1. prosince

40 11 0
                                    

Odškrtla prvního prosince v kalendáři. Protáhla se a široce usmála. Konečně nadešel čas před Vánoci. Maya měla tradici se svou partou, kterou dodržovali už třetím rokem. Snažili se plnit Vánoční tradice. Ty staré i nové, které objevili. Hlavně trávili čas spolu, když během roka, každý je na své vysoké škole a mají minimum času.

Tohle byl jejich měsíc. Zítra měla vyrazit se svým kamarádem Peterem nakupovat vánoční dárky. Neměla naprosto nic. Peter se jako jediný nabídl, protože se vrátil dříve ze školy.

Jejich školu zavřeli, protože jeden ze studentů vytopil první patro. Nikdo netušil jak, ale měl to promyšlené tvrdil kluk, který vše řekl Peterovi. Tím pádem Peter a Samuel měli online výuku z domova. Oba chodili na uměleckou školu.

Peter chtěl být herec. Trávil hraním hodně času. Hrál i ve školním divadle skoro všechny hlavní role, dokonce získal hlavní roli ve vánoční pohádce, o kterou bojoval s jedním klukem z fotbalového týmu.

Samuel zase fotograf. Díky němu vznikaly úžasné fotografie jejich party, které Maye visely na zdi nad postelí. Měl i vlastní instagram, kde propagoval svojí tvorbu. Lidé si ho často najímali jako fotografa. Měl za to slušné peníze. Letos opět měl fotit vánoční fotky celé skupiny. Vždycky byly dokonalé.

May se zamračila na okno, kde bylo šero. Dneska se jí opravdu do školy nechtělo. Musela jít smlouvat se svou mamkou, aby ji nechala doma, ale zadarmo to nebylo. Nikdy to nebylo, ale byla připravená obětovat cokoli.

Sešla schody dolů do obývacího pokoje. Celý dům byl provoněný lívanci. Milovala je. Pomalými kroky přešla do kuchyně, kde se její rodiče připravovali do práce. Její malá sestra seděla u stolu a spokojeně jedla.

„Dobré ráno zlato," řekla nejmilejším hlasem její maminka Agnes. Maya pouze přikývla. Hra musela začít. Chytla se za břicho a s nejotrávenějším pohledem se usadila u stolu. Agnes se na ni ustaraně podívala. Táta si popíjel kafe a pobaveným pohledem vše sledoval.  Znal své děti.

„Co se děje?" Postavila se k ní a položila jí ruku na čelo. Pohled stočila ke kalendáři. Došlo jí to. Každý rok zkoušela tuhle fintu ve stejné datum. Agnes se musela usmát. Její dcera byla přesná jako hodinky.

„Chudáčku máš teplotu. To musíš zůstat doma drahoušku." Políbila svou dceru na čelo a naklonila se k jejímu uchu a dodala. „Celý dům bude uklizený až přijdeme domů herečko." Usmála se a odtáhla. Popadla svou tašku a pokynula manželovi, že musí vyrazit. Malá sestra se rozeběhla za nimi se závistným pohledem. Tohle ji nikdy neprošlo jako Maye.

Maya přesně věděla, co po ní bude matka chtít, ale letos na to byla plně připravená. Vytáhla telefon a napsala svému nejlepšímu kamarádovi, že je čistý vzduch.

Po hodině někdo zazvonil u hlavních dveří. Maya se vyškrábala na nohy z gauče, kde sledovala kreslené pohádky. Přešla ke dveřím a otevřela je. Stál v nich mladík s kaštanovými vlasy a tmavě hnědýma očima. Oblečený v teplákách. Bundu zapnutou až u krku a v jedné ruce držel papírovou tašku. Vůbec se neupravil. Vypadal jako by právě vstal.

„Taaak?" řekl rozespale.

„Taaaak," odvětila Maya a pustila ho dovnitř.  Oba přesně věděli, co si řekli. Nikdo jejich jazyků pořádně nerozuměl.

Byl to Richard neboli Ricky mezi blízkými. Její nejlepší přítel. Musel si zout boty, když vešel. Maya byla z Evropy. U nich bylo zvykem doma se zouvat, ale Ricky byl z Ameriky. Nezouvali se doma, ale tenhle zvyk u Mayi miloval. Pokaždé říkal, že si připadá jak v jiné dimenzi. Někteří z párty tohle nechápali a doteď se stále diví.

„Takže uklízíme co?" Položil tašku na stolek u gauče. Přinesl brambůrky k filmům, které pak budou sledovat. Měl už i nějaké vybrané a napsané v poznámkách v telefonu, jinak by na ně zapomněl. Pokaždé si vše musel zapisovat. Byl rád, že vůbec ví jak se jmenuje a kde bydlí.

„Ty jsi teď vstával viď? Protože jsem ti psala před hodinou!" zvýšila hlas se smíchem. Ricky se široce usmál a zazubil. On ranní ptáče nikdy nebyl. Ovšem, že i on se ulil ze školy. Tenhle den si nikdy nenechal ujít.

Prvního prosince vždy trávili spolu od svých patnácti. On byl nedílnou součástí jejího života. Bez něho by byla pouze vzduch.

Společně se vrhli do uklízení. Maya zametala podlahu a Ricky ji vytíral. Nesměla k tomu chybět ani pořádná vánoční atmoška. Pustili si vánoční koledy, které otřásaly domem. Tancovali při tom a zpívali tak falešně jak jen to šlo. Nepřestávali se u toho smát.

Když dokončili podlahu, vrhli se na umytí kuchyně. Ricky vyskočil na linku, kde se posadil. Začal zpívat Jingle bell rock. Maya se nemohla přestat smát, když viděla, jak vážně to zpívá. Používal vařečku jako mikrofon.

Po hodině uklidili kuchyň a se svou taneční vánoční choreografií vyrazili do další části domu. Dokonce společně tančili společenské tance na koledy. Kdyby je někdo viděl, potrhal by se smíchy.

Tohle byli důvody proč k sobě patřili jako bratr a sestra. Hodně lidí si přálo aby byli spolu, ale oni si slíbili, že jejich vztah zůstane pouze jen jako nejlepší přátele, proto mohli dělat tolik věcí a nepřišlo jim to divné.

Maya se odklidila do pracovny, kde překládala všechny knížky. Oprášila prach se zpěvem. Ricky mezitím vysál horní patro. Oba na sebe letos byli pyšní, že všechno společně zvládli s velikým předstihem.

Po dokončené práci se oba usadili u televize. Zapnuli si svůj oblíbený film Sám doma. Do mísy nasypaly brambůrky. Celou dobu si dávali pozor, aby nenadrobili na zem. Přeci jen uklízeli. Naštvalo by je to, kdyby opět udělali nepořádek.

Celé odpoledne jen relaxovali a sledovali filmy. Když přišla její mamka domů, všechno si prohlídla. Byla pyšná na jejich práci. Věděla, že ho pozve. Znala je jak své boty.

,, Dobrá práce děti, " řekla spokojeně. Oba se na ní podívali se širokými úsměvy.

,, Kdo si dá zmrzlinu? " optala se. Dvě ruce vystřelily do vzduchu s hlasitým zaječením radosti. Musela se začít smát. Oba vypadali jak malé děti a ne jako dospělí.

Hello!
Tak dneska je první Advent! A já Vám přináším první kapitolu! Snad se vám bude líbit a určitě mi dejte vědět, co si myslíte o Maya  a Rickym. Prvních dvou z párty. 😁

Jo a budu házet vždy vánoční koledy ke kapitole ať máte taky ten vibe! :D

-Lucia

Vánoce naruby/ adventní kalendářKde žijí příběhy. Začni objevovat