Hello Bestie!🤍
HAPPY READING BESTIE!!😍💓
(anggap aja tulisan miring itu BAHASA ISYARAT ya)
***********
Kisah dimulai dengan sosok pria yang imut sedang duduk dihalaman rumah sambil menikmati permandangan alam yan sangat indah.Dan ya,pria itu namanya Win Metawin atau biasanya dia dipanggil Iwin.Iwin mempunyai kekurangan dalam bertutur atau lebih biasanya dibilang bisu.Win telah kehilangan ayahnya 1 tahun yang lalu akibat kecelakaan mobil saat hujan deras.
Pada ketika Win lagi sibuk melakukan hal nya sendiri,bu Yangyi iaitu ibu Win datang sambil membawa kopi di dalam nampan.Ibunya meletakkan kopi dihadapan meja yang berada dihadapan lalu mereka menghirup kopi tersebut.Ibunya berinisiatif untuk membawa Win berjalan jalan ke mall untuk bersenang-senang.
"Iwin apa kau mau neman mama jalan jalan ke mall ? "-tanya bu Yangyi kepada anaknya itu.
"Mau ngapaian ke mall ma ? "-tanya Win kembali kepada ibunya.
"Tidak mama hanya ingin berjalan jalan sahaja lagian kita sudah lama tidak ke mall "-jawab mamanya.
"Baiklah mama.Iwin ganti baju dulu ya "-balas Win sambil melemparkan senyuman manis kepada mamanya.
..
..
..
(setibanya mereka di mall)
Mereka memasuki mall yang sangat besar di kota Bangkok seraya Win memgang pundak mamanya kerana Win takut akan berpisah dengan mamanya.Jika tersasar maka itu akan menjadi masalah buat Win kerana banyak orang di mall tersebut dan khawatir mereka tidak akan faham apa yang Win lakukan kerana menggunakan bahasa isyarat.
Mereka memasuki sebuah kedai yang menjual pakaian khas untuk pria.Bu Yangyi bilang ke Win agar memilih baju yang ia suka,
"Win pilihlah mana satu yang kau suka dan mama akan membelikanya untukmu "-kata Bu Yangyi.
"Apa mama gak keberatan ma ? "-tanya Iwin.
"Untuk kamu apa aja bisa sayang "-jawab bu Yangyi lalu memeluknya dan Win pun membalas pelukan mamanya.
Win hanya memilih hoodie kesukaanya yang bercorak kelinci yang menurut Win itu sangat imut dan mereka pergi ke kaunter untuk membayarnya.
(lebih kurang kayak gini ya bestie hoodie nya)
Setelah itu bu Yangyi mengajak putranya untuk makan es krim dan ya Win mengangguk sebagai tanda bersetuju.Bu Yangyi memesan 2 mangkuk es krim coklat yang enak dan lazat.
"Apa kau menyukainya Win ?"
"Ya,ini sangat lazat! "
"Win mama mau ke toilet bentar jangan ke mana mana ya ? "
Win cuma menangguk akan kata kata ibunya itu.Ibunya lalu bangkit untuk ke toilet dan Win menyambung memakan es krim nya.
Setelah 10 minit berlalu Win tidak melihat ibunya dan Win pun bangun mencari ibunya dimana.Dalam perjalanan mencari ibunya,Win terlanggar seorang pria angkuh,
BRAKK!
"HEH APA KAU TIDAK MEMPUNYAI MATA HAH ?!"-tanya pria itu sambil meninggi kan suara dengan tatapan tajam.Dan hasilnya semua orang yang lalu lalang melihat perkara tersebut.
"Maafkan saya tuan ,saya tidak melihat tuan tadi "jawabnya sambil menggunakan bahasa isyarat dengan perasaan takut dan pria tadi mengangkat alisnya kerana tidak memahami apa yang dikatakan.
"APA YANG KAU KATAKAN HAH..KENAPA KAU TIDAK BERCAKAP APA KAU BISU HAH!!"-tanya Bright yang semakin marah.Dan Win menangis kerana pria tersebut terus memarahinya dan meninggikan suaranya.
"Apa mungkin dia bisu Bright?"-bisik salah seorang kawan Bright yang bernama Luke.
"Ya mungkin saja dia menggunakan bahasa isyarat tadinya"-jawab Pod untuk meyakinkan Bright.
Tetapi Bright hanya tersenyum miring.
"Kau bisu ya ?"-tanya Bright sambil smirk ke Win yang sedari tadi hanya menangis.
Win hanya menangguk pasrah kerana yang dipikirannya sekarang adalah untuk bertemu dengan ibunya.
"Pod,Luke bawa dia ke markas ku!"-arah Bright dan mereka berdua hanya menangguk kerana kalau diingkar mereka pasti dibunuh oleh Bright.
Win juga terkejut yang dikatakan oleh Bright dan belum sempat Win lari,lengannya terlebih dahulu ditangkap oleh Luke dan Pod lalu mereka memaksanya untuk masuk ke dalam kereta dan memecut laju ke tempat yang mereka tujui.
BERSAMBUNG.
.
.
.
.
Hello bestie bestieku tersayang!!ಥ_ಥ🤍
gimana Part 1 nya seru gak? Ini aku masih baru ya jangan dikecam ya.Lagian aku belum berpengalaman buat nulis cerita.🧡^_^
JANGAN LUPA BUAT VOTE DAN JUGA KOMEN BIAR MERIAH❤❤❤
FOLLOW SAYA JUGA YA ❣ jangan khawatir author sporting kok😂🤣
salam sayang dari aku,Avocateszz❤༼ つ ◕_◕ ༽つ
**************
KAMU SEDANG MEMBACA
DIA MILIKKU (TAMAT)
Fanfictionbagaimana jikalau seseorang yang akan diperkerjakan dan tidak dapat bersuara untuk meminta bantuan? bagaimanakah nasib beliau? PENASARAN?...yuk baca❗❤ bacakan cerita penuh ya gais❤😄 bantu vote juga ya🐛❤ Warning:Slow Update