Kolla så kapitlet är i rätt ordning 😂
Alla som vi går förbi i korridoren stirrar på oss. Jag antar att det inte är så ofta två tjejer på 13 års åldern blir hämtade av polis i skolan så, ehm.. Ja vad ska man säga. De knuffar in oss i polisbilen så fort vi kommer ut och kör iväg till polis stationen.
***
Jag sitter på en väldigt hård stol med en polis framför mig. Han ser väldigt bestämd ut och kollar på mig med en kall blick.
- Du är alltså D/n D/e (D/n = "ditt namn" som alltid då och D/e står för "ditt efternamn") och sprang från mordet på Jasmine Henriksson 11år i Stockholm? (Alltså om ni bor i Stockholm eller någonstans väldigt nära ta typ en annan stad långt bort)
- Japp sir
Svarar jag. Han himlar och kollar på mig med en sträng blick. Sur gubbe asså.- Varför mördade du Jasmine?
Frågar han och kollar fundersamt- Helt ärligt så var det som att jag inte kunde styra min egen kropp. Den gick lixom på sitt egna lilla vis, allting var väldigt suddigt men helt plötsligt var det ett lik rakt framför mig och jag var helt blodig. (Bara så alla verkligen vet så är inte detta direkt den mest verklighets trogna berättelsen och då menar jag hela boken)
Han skrattar och lutar sig bak- Vi ska ta i ett sannings serum i dig som jag så att varje gång du ljuger bildats ett stort sår någonstans på sin kropp. Väldigt plågsamt.
Säger han och flinar. Dörren öppnas och en man kommer in med en stor spruta i handen. Han böjer sig fram mot mig- Detta kommer knappt kännas och när det väl är över kommer du väl sova som en stock. När du vaknar ska du berätta hela sanningen.
Säger han och trycker in sprutan. En stor smärta ilar i hela armen och helt plötsligt blir allt svart.###
Jag vet, ett kort kapitel men jag måste lyckas sluta lite "spännande" iallafall. Har hon verkligen talat sanningen, om inte kommer hon verkligen göra det nu? Ni får faktiskt bestämma den biten så skriv om ni har någon ide. Tack för att ni läser älskar er! ❤️ //Moa ❤️😘🐯
YOU ARE READING
Bloody Angel
FantasyJag är levande. Men inomords helt död. Jag älskar någon men jag vet inte om han älskar mig. Jag är en ängel. En ängel som har dödat någon, en mörk ängel. Spår av blod lämnar mig. Om dom hittar mig kanske det är kört. Det beror på om dom förlåter m...