Kapitel 10

293 21 3
                                    

Efter den plötsliga händelsen stod vi helt stumma.

- WHAT?!

Skrek jag takt ut och kollade på Agnes

- VAD HÄNDE EGENTLIGEN?!

Frågade jag lika förvirrat

- SHHH!! Va lite tyst D/n!

Säger Agnes till mig. Jag kollar på henne med en blick som sa "en-sen-ingen-annan-är-här" blick. Hon bara sket i blicken och fortsatte gå hem till mig. På vägen så var vi helt tysta. Inte en stel tystnad vi gick bara och tänkte. Varför hade han ens sagt så? Jag måste ta reda på det. Jag kanske inte borde vara med Agnes utan kolla upp det. Jag vet ju att han har något hemskt bakom sig. Samma mörker som jag en gång hade. Men jag har ingen aning om vad det är som orsakar att han är i det mörkret.

***
När vi kommit hem till mig börjar vi spela cs. Jag har sagt till Agnes att jag inte vill vara när Jacob har slutat för jag ska ska kolla upp en "sak". Tio minuter innan Jacob slutar så går hon. Jag följer med henne till skolan för jag ska ävenså vara där. När jag ser Jacob, Alex och Erik så gömmer jag mig. Om de ser mig så är jag körd. Bort ifrån ser jag Adam komma på sin cykel. Fan ska dem va?! När Ale jag se att de börjar cykla tar jag fram min skateboard. Jag åkte hit med den sakta med Agnes som gick bredvid mig. Jag tar minst fem meter mellan oss så jag kan vara säker på att de inte hör mig. AlexJag ser dem alla åka in på vår tomt. Japp de ska va. Jag åker in och säger att jag följde Agnes en bit hem för vi hade varit när dom frågade vart jag varit. Jag gick in på mitt rum och forskade om Alex. Jag har fått låna Jacobs skol katalog så jag kollar upp vad Alex heter i efternamn. Jag söker på internet och hitta vart han bor. Jag säger till Jacobs pappa och mamma att jag bara ska dra ut en sväng för jag behövde frisk luft. Jag tar min skateboard och åker upp till Alex adress. Jag måste veta vad det är som tynger honom.

Alex perspektiv

- Ey Alex kan du gå och hämta skolkatalogen hon glömde att lämna tillbaka den?
- Ah visst

När jag går in på hennes rum ser jag den uppslagen på vårt skolfoto bredvid en påslagen dator. Jag går fram och tar katalogen. Vad skulle hon med vårt skolfoto till egentligen? Jag kollar lite snabbt på datorn. Vänta här lite?! Hon har sökt på mig och min adress?! Vafan! Nej! Om hon får reda på det.. Hon kommer säga till alla! Fan, fan, fan!

###

Vad är det som är så hemligt för Alex som absolut inte D/n får veta? Det får ni reda på i nästa kapitel! Nu har det iaf blivit jullov för mig och det är strax jul! Jag kommer förhoppningsvis kunna uppdatera mer men nu i början ska jag träffa en kompis som jag inte sätt sen sommar lovet och jag vet inte hur länge jag kommer stanna hos henne! Hoppas iaf ni har det bra och jag önskar er än riktigt god jul och strax ett gott nytt år! //Ellen ❤️❤️😘

Bloody AngelOnde histórias criam vida. Descubra agora