 5 nov 2021 tamat: 16 nov 2021 warning⚠: ayat merapu, typo, bahasa pasar okay aku tukar desc sbb cite lari dari desc lama. eira perempuan yng selalu kena buli dengn kawan lamanya. mak ayah angkat eira selalu gaduh malam ii. eira dah...