Po včerejší hádce bylo ticho po pěšině. Celá parta se k tomu nevyjadřovala. Peter odešel ze skupiny na Messengeru. Všechny to překvapilo. Maya napsala krátké vyjádření s tím, že se o tom nechce bavit.
Maya se svou kamarádkou Isabelou pod přezdívkou Izzy procházeli společně velké obchodní centrum v New Yorku. Izzy byla členkou jejich party. Oni dvě byli jediné dívky. Za tu dobu nikdo z kluků nic na ně nezkoušel, což obě dívky mile překvapilo.
Vytáhla Mayu ven, aby zapomněla na včerejší den. Konečně mohla nakoupit dárky bez blbých keců a špatné nálady.
Isabela pohodila svými dlouhými černými vlasy, které měla až k pasu. Každý den si je kulmou natáčela, aby měli objem, k tomu si musela udělat i make up. Nenáviděla svoje vlasy, když byly rovné. Kdyby nic z toho neudělala, prý by vypadala jako mumie. Maya, ale tohle odmítala. Viděla několikrát Izzy neupravenou a vypadala úchvatně i tak.
Izzy neustále do Mayi hustila, že vypadá úžasně bez make upu. Nesouhlasila s ní. Nemalovala se tak intenzivně jako Isabela. Pokaždé si udělala jen obočí a řasy. Podle ní by jí už nic nezachránilo. Vlasy si každé ráno žehlila. Když se probrala v ranních hodinách, vypadala jako čarodějnice s těmi vlasy. Ricky si z ní dělal pokaždé srandu. Jí bylo úplně jedno jak vypadala před ním, ale před ostatními to řešila, i když si to nechtěla připustit.
Holky se zastavili u jedné výlohy s oblečením. Izzy nahodila svůj zamyšlený výraz i s postojem. Prohlížela si každý kus. Maya protočila očima a popadla ji za ruku. Rovnou ji tam odtáhla. Věděla, že dřív nebo později by tam stejně museli jít, protože by naléhala, jak důležité je to pro její život.
Rozdělily se s tím, že každá něco uloví a později se sejdou u kabinek. Maya byla v tomhle náročná. Nikdy si nedokázala něco si vybrat. Prohrabovala se v hromádkách oblečení. Vánoční hudba zněla obchodem.
Vánoční výzdoba v celém obchoďáku zářila jako hvězdy na nebi. Člověk tu cítil vánoční atmosféru hned jak sem vkročil. Tohle milovala. Pokaždé ji to předalo vánoční náladu a radost.
Izzy nedočkavě čekala u kabinky. Maya k ní přišla s rukama prázdnýma. Její kamarádka si povzdychla a rovnou vlezla do prázdné kabinky. Tohle bude na dlouho. Maya půl hodiny čekala než si Izzy něco vybere. Nakonec si vybrala černé kalhoty s vysokým pasem a přes to černou džísku s bílým kožíškem uvnitř. Nesmělo chybět bílé tílko. Vyšla ven z kabinky a prohlížela se v zrcadle, které bylo mezi kabinkami. Vypadala jako sex bomba, která šla někoho nejdříve svést a pak zabít.
"Co myslíš? Nemám v tom moc velkej zadek?" Otáčela se pomalu dokola, aby se ukázala. Poté si neustále v zrcadle prohlížela zadek. Jeden z kolemjdoucích kluků si ji prohlídl se zájmem. Kdyby jen věděl, že je lesba a o muže zájem naprosto žádný nemá. Opovrhuje jimi a to je v klučičí partě.
Před třemi měsíci se rozešla se svou přítelkyní. Byla z toho špatná, ale Maya ji z toho vytáhla. Izzy se Maya vždycky líbila, ale věděla, že u ní nikdy šanci mít nebude. Držela si ji u těla jako svou nejlepší kamarádku. Nehodlala se jí vzdát i přesto, co k ní cítila. Občas ji zabolelo, když ji spatřila s jiným klukem. Zvykla si na všechny z jejich skupinky, ale když se k ní přiblíží někdo cizí, hned ji chrání a nenechá ji s ním mluvit. Možná to je velký důvod proč je Maya stále sama. Kdo ví?
Izzy potřebovala rodinu před, kterou se nemusí přetvařovat, kdo je. Tím získala jejich partu. Nikdo se nepřetvařoval a byl upřímný, někdy až moc. Maye jednoho dne vše řekla a ona ji od sebe neodháněla. Slíbila, že tu pro ni vždy bude, což se taky dělo. Byla tu pro ni ve dne i v noci.
