Aznap este James nem hagyta Remusnak, hogy megírja a beadandóját a másnapi átváltoztatástanra.
- Ki van zárva – jelentette ki, amikor Remus előszedte hozzá az eszközöket. A klubhelyiség egyik asztalánál ültek egy sötét zugban. – Neked normális esetben ilyenkor még a gyengélkedőn kéne pihenned.
Remus már nyitotta volna a száját, hogy ellenkezzen, de James nemes egyszerűséggel elvette előle a pergamentekercset és a tintát.
- De így muszáj lesz holnap bemennem az órákra. Egyébként pedig jól vagyok. Tudod, hogy Madam Pomfrey túlaggódja a dolgokat.
James ezzel nem értett egyet, de úgy vélte, ennek hangoztatása később is ráér.
- Menj fel aludni. Én meg megcsinálom ezt.
Remus keresztbe fonta a karját, és hátradőlt a karosszékben.
- Szerinted McGalagony nem fogja észrevenni, hogy más a kézírás... – A kérdést már nem fejezte be, mivel James tökéletesen remusos betűkkel felfirkantotta rá a nevét. – Akkor sem hagyom, hogy megírd a beadandómat. Különben is, semmi értelme annak, hogy az én írásomat hamisítva, de a saját nevedet írva adod be. Így a tanárnő azt fogja hinni, hogy én írtam meg helyetted.
James lepillantott a pergamenre, amire valóban a saját nevét írta. Úgy látszik, az ilyen részletekre még figyelnie kell.
Előhalászott egy másikat, és eltökélten nekiállt megírni Remus beadandóját – immáron a megfelelő név alatt. Barátja pár percig csendben figyelte, ahogyan körmöl, aztán ellágyult a tekintete, szája sarka mosolyra görbült, és felállt.
- Köszönöm. Tényleg. Majd meghálálom valahogy, ígérem.
James csak legyintett, aztán figyelte, ahogyan Remus eltűnik a lépcsősoron. Még a beadandó negyedénél sem járt, amikor Sirius lépett be a portrélyukon. Egyenesen hozzá sétált oda – ignorálva minden nőnemű vágyakozó tekintetét – és levetette magát a karosszékbe, ahol korábban Remus ült.
Néhány másodpercig csendben nézett ki a fejéből, aztán feltűnt neki, hogy James ír valamit.
- Ez mi? – kérdezte az asztalra könyökölve.
- Remus átváltoztatástan beadandója.
- És azért te írod mert?
James letette a pennát, és felnézett Sirius arcára.
- Mert ő a világ legcukibb vérfarkasa, akinek most ki kell pihennie a telihold fáradalmait és sérüléseit, és akit ráadásul megviselt, hogy látta meghalni Nancyt.
Sirius bólintott.
- Mikorra kell ez a förtelem?
- Holnapra.
- Jó, akkor szerintem én erről nem tudtam – jelentette ki Sirius. – Nem fogom most megírni, emiatt pedig nem kelek korábban.
James erre csak vállat vont, Sirius pedig hamarosan megunta a társaságát és elment, mivel ő visszatért a feladathoz.
Alig pár perccel később Peter viharzott le a szobájukból, kezében tintával és pergamennel. Ezúttal ő foglalta el a karosszéket.
- Remus és Sirius valami beadandóról beszéltek odafent. Mi ez, miből, mennyinek kell lennie? Ó, nem hoztam pennát, nincs nálad másik?
James megrázta a fejét.
- Nincs. És két tekercsesnek kell lennie a fajok közti átváltoztatásról, McGalagony kérte.
ESTÁS LEYENDO
James Potter és a Sader-rejtély
FanficAz animágia nehéz, a térképet rétegezni kéne, Lily meg kitartóan nemet mond. Ez csak néhány James Potter szenvedésének okai közül. Az igazi katasztrófa akkor kezdődik, amikor betéved egy tiltott helyre - de talán már jóval korábban adott volt a baj...