Jag känner hur det börjar röra sig bredvid mig. Jag har legat vaken ett tag och väntat på att Adam och Jacob ska vakna. Jag vet inte varför jag vaknade så tidigt jag brukar egentligen vilja sova skit länge men inte idag verkar det som. Jag hör hur Adam suckar och sätter sig upp.
- Äntligen någon vaken
Säger jag halv tröttHan gnuggar sig trött i ögonen och lägger sig halvt ner igen. Jag släpper in lite luft under det blå täcket. Det började nämligen bli väldigt varmt.
- Det är sista veckan i skolan nu va?
Frågar han- Mm, det var nog lite onödigt att placera mig i skolan veckan innan skolavslutningen.
Säger jag och flinar- Latis
Svarar Adam med ett skratt.- Vad är det ni skrattar åt?
Frågar Jacob trött.- Jaså du är vaken nu
Svarar Adam- Nä du vet jag sover fortfarande
Jag himlar med ögonen.
- Töntar
Säger jag och kastar en kudde på Jacob. Jag reser mig upp och går och byter om. Det är ju skola idag. Jag tar på mig ett par vita shorts och ett svart pösigt linne, som är U-ringat under armhålorna. På linnet står det "I Woke Up Like This". Jag tar även på mig mina älskade converse och borstar igenom håret lite snabbt. Kläderna är simpla men sköna, jag bryr mig inte direkt vad jag har på mig.Jag går och borstar tänderna och går på toa, sedan så är det bara att vänta in de andra latmaskarna.
När de väl kommit ner tar jag min svarta ryggsäck och går ut. Adam hade tydligen cyklat hit så jag kunde få skjuts av Jacob. När även Erik kommit kunde vi åka mot skolan.
***
Jag låser upp skåpet och kastar in ryggsäcken i skåpet. Jag tar ut mina svenska saker och börjar gå mot lektionen. När jag kommer in i klassrummet ser jag Agnes sitta lite längre bak vid ett fönster.- D/n glömde inte du något nu?
Frågar min lärare.
- Heh juste
Svarar jag och springer och stänger igen dörren. Jag sätter mig ner bredvid Agnes och lyssnar medans vår lärare har en genomgång unde reagens lektion. Den är riktigt tråkig men om man vill lyckas måste man lyssna. Mitt under genomgången hör vi en knackning på dörren. Hans (som läraren heter) suckar och går och öppnar dörren. In stiger två poliser och kollar in i salen. När de kollar på mig stannar de med blicken och pekar på mig och Agnes.
Ni ska med oss nu###
Jag undrar vad som kommer hända! Jag har lixom inga idéer innan jag skriver kapitlena utan de kommer medans jag skriver vilket kan göra så det bli lite sämre kapitel. Jag hoppas ni GILLADE kapitlet, isåfall klicka på den fina lilla stjärnan så den börja lysa! //Moa 😂❤️❤️❤️❤️
YOU ARE READING
Bloody Angel
FantasyJag är levande. Men inomords helt död. Jag älskar någon men jag vet inte om han älskar mig. Jag är en ängel. En ängel som har dödat någon, en mörk ängel. Spår av blod lämnar mig. Om dom hittar mig kanske det är kört. Det beror på om dom förlåter m...