"Ne, vypadáš skvěle. Kolikrát ti to mám říkat." Povzdychla si Maya a protočila očima. Izzy nakonec znala, že má pravdu. Šla se opět převléct. Po pár minutách vylezla se všemi věcmi. Zamířili společně k pokladně.
Splnou taškou spokojeně odcházela a radovala se z toho. Oblečení bylo prostě její. Maya měla radši knížky a seriály.
Hodinu strávili v knihkupectví, protože Maya Izzy prosila, aby tam šli, ale ona jí to zatrhla. Před pár dny ji prosila, aby ji vždy zatrhla všechno, kde jsou knížky. Doma má plnou knihovnu, která přetéká a neměla by je kam dát. Nakonec ji přemluvila, že se jenom podívají.
Neskončilo to jen u toho. May si spokojeně odnášela knížku Let it snow (Sněží, sněží) od John Green, Lauren Myracleové a Maureen Johnsonové. Slyšela o ní velice dobré recenze a chtěla vědět, jestli opravdu za to stojí, když to psali tři autoři. Držela ji jako nejvzácnější poklad, který kdy v životě držela. Izzy poraženecky šla za ní. Selhala. Příště musí být více nedostupná.
Procházely celým obchoďákem. Maya našla super dárky pro své kamarády i rodinu. Izzy nakupovala věci spíše pro sebe, ale občas i něco objevila, co se jí líbilo pro ostatní. Ona byla tip člověka, co rád dával poukazy v nějaké ceně. Byl to nejefektivnější způsob jak někomu dát dárek a jí dali pokoj. Žádná starost, oni spokojení.
Obě se zastavily před výlohou s vánočními svetry. Ten, který obě zaujal měl na sobě Rudolfa a jeho paroží bylo obmotáno světélky. Krásný červený svetr se stylovým obrázkem. Letos ještě neměli vybraný pro celou skupinu. Izzy vytáhla telefon a vyfotila je. Poté fotografii poslala do skupiny a čekala, jak se ostatní vyjádří. Mezitím se dívky šli podívat dovnitř. Maya byla v sedmém nebi. Tolika vánočního oblečení na jednom místě ještě neviděla.
Hned se v něm začala prohrabovat, i když neměla moc volné ruce kvůli taškám, které nesla s dárky. Izzy si je postavila vedle sebe. Našla úžasné vánoční ponožky s tučňákem, který měl čepičku. Musela je mít, to ji bylo jasné. Maya je objevila též, ale ta si vzala všechny tři druhy, které byly k vidění.
V kapse zabzučel několikrát Izzy i Maye telefon. Obě se hned podívali. Byli to ostatní ze skupiny. Mark poslal palec nahoru. Samuel napsal, že mu to je jedno. Ricky poslal srdíčka a zbytek schvaloval též.
Obě se na sebe usmáli. Izzy napsala cenu svetru a opět schovala telefon. Maya něco ještě naťukala do telefonu a přidala se ke své kamarádce.
Vybrali svetr pro sebe a pak vybrali ještě dalších sedm svetrů. Velikost přesně každého znali. Když přišli k pokladně, prodavačka se na ně divně dívala. Tolik svetrů a jen dvě dívky. Izzy se falešně široce usmála. Zamávala debetní kartou před očima prodavačce, aby pochopila, že na to má.
"Pro rodinu," dodala Maya s úsměvem. Prodavačka si je změřila pohledem a přikývla.
Opravdu teď vypadaly jako kdyby šli pašovat někam svetry. Jen nevěděli jak to všechno i se svými taškami odvezou. Naštěstí Maya zařídila odvoz. Přijede pro ně Ricky s kterým zajdou i na jídlo. Dnešek byl opravdu namáhavý.
V kapse několikrát zabrněl Izzy telefon. Ještě víc se usmála. Věděla, že ostatní poslali svou částku na drsné svetry.
Hello!!
Tak dneska jsme vyrazili nakupovat :D Další členové odhaleni. Dnešek jsem úspěšně zvládla a doufám, že i další dny zvladnu 😁 Přeji krásný den.
_Lucia
ČTEŠ
Vánoce naruby/ adventní kalendář
Short StoryMaya a její parta každý rok dělají všechny Vánoční věci společně. Koukají na filmy, přespávají u sebe a mnoho dalšího. Od začátku prosince mají vše naplánované, ale letos se do jejich oslav přidají i přítelkyně jejích kamarádů. Děsí ji to. Všechno...