PART 13

707 46 3
                                    

HAPPY READING!

*************************

"SHUUHH jangan berisik....Bright didalam sedang marah...Win ada di gudang...ayo kesana."Luke berbisik dan membawa mereka ke gudang belakang.

Mereka bertiga pun dengan langkah yang berhati-hati berjalan kearah gudang tempat dimana Win dikerjakan.Luke membuka mangga kunci pintu kerana Luke mempunyai kunci kedua.

CLEKKKKK....

"P'Win~"seru Khao dengan perlahan dan menangis perlahan melihat betapa ngerinya tubuh badan kakak tersayangnya itu.

"K- Khao~be-belakang kalian...Awas!"

PRAKK....PRAAKKK

"ARRGGHHH"Pod dan Khao meraung kesakitan akibat dipukul oleh dua pria dari belakang.Dan mereka pun tidak menyadarkan diri.

Keesokkan paginya..........

Passhhhhhhh.......(anggap aja bunyi siraman air)

"POD,KHAO AYO BANGUN!!"teriak seorang pria dengan panik.

"ARRGGGHH ASTAGA....KENAPA BRIGHT?!"jawab Pod juga yang panik.

"DIMANA WIN....BUKANKAH RENCANA KITA MEMBAWA WIN DAN KERJAKAN LUKE.....INI LUKE DAN WIN MALAH SAMA SAMA MENGHILANG!!"kata Bright sambil berjalan ulang alik frustasi.

"Iyaa...semalam kepala kita digebuk oleh dua orang dari belakang....Win ditutup mulut,diangkat dan kita pingsan!!!...ASTAGA JANGAN JANGAN LUKE PUNCA KEJADIAN INI?!"sambung Khao membuat semua mereka menjadi makin panik.

Flashback...

Pod segera menutup telefonnya dan  membawa Khao ke tempat yang sudah Luke kirimkan alamat.Pod dan Khao tidak berani melaporkan ini kepada pihak polis kerana Bright pernah mengatakan jikalau mereka melibatkan polis,tidak segan segan Bright akan membunuh semua ahli keluarga mereka.

Sebelum sempat mereka masuk ke mobil,ada sebuah kereta besar tepat dihadapan mereka.Pria itu keluar dengan muka menahan tangisnya.

"BRIGHT?! KENAPA KAU KE SINI...MANA P'WIN?!"tanya Khao dengan penuh amarah.

"Sabar akan ku ceritakan perkara sebenar."jawab Bright sambil mengusap dadanya sesak

"CEPAT KATAKAN DIMA--"

"ya sudah la Khao....ayo katakan Bright apa yang terjadi...Luke menelfon dan mengatakan bahawa kau memukul Win dengan ngeri!"Pod menahan tangan pacarnya yang hampir menghajar Bright.

"Jadi begini,setahun yang lalu..kami sekeluarga mengalami kecelakaan.Kedua dua orang tuaku meninggal dan aku hilang ingatan.Pada saat itu,Luke memanipulasikan aku untuk menjadi lebih kasar dan kejam.Aku sedar kali pertama aku melihat gelang yang Win gunakan."jelas Bright.

"Terus kenapa kau menangkap dan mendera Win?"tanya Khao dengan pelahan.

"ak- aku aku lakukan itu agar dapat membalas perbuatan kejinya padaku dan semua orang.Aku juga tahu bahawa dia adalah penyebab kematian orang tuaku....Jadi aku mendera Win untuk berpura pura dihadapan Luke bahawa aku masih di bawah pengaruhnya."terang Bright lebih mendalam.

PLAKKKKK

Satu tamparan kuat mendarat di pipi Bright membuat Pod terkejut dengan tingkah Khao.Bright hanya diam dan mengakui kesalahannya.

"DASAR PRIA BODOH!!!KAU MEMANFAATKAN WIN DEMI KEINGINANMU SENDIRI....APA KAU TIDAK MERASA KESAKITAN YANG WIN ALAMI?!TIDAK KAU TAHU??SELAMA KAU PERGI DIA MENUNGGUMU DENGAN SETIA AGAR SAAT KAU PULANG DIA AKAN BAHAGIA KERANA KAU BERJANJI PADA ARWAH MAMANYA BAHAWA KAU AKAN MENJAGANYA!!TAPI KAU PULANG MALAH MENDERANYA DENGAN NGERI?!APA KAU PANTAS MENJAGANYA?!"tanya Khao sedang memanas dengan ucapan Bright.

Pod menarik lengan Khao,akan tetapi ditepis oleh Khao dengan kuat.Pod kembali berdiam diri kerana takut terkena tempias.

"JAWAB AKU BRIGHT!!"teriak Khao lagi.

"hikss...hikksss...aku memang bodoh!....ARRGGHHH SI*L.....BISA BISANYA AKU PERCAYA SAMA SI LUKE!!!!!!!!!KINI ORANG YANG AKU SAYANG TERLUKA OLEH KU SENDIRI.....AAAARRGGHHHHH!!!!!!"teriak Bright sambil mengacak rambutnya frustasi.

"Khao tolong maafkan aku.....Pod maafkan aku ya....mari kita sama sama selamatkan Win dari neraka itu....tolong ya hikkksss.... hikkksss"pohon Bright dengan berusaha sambil berlutut dihadapan Pod dan Khao.

Kedua dua pasangan itu merasa kasihan pada Bright dan mengangkat tangan Bright lalu mereka pun berpelukan.

"Jadi gimana rancanganmu?"tanya Pod.

"Ya gimana rancangannya...kita harus keluarkan Win dengan segera"Khao mencelah.

"Baik,jadi gini...aku nanti akan pura pura pulang ke rumah dengan marah ii....kalian ikut Luke kemudian lepaskan Win bawa masuk mobil dan tinggalkan Luke.Bawa Win lari sejauh jauh yang bisa."Bright mengatur rencana.

"SIPP MANTAP!"jawab kedua dua pria  lainnya.

"Baiklah ayo kita bergerak!"teriak Bright kemudian meneruskan rancangan mereka.

FLASHBACK END.........

Dan sekarang mereka bertiga frustasi.Dikerna kecuaian Pod dan Khao,mereka membiarkan Win dibawa pergi Luke.

"SI*L LUKE AWAS AJA LU!!"teriak Bright marah.

KRINGGG....KRINGGG...

Telefon Bright bergetar dengan nombor yang tidak diketahui.

Bright mengangkat dan....

"P'BRIGHT TOLONG WIN....AARRGHHHH!!!!!!!!"bunyi teriakkan dari seberang.

"WIN!~"

___________________
.
.
.
.
HYE SAYANG SAYANGKU SEKALIAN!!!

JADI MAU LANJUT GAK?!

YANG MAU KOMEN "LANJUT THOR"

🧡🎉🐰🐺

MAAP YA PART MINGGU INI DIKIT...STRESS MIKIRIN TUGAS POKOKNYA😭TAPI GAK PAPA DEMI KALIAN AKU BERUSAHA!!😁❤❤

salam sayang dari aku,avocateszz

DIA MILIKKU (TAMAT)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang