0 6 ⚘

46 13 0
                                    

[ Yaani's POV ]

Nyum.

Itu sekeping Pringles yang terakhir masuk ke dalam mulut aku untuk dikunyah. Nanti masuk dalam mulut pandai-pandailah dia menggelongsor ke dalam esofagus aku.

"Yaani, jom. Aku dah siap kemas barang." Fathia yang sedang menggalas beg itu aku pandang dengan wajah kosong.

Urm.

"Kau tunggu kat luar lah, aku belum siap kemas lagi ni."

"Haih tak apa, aku tunggu kau. Kita balik sama-sama okey?"

"Hmm yelah. As you wish."

Buku nota aku letak dalam beg sekolah ku yang saiz nya memang cukup untuk masuk beg pencil je. Tapi percayalah, semua masuk dalam beg aku ni. Beg aku ni macam poket Doraemon boleh masukkan semua benda sampai muat.

Korang kena bangga dengan aku okey sebab aku tak guna beg besar tapi sebenarnya isinya kosong. Tengok beg Nana, beg dia besar bukan main muat kucing kat dalam sebab dia simpan banyak makanan kat dalam tu. Ha, Nana juga yang kena. Tak apa, dia tak akan tahu yang aku mengata dia dalam hati.

*Meanwhile..

Nana dalam perjalanan pulang bersama Shima.

Shima melangkah besar saat berjalan bersama Nana di belakang mengekorinya. "Hachum!"

"Ada orang mengata kau lah tu, Na." Shima memusingkan badannya memandang ke belakang.

Nana menggosok-gosok hidungnya.

"Tak, hidung aku gatal."

"Tu lah pasal. Hidung kau tu banyak taik sangat. Kau tak bersihkan ke? Ew dasar pengotor."

"Hei, aku bersihkan lah. Tapi waktu mandi je. Eleh, kau apa tahu?" Nana mencebik.

Shima pula dari tadi melompat-lompat akhirnya terjatuh ke longkang.

Nana sebagai teman yang baik, dia mentertawakannya dengan sekuat hati.

Poor Shima.

*The end..

"Dah siap!" Aku menggalas beg ku dan botol susu aku gapai. Botol susu pfft. Botol susu lembu okey, bukan botol susu yang bayi punya. Botol ni aku beli dekat kedai entah apa namanya. Disebabkan botol ni nampak cantik sangat dan tambahan pula aku minat lukisan lembu kat botol ni jadi aku buatkan ia menjadi botol air untuk dibawa ke sekolah.

"Esok-"

"Esok apa?" Aku menyoal tetapi ayat Fathia terputus bagai tali layang-layang terputus tanpa pemegang. Tak ada kena mengena kan? Macam tu juga lah hidup aku dengan korang. Hahaha.

Lawak hambar, abaikan.

"Adam. Kau buat apa kat belakang tong sampah tu?!" Fathia menjerit dengan suara garaunya. Kalah suara lelaki sejati.

Sampai terjatuh tong sampah. Adam berdiri dengan rasa serba salah dan takut-takut.

"Hehe. Aku tunggu kau ah. Kita balik sama-sama ek?"

"Eh, dasar minta perhatian betul kau ni. Sejak bila aku kena balik sama-sama dengan kau?"

"Hah? Kita kan sehaluan-"

"No no. Never. Aku balik dengan Yaani."

Aku memandang Adam. Dia pandang aku dengan mengetap bibir. Eh? Ingatkan dia nak goda aku, rupanya dia ketap bibir sebab dia perasan yang wajah Fathia sudah naik bengis.

𝐃𝐚 𝐆𝐚𝐥Where stories live. Discover now