"tänään meille saapuu uusi oppilas" opettaja, nuori nainen, kaikottaa kimeällä äänellään. häly loppuu ja kaikki katsovat ylös.
luokan edessä seisoo mustahiuksinen väsyneen näköinen pitkä poika. pukeutuneena melkein kokonaan mustaan ja isoihin vaatteisiin, ja likaiset converset jalassa, poika näytti hieman kodittomalta, mutta hän näytti kyllä puhtaalta.
"oliver heizer" poika sanoo oudolla amerikkalaisella aksentilla. pari tyttöä kikattaa pojan nättiä naamaa ja pari poikaa nauraa tuon aksenttia.
opettaja ohjeistaa pojan istumaan takariviin, josta on juuri vapautunut paikka, sillä oppilas oli erotettu. hän istuu alas pulpetille ja pistää reppunsa selkänojalle.
katson häntä tarkkaan, tutkin kaikki hänen kasvonpiirteensä, hän oli tosiaan komea. hän kääntää silmänsä minuun ja nyökkää leukaansa. katson häntä ylös-alas ja jatkan kirjani lukemista.
ring pong ring pong
nousee heti meteli, kun koulun iänikuinen kello soi. "ey vlad" kutsuu kaverini mike, parasystäväni tästä koulusta, pitkä ja lihaksikas rugbyn pelaaja, kunnon jumalakompleksin omaava.
"mennää" sanon ja vilkaisen viimeisen kerran mustahiuksista poikaa, joka on jo hävinnyt johonkin. jatkan matkaani miken kanssa koulun käytävälle ja matkaamme ulkona olevaan katsomoon, jossa olemme aina välitunnit.
katsomossa istuvat jo kaikki muut kaverimme. he alkavat tervehtimään meitä. "sielt ne tulee!" kaverimme nauravat. istumme alas ihmisten sekaan ja juttelemme kunnes näen sen uuden oppilaan, oliver se kai oli.
"hei tiesitteks että tän tuli uus oppilas"
"joo, näin sen käytävällä ihan vitun hyvännäköne" yksi tyttö kikattaa
"se pelaa kuulemma koripalloo" toinen ilmoittaa, "ja se tuli kai amerikasta" tuo jatkaa
hymähdän vain miettien uutta tietoa tuosta.
"kutsutaanks se tänää mukaa" yksi tytöistä ehdottaa. "älä innostu liikaa, se pelästyy viel" sanon ja kaikki nauramme.kello soi taas sisälle. minulla on nyt liikkaa, josta pidän, tässä koulussa on ihan hyvät liikunta sali ja kenttä, ja tavaratkin ovat suhteellisen uusia.
kävelen parin kaverini kanssa pukuhuoneeseen ja vaihdamme liikunta vaatteisiin. oliver astelee pukuhuoneeseen ja menee ainoalle kaapille mikä on vapaana, minun ja kaverini väliin.
hän alkaa riisumaan vaatteitaan ja osuu minuun vahingossa kädellään. jatkan vain liikuntavaatteiteni pukemista ja kävelen saliin kun olen valmis.
kun kaikki ovat salissa liikunnan opettaja, hra Davis jakaa meidät joukkueisiin.
aloitamme pelaamaan ja huomaan heti että oliver oli selvästi lahjakas koripallossa, vaikka tuo oli minua hieman lyhyempi hän hyppäsi silti korkeammalle kuin minä.
luokkalaisemme, noah, joka harrastaa myös koripalloa, jahtaa oliveria joka kuljetti palloa. noah tönäisee oliveria ja kamppaa tuon jalallaan, oliver kaatuu kyljelleen ja noah lähtee ylpeästi kuljettamaan palloa korille.
"mitä vittua" oliver huutaa.
"hiljaa jenkki" noah nauraa, katsoessaan kun oliver nousee ylös ja selvästi sattuneena, sillä hän pitelee kylkeään.
"u tryna fight" oliver sanoo paksulla amerikkalaisella aksentilla, ja tönäisee vähän noahia. noah tönäisee kovempaa takaisin, melkein kaataen taas oliverin. oliver lyö noahia nyrkillä ohimoon.
noahin pää lennähtää sivulle ja hän horjuu vähän. noah kaataa oliverin maahan ja ottaa tuon kauluksesta kiinni, ja alkaa hakkaamaan tuon selkää kovaan puiseen lattiaan.
oliver jollain ihmeellä kääntää heidät ja lyö noahia naamaan ja tuon nenä alkaa vuotamaan verta. noah ottaa oliveria hiuksista kiinni ja lyö siten tuota polvella naamaan.
lihava hra Davis juoksee jostakin ja repäisee pojat irti toisistaan toisten hurratessa ja kuvatessa tappelua. "haista vittu hintti" noah huutaa. "tuu vittu takasi ja sano toi mun naamaa!" oliver huutaa opettajan raahatessa tuota pois.
YOU ARE READING
my summer of you
Romance"istuimme aina luokan perimmäisissä pulpeteissa. liian usein silmämme kohtasivat, kun katsoin sinuun. aina välillä huomasin, että katsoit minua ensin" kahden nuoren miehen yksi ja ainoa kesä yhdessä