No one's POV
⊹ ⊹ ⊹ ⊹ ⊹ ⊹ ⊹ ⊹1 Oktober
Hari pertama cuti persekolahan, Dagal hanya duduk di rumah masing-masing membawa haluan mereka sendiri yang tak tahu ke mana halanya.
Fathia yang baru saja hendak tidur setelah menonton k drama itu mula perlahan-lahan melelapkan mata.
"Kak!!"
Pintu biliknya dikuak luas oleh seseorang buatkan dia terjaga semula. Dilihatnya wajah toyol yang telah menganggu ketenteramannya tadi.
"Hoi toyol, kau tak reti ketuk pintu ke ha?!"
"Kak, mama suruh turunlah. Apelah jam macam ni baru nak tidur?"
"Aku tak tidur dari pagi semalam, kau rasa?"
"Ha itulah siapa suruh tengok drama aneh sayur tu? Turun ah cepat! Mak Long pun ada tu kat bawah."
Fathia memeluk bantalnya dengan erat. Kata-kata si Farhan, adiknya yang dia panggil toyol itu diendahkan.
"Kak!"
Farhan menjerit sekali lagi buatkan Fathia merengus geram.
"Kau nak apa lagi?!"
"Abang Adrin ada kat bawah tu nak jumpa akak."
Terbatal niat Fathia yang nak melelapkan mata tadi.
Adrin? Eh bila mamat tu balik sini? Lantak dialah.
"Alah, suruh dia jumpa aku esok jelah. Aku nak tidur ni. Shuh shuh."
Dia sudah tidak ambil peduli selain memikirkan masa depannya yang cuma fikir tentang tidur. Itulah Fathia, sangat tak produktif.
"Ek eleh anak dara ni. Jam cenggini pun nak tidur lagi. Siaplah akak kena bebel ngan mama nanti."
"Cakap kat mama akak sibuk ulangkaji, tengah period tak nak jumpa sesiapa, sangat sensitif dan alergik kalau orang masuk bilik akak. Ha, dah kau pergi dari bilik aku sebelum aku tembak kau dengan pistol mainan aku ni."
Farhan hanya mencebik melihat Fathia menghalaunya. Fathia hela nafas kecil ketika Farhan sudah menutup pintu dan menghilang.
Pistol mainan milik sepupu kecilnya itu diisi peluru mainan lalu diletak kemas di tepi bantal.
"Siapa masuk bilik aku ni kang, sumpah aku akan tembak dia. Awas."
Fathia terlelap kembali dan sudah berada di alam mimpi di mana dia sedang melawan zombie yang semuanya kelihatan seperti Farhan lalu dia tembak satu persatu guna pistol mainan tadi. Pew pew pew!
Ya, dia sedang mengigau.
⊹ ⊹ ⊹ ⊹ ⊹ ⊹ ⊹ ⊹
2 Oktober
"Sedap tak?"
Fara hanya mengangguk kecil setelah merasa kek batik coklat buatan Yaani.
"Sedap, sedap! Akak tak nak cuba jual ke? Laku ni kalau akak jual. Dijamin pasti laris!"
Yaani tersengih mendengar pujian dari satu-satunya adik perempuan yang dia ada.
"Hmm, tengoklah macam mana. Memang akak plan nak jual pun. Fara rasa kalau akak jual online okey jugak kan?"
"Hm, okey rasanya. Letak gambar Fara sekali. Dijamin pasti bakal ramai yang suka dan nak beli!"
"Hm yelah tu."
Fara memuncungkan bibirnya sambil mengebilkan matanya berkali-kali.
"Fara kan comel, kak? Nanti diorang mesti akan lebih berselera nak makan kalau tengok muka comel Fara ni."
YOU ARE READING
𝐃𝐚 𝐆𝐚𝐥
Teen Fiction𝓪 𝓵𝓲𝓯𝓮 𝓼𝓽𝓸𝓻𝔂 𝓪𝓫𝓸𝓾𝓽 𝓽𝓱𝓮𝓶 , 𝓽𝓱𝓮 𝓯𝓵𝓸𝔀𝓮𝓻𝓼 𝓪𝓷𝓭 𝓽𝓱𝓮 𝓫𝓮𝓮𝓼 ✿ Da Gal〃DG • a friendship story • ✿ HYGGE series #1 Beige Highschool. They are just ordinary girls who have an extraordinary connection in their friendship...