꧁2꧂

75 69 0
                                    

═════════⊱••❀••⊰═════════

Sungguh meriah suasana di kediaman keluarga milik Narisha kerana hari ini hari ulang tahun kelahirannya. Ramai juga yang menghadiri majlis ulang tahun tersebut termasuk sahabat-sahabatnya.

"Happy birthday to you"

"Happy birthday to you"

"Happy birthday to Narisha Syazwana"

"Happy birthday to you"

Setelah lagu habis dinyanyikan Narisha memotong kek yang telah dibuat oleh mommynya Puan Wirda. Mommynya akan membuat kek untuknya dan kakak abangnya jika mommynya tidak sibuk.

Puan Wirda seorang pengusaha restoran yang terkenal di Selangor beliau mempunyai pelbagai cabang restoran di setiap negeri. Manakala daddy Narisha pula Tuan Firdaus seorang CEO di syarikat Sha's Holdings. Nama syarikat kedua itu sempena nama anak bongsunya manakala nama syarikat pertama nama anak keduanya dan syarikat ketiga nama anak sulungnya.

Bertuah sungguh Narisha mendapat keluarga yang manis and comel auwh. "Guys jom tangkap gambar, kakak please tangkapkan gambar kitorang hehe"Nadirah hanya menurut sahaja kemahuan adiknya

"Three two one chis... Done"

"Thanks kak"

"No problem"

Dan terhasillah gambar tujuh orang sahabat yang membuat pelbagai gaya di taman belakang disertai dengan cahaya bulan bintang menerangi dan senyuman manis bak gula.

Seronok mereka tertawa kerana lawak hambar Hayden itu, tanpa disedari ada seorang lelaki yang menegur mereka. "Hai"serentak berpaling ke arah milik suara tersebut. Maisara yang sedang minum air tersedak hingga terbatuk.

"Lah kau ni dah kenapa sampai terbatuk"kata Laura sambil menepuk belakang sahabatnya

"Aku terkejutlah"

"Oh hai juga by the way you ni siapa"tanya Ardina

"I Adam Zarul"

"Wait wait Adam Zarul, Adam yang selalu ambik pemadam aku tu and tak pulangkan semula masa tadika tu kan. So ni kau lah, besar dah eh kau tinggi daripada aku. Kalau ikutkan dulu aku lagi tinggi dari kau"kata Hana

Hana memang kenal sangat si Adam tu, dia selalu sangat ambik pemadam Hana kalau boleh dengan kotak pensil tu pun dia nak ambik. Si Hana sampai tampar dia punya pipi pun dia tetap ambik juga, merah pipi anak orang tu. Tak payah pakai blusher pun tak apa.

Hana juga selalu menceritakan tentang Adam pada sahabatnya ketika menaiki sekolah rendah. Jadi dari situlah mereka mengenal Adam Zarul. "Mulut kau ni tutup boleh tak? Benda macam tu pun nak ingat"

"Eleh malu lah tu, suka hati aku lah mulut aku"jeling Hana, Adam pun ikut menjeling

"Wo wo siapa ni, duduk bersebelah macam tak nak berenggang, pak we ke?"tanya Adam pelik melihat Qalish dan Hana duduk bersebelahan begitu.

"Sejak bila pulak nenek kebayan ni jadi mak we aku, tak hingin aku jadi pak we dia. By the way aku Qalish, Qalish Daniel"tangan Qalish terulur untuk bersalaman dengan Adam, Adam dengan senang hati menyambutnya.

"Cehhh kalau tak ada dicari, bila tak jumpa cari, mula lah mengamuk yang jadi mangsa kemarahan kau, aku"kata Maisara

"Tah nya sampai fon aku pecah dibalingnya nasib simkad tak rosak"sambung Laura. Mengingat kembali kejadian itu dimana Hana tidak pulang ke hotel lagi sedangkan jam telah menunjukkan 1:38 pagi. Pada masa itu mereka sedang bergembira menikmati keindahan malam dan tiba-tiba Hana meminta izin ingin pergi ke kedai runcit kerana mahu membeli pad.

𝐋𝐀𝐒𝐓 𝐒𝐓𝐀𝐑Where stories live. Discover now