Üresség

16 0 0
                                    

Nem tudta, hogy mi baja. Mégis érezte, hogy fájdalom költözött szívébe. Szíve szerint sikított volna fájdalmában, mégis mikor kinyitotta egyetlen egy hang se jött ki száján, mintha torkára fagytak volna a szavak. Magába vájta sötétkék színű körmeit, szőkés haja kócosan hullottak hátára. Barna szemei fakóan néztek a semmiségben. Kezén vörös nedű csordult le. Hanyagul fordította fejét oldalra, s konstatálva figyelte, hogy felszakadt sebe. Maga elé emelte, s végig simított a sebén, s halkan felszisszent. Elgondolkodott életén, hogy mi értelme élnie. Nem keresné senki, ha esetleg meghalna. Forró könnyek égették szemét, melyek lassan lecsorogtak szív alakú arcán. Hangosan felzokogott, s átölelte sérült kezével térdét, fájt a szíve. A legközelebbi tárgyat meg fogva, a szembe lévő falnak dobta, mely hangos csattanással széttörött. Álarca elkezdett széthullani, nem tudta a boldog lányt mutatni mindig. Elfáradt. Szíve fájdalmasan kalimpált, alig kapott levegőt, füle súgott, szemei tikkeltek. Hevesen vette a fogyóban lévő levegőjét. Hófehér arca sápadtabbnak tűnt az átlagán. Hányinger kerülgette, a hideg padló se tudott segíteni feltörekvő pánikrohamán. Barna szemei előtt fekete pontok jelentek meg.

Megpróbált felállni, de elesett, s fejét bevágva megszédült. Négy kézlábra helyezkedve botorkált el fürdőszobájáig, ahol a zuhanykabinba bevetve magát, a kapcsolóhoz nyúlt. Már alig látott a feketeségtől, de addig-addig nyújtózott, míg elérte a csaptelepet. Megnyitva magára engedte a hűvös nedűt. Lehunyta szemét, mert érezte, hogy tükrei elfáradtak. Érezte, hogy gyengül, feje lecsúszott a csempéről nagyot csattanva a zuhanykabin tálcájának, s ezzel eszméletét vesztve.

Pár óra elteltével a lány fájdalmasan nyitotta ki szemét, s fejéhez kapva csurom vizesen feküdt a kabinjában. Felkelt a tálcáról, majd elzárva a csapot, kikecmergett a kabinból. Vizes ruhája hangosan csattant a fürdőszoba kövén, mezítelen testén kék lila, esetleg fekete foltok virítottak. Fájdalmasan maga köré tekert egy törölközőt, majd sérült kezét lefertőtlenítette, mivel újra felszakadt a sebe. Feje sajgott, s lassan odanyúlva végig simított pukliján.

Szívében ürességet érzett, tükörképében orcáján lázrózsák jelentek meg, ajkaiba visszatért a szín. De szeme fakón nézett farkasszemet tükörképével. Szívében üresség tátongott, úgy érezte, hogy még a fájdalom is elhátrált tőle.

Novella GyűjteményWhere stories live. Discover now