"APA APAAN KAMU BRIGHT!...KENAPA KAU MENJATUHKAN IMAGE KELUARGA KITA DENGAN MEMINTA MAAF KEPADA KELUARGA YANG MISKIN DAN ANAK BISU ITU!!"-teriak mama Bright kerana tidak percaya dengan ulah anaknya yang senang senang memaafkan orang lain.
"CUKUP MA!...Bright sudah lama mengikut keputusan mama dan papa dan kali ini biar Bright yang menjaga Win dan ibunya...dan JANGAN PERNAH SESEKALI MENGHINA MEREKA!"-sahut Bright seraya menekan ayat penghujung.
"oh jadi begitu?..kamu udah berani ya ingkar arahan mama kerana mahu membela keluarga sinting itu"-tanya bu Easther sambil senyum miring.
Bright menangguk dan semua yang berada didalam wad tersebut tertunduk diam sepanjang pertengkaran kedua ibu dan ana k tersebut.
"Jadi semua aset perwarisan datuk kamu akan menjadi milik mama HAHHAHAHAHAHA" kata bu Easther sambil ketawa jahat.
"Boleh.Kecuali satu yang mama tidak bisa ambil dari Bright kerana itu amanah Bright...iaitu Banglo datuk."
"oh itu saja...itu tidak merugikan mama...dan ingat disaat kamu susah jangan berbalik mencari mama dan papa"-kata bu Easther dengan angkuh lalu berbalik meninggalkan ruangan tersebut.
Luke mengikut punggung mamanya Bright sambil melambai dan senyum miring lalu memandang Win dan memberikannya flying kiss.
Sontak mereka semua kaget.
"BANJINGN KAU LUKE,SI*LAN"-marah Bright tapi ditahan oleh Pod."Sabar Bright,bawa bertenang"
DUA BULAN BERLALU
Win kini tinggal bersama Bright di banglo peninggalan arwah datuknya setelah kepergian ibunya akibat sakit kanser.Win masih merasa kosong dalam hidupnya kerana kepergian ibunya.
Di dalam sebuah kamar yang dihias indah dengan bercat berwarna coklat kayu,Win termenung keluar jendela sambil menghirup udara segar dipagi hari.Hari ini adalah hari pertama Win berkerja disebuah cafe milik Pod yang tidak jauh dari kediaman mereka.
Clekk pintu bilik Win terbuka....
"Win?"
Win memutar ke arah suara yang memanggilnya lalu mengangkat kedua alisnya polos."Apakah sudah siap?..aku akan menghantarmu ke cafe Pod."tanya Bright sambil melemparkan senyuman yang sangat sangat sangat iiiiiiiiiiiiiiiiii tampan!
Win dengan mukanya yang memerah tertunduk malu dan menganggukkan kepalanya.
Bright jalan mendekati Win..
"apa kau malu.....hihihihihi"tanya Bright sambil menangkup pipi Win dan di balas gelengan oleh Win.Mereka turun dan masuk ke mobil milik Bright.Pria itu menjalankan mobilnya dengan kecepatan sederhana kerana khawatir akan anak manis itu ketakutan.Sepanjang perjalanan itu sunyi dan tiada sesiapa pun yang mahu menanyakan sesuatu.
cieeeee malu😝Setelah tibanya di cafe dimana tempat Win bekerja,Bright memakir keretanya dan berjalan masuk ke cafe bersama Win lalu bertemu Pod.
"Selamat Datang Ke Cafe Avocateszz" sapa Pod serentak dengan Khao yang berkerja distu dengan senyuman yang ceria.
"Selamat pagi bro!"sapa Bright kembali.Dan Win melambaikan tangannya menandakan dia menyambut sapaan itu dengan baik.
"Khao,bisa ngak bawa Win kedapur lalu tunjuk dimana Win bisa ngaduk coffee pelanggan nanti" tanya Pod ke pasangannya itu.
"Dengan senang hati!Ayo Win kita kebelakang" jawab Khao dengan senang hati kerana abang kesayangannya bisa bekerja bersamanya sambil menghulurkan tangannya.
KAMU SEDANG MEMBACA
DIA MILIKKU (TAMAT)
Fanfictionbagaimana jikalau seseorang yang akan diperkerjakan dan tidak dapat bersuara untuk meminta bantuan? bagaimanakah nasib beliau? PENASARAN?...yuk baca❗❤ bacakan cerita penuh ya gais❤😄 bantu vote juga ya🐛❤ Warning:Slow Update