꧁3꧂

74 69 0
                                    

═════════⊱••❀••⊰═════════

Brakk

"Auuchhh"

"Hey! You ni buta ke apa"tengking perempuan itu pada Narisha

"Ehh awak yang buta ke saya yang buta. Dah jelas jelas awak yang langgar saya"balas Narisha tidak terima apabila dituduh begitu.

"You ni memang biadab ehh mak bapak tak ajar ke"dah melampau perempuan ni main bapak pulak.

"Saya rasa awak yang tak diajar ni. Sesuka hati je main mak bapak orang"Narisha sedang bersabar menghadapi perempuan dihadapannya ini. "Pakaian dah la blouse ketat atas lutut tak ada duit ke nak beli baju tertutup"gumamnya dalam hati.

Maisara yang berasa disebelah Narisha sudah bersedia untuk meninju perempuan tak cukup kain tu. Lengan baju sudah ditarik ke atas. Memang cari nahas perempuan tu.

"Wei Hayden tu bukan Maisara dengan Narisha ke. Asal dengan diorang tu macam nak bergaduh je dengan perempuan pakaian entah apa-apa tu. Jom pergi sana"Mereka berdua tidak boleh berdiam diri dan terus menuju ke sana. Hayden dan Qalish hanya takut apa-apa terjadi pada sahabat mereka dah la mereka perempuan.

"Sara, Risha kenapa ni. Muka nampak macam marah"tanya Hayden

"Perempuan ni ha yang langgar Narisha lepas tu nak marah-marah. Main mak bapak pulak tu"adu Maisara pada Hayden dan Qalish dengan senyuman sinis menatap perempuan tak cukup kain dihadapannya.

"Apa main mak bapak ni. Dah tua bangka pun nak libatkan mak bapak takut nak settlekan masalah sendiri ke. Pandai buat pandai tanggung lah mak cik"kata Qalish dengan nada santainya

"What the mak cik. Hey! Umur I baru 25 okay muda lagi"bantah perempuan itu tidak menerima dirinya dipanggil mak cik

"Ada aku tanya umur kau, tak ada kan. Beza dengan kitorang memang lah kau tua mak cik"perkataan mak cik sengaja ditekan Hayden

"Huh dengan I pun korang tak reti hormat ni kan dengan orang lain. So biadab!"

"Buat apa perlu hormat dengan orang tak ada adab macam kau bazir masa aku je"kata Maisara. Kini ramai pengunjung di mall sedang melihat pergaduhan mereka berlima. Narisha yang mula tak berasa selesa ingin pergi dari situ.

"Saya takkan minta maaf pada awak sebab bukan saya yang salah. And tak perlu besarkan masalah kecil. Kami pergi dulu assalamualaikum"Narisha menarik tangan Maisara berlalu pergi dari situ diikuti Qalish dan Hayden.

"Cik, tak baik tau tak jawab salam. Cik nak dapat dosa ke. Mana-mana rancak berdosah"kata pekerja mall itu. Dia perasan yang perempuan tu belum menjawab salam Narisha tu yang ditegur.

"Ehh senyap lah kau!"tengking dia dan pergi sambil menghentakkan kaki. Terkejut pekerja mall tu. "Kuat giler suara dia terkejut aku nasib malaikat tak cabut nyawa aku lagi"kata pekerja mall sambil mengusap dada.

"Lamanya korang beli apa. Lenguh kaki kitorang ni berdiri"keluh Hana yang berdiri lama kerana menunggu sahabat-sahabatnya

"Kan ada kerusi yang kau berdiri kenapa"kening Qalish dijongket

"Lah....penat kita berdiri padahal ada je kerusi kat situ huwaaaa"sesungguhnya mereka bertiga tidak perasan bahawa ada kerusi di situ. Narisha hanya mampu menggeleng kepala.

"Tadi aku nampak ada ramai orang berkumpul dekat kedai gelang pandora. Tak macam ada promosi aku tengok"Laura sempat melihat ke arah kedai gelang sebelum pergi ke pintu masuk mall. Tapi dia malas mahu pergi takut hanya benda tidak penting.

"Tadi ada seorang perempuan ni dia....."Hayden menceritakan semua pada ketiga orang sahabatnya yang tiada di tempat kejadian.

"Seriously. Nak attention lah tu kesian"kata Hana

𝐋𝐀𝐒𝐓 𝐒𝐓𝐀𝐑Where stories live. Discover now