Part 17 : Kidnapper [ I ]

492 40 8
                                    

//Di Hospital//

Pn.Tiffany sudah dibenarkan pulang ke rumah. Asya dan Eunji menolong Pn.Tiffany mengemas barangnya. Jungkook, V, dan En.Baekhyun sedang menunggu di kereta.

//Di Tempat Parking Kereta//

Asya, Eunji dan Pn.Tiffany mencari-cari kereta milik En.Barkhyun itu. Sebenarnya En.Baekhyun mempakirkan keretanya di hadapan pintu masuk utama. Asya kemudiannya menelefon Jungkook.

Asya : Assalamualaikum.. Oppa kat mana ni? Asya ada dekat kawasan parkir kereta ni -,-"

Jungkook : Waalaikummussalam Asya Sayang~ Bwoya? Oppa ada kat depan pintu utama ni. Kajaa.. Datang sini cepat! Palli!!

Asya : Nae.. Oppa~

.
.
.
.
.

Tiba-Tiba...

Tiga orang lelaki yang berbadan sasa menyekat jalan yang ingin dilalui oleh mereka. Salah seorang dari tiga orang lelaki tersebut menekup hidung Eunji dan kemudiannya Eunji pengsan. Asya cuba menyerang lelaki tersebut tetapi apakan daya, lelaki tersebut lebih kuat. Lelaki itu menumbuk perut Asya sehingga darah tersembur keluar dari mulut Asya dan Asya terus pengsan. Pn.Tiffany juga mengalami nasib yang sama seperti Eunji.

Jungkook yang masih ditalian terkejut dan dia terus membuka loud speaker supaya V dan Appanya dapat dengar. Asya, Eunji dan Pn.Tiffany kemudiannya diseret masuk ke dalam van milik penjahat tersebut. Salah seorang penjahat tersebut terlihat fone Asya yang tertera nama Oppa Jungkook di screen handfone Asya. Penjahat tersebut terus merampas fone Asya.

Jungkook : Asya!! Asya!!! *jerit* Asyyyaaaa!!!!!!

???? : Diorang bertiga ada di tangan kami.

Jungkook : Hoii!! Kau buat apa kat diorang?! *tengking*

V : Kau!! Jangan kau berani nak sentuh Eunji!!!

En.Baekhyun : Setan betul! Kembalikan diorang!!

???? : Mana En.Amir dan mana En.Baekhyun?!

En.Baekhyun : Kau apasal?! Nak mati awal ke hah?! Serahkan balik Isteri dan menantu aku!!

V & Jk : Kau nak apa!!?

???? : Esok jam lapan malam jumpa di Perlabuhan Seoul (hentam). Jangan libatkan pihak lain, kalau tak memang kau tak akan nampak dah muka perempuan-perempuan ni *evil smile*

En.Baekhyun : Woi! Bangsat!! Kau jangan sentuh diorang!! Tapi nanti dulu, apa kaitannya dengan En.Amir?!

???? : Kalau kau nak tahu, kau datang esok. Amir dah tahu tadi. So korang datang tepat pada masanya.. Kalau tak si Aisyah, Eunji, Asya dan Tiffany ni akan merana kat tangan kitorang berempat ni... Hehehe

Jk, V, & En.B : Aisyah?!! Woi!!

???? : Ya. Dia ada kat sini.. Kan sayang? *tarik tudung Pn.Aisyah*

Pn.Aisyah : Urghh.. Sak.. Sakit.. Hukk uhukk.. *nangis* Baekhyun.. Amir.. Hukk

???? : Diam!! *tampar* Panggggg!!!!

En.Baekhyun : Kan aku cakap jangan..

???? : tutt.. Tutt.. Tutttt *panggilan dimatikan*

En.Baekhyun : Yah!! Neol mitchisseo?!! Yahh!!! *tendang tayar kereta*

V & Jk : Appa..

Jungkook, V dan Appa mereka pulang kerumah dan terus memanggil En.Amir untuk berbincang tentang penculikan tersebut. En.Amir datang ke rumah En.Baekhyun dan memulakan sesi perbincangan mereka berempat. Jungkook meletakkan peta di atas meja dan V pula mencatat segala yang dirancangkan oleh mereka.

Sebenarnya, En.Amir, V, En.Baekhyun dan Jungkook langsung tidak mengetahui apakah punca sebenar penculikan ini terjadi. Setelah selesai berbincang, En.Barkhyun mengeluarkan sebatang pen dan dia berikan kepada En.Amir. Pen itu adalah sejenis alat berkomunikasi dalam keadaan terdesak. V dan Jungkook juga menerima pen tersebut.

S
K
I
P

//Di Rumah Kosong-dalam bilik gelap//

Asya, Eunji, Pn.Aisyah dan Pn.Tiffany pengsan dan mereka diletakkan di bilik yang berasingan. Setiap bilik dikawal ketat oleh penjahat yang berbadan sasa. Asya terjaga dari pengsan dan dia memandang sekeliling tetapi tidak nampak apa-apa pun. Mata Asya telah ditutup dengan kain, Kaki dan tangan Asya diikat di kerusi dan mulut Asya disumbat dengan kain. Asya menangis teresak-esak kerana ketakutan tetapi malangnya, tiada siapa yang mendengar rintihannya itu.

Sepanjang malam telah berlalu dengan begitu pantas. Tepat pukul 9.00 pagi, V dan Jungkook keluar. En.Amir bermalam di rumah mereka malam tadi. En.Barkhyun dan En.Amir bersarapan sambil meneruskan perbincangan mereka.

S
K
I
P

//Di Rumah Rap Monster//

Jungkook dan V meminta bantuan dari group mereka yang dikenali sebagai BTS. Ahli-ahlinya terdiri daripada RapMon (Bekas ahli kelab Karate-tali pinggang hitam), J-Jope (bekas Peninju), Jin (Bekas pemain pedang kayu), Suga (Bekas ahli kelab Taekwando), Jimin (Bekas peninju), V (Bekas Gangster di Gangnam) dan Jungkook (Bekas ketua Gangster di Gangnam).

[ Author note : Ini semua hanya rekaan semata-mata.. T.T ]

Mereka semua telah berhenti dari seni pertahankan diri setelah tamat persekolahan. Jungkook dan V pula telah keluar dari Group gangster semasa umur mereka 16 tahun. Namun, segala yang diajari oleh guru masing-masing tetap diingati oleh mereka.

Suga : Pukul berapa??

V : Tepat lapan malam ni.

Jin : Dah ada plan?

Jungkook : Ada. V hyung, beri nota tu kat mereka.

V : Ah.. Nae.. *keluarkan buku nota dan peta*

Jimin : Woahh!! Daebak la!! *teruja*

J-Hope : Wuuu~ Bijak jugak alien dan biskut Kookies ni~ Hahahaha

Rap Monster : Bagus! Lagipun aku ada banyak pemukul besbol kat dalam stor. *evil smile*

V : Alien mestilah genious~

Jungkook : Okay!! Hwaitting!! *letak tangan atas meja*

All : Kajaaa kajaa.. Hwaitting!! *letak tangan atas tangan orang lain dan angkat ke atas sambik jerit*

-To Be Continued-

Author note : Mianhae sebab part ni pendek sikit. Gomawo kepada yang sudi vote for my story.. So, wait for the next part u all~ Muahhahahahahahaha!!

°• The Galaxy Of Love •° +JJKWhere stories live. Discover